Ogłoszenie o naborze nr PE/194/S - Dyrektor - Dyrekcja Generalna ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Logistyki.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/194/S

DYREKTOR

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. INFRASTRUKTURY I LOGISTYKI - DYREKCJA DS. LOGISTYKI

(2016/C 185 A/03)

(Dz.U.UE C z dnia 24 maja 2016 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1 (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Logistyki, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2 (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13 641,95 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysokiej rangi urzędnik, dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, następujące zadania 4 :

-
zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
-
kierowanie, organizowanie, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników, optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
-
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii), podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów, ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
-
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
-
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
-
zarządzanie i wdrażanie konkretnych projektów mogących wiązać się z odpowiedzialnością finansową,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności (wymagany profil)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, kiedy upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
poziom etyczny wymagany do wypełniania obowiązków na tym stanowisku;
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,

-
Co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym;
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
Doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
-
doskonałe rozeznanie w zakresie zagadnień związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,
-
doskonała znajomość traktatów,
-
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
-
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego interpretacji i przepisów pochodnych,
-
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
-
bardzo dobra wiedza ogólna z zakresu administracji (aspekty zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
-
doskonała znajomość technik zarządzania;
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6 oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej;

iv)
Wymagane umiejętności
-
Zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
dokładność,
-
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzenia rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

2 czerwca 2016 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie PDF - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/ 194/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/194/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że muszą oni przedstawić w dniu rozmowy dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z ww. dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. INFRASTRUKTURY I LOGISTYKI DYREKCJA DS. LOGISTYKI PODSTAWOWE OBOWIĄZKI

(Jednostka zatrudniająca 155 pracowników - 12 AD, 140 AST oraz 3 AST/SC, a także 159 pracowników kontraktowych zatrudnionych na podstawie art. 3a WZIP w dniu opublikowania ogłoszenia)
-
Kierowanie, koordynacja i organizacja pracy działów i wydziałów dyrekcji,
-
Zarządzanie projektami,
-
Reprezentowanie dyrekcji w różnych komitetach wewnętrznych lub grupach międzyinstytucjonalnych,
-
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

WYDZIAŁ DS. PRZEWOZU OSÓB

-
Zapewnienie przewozu posłów i ważnych osobistości, delegacji, dyrektorów generalnych, przewodniczących grup politycznych, przewodniczącego, byłego przewodniczącego, sekretarza generalnego i zastępcy sekretarza generalnego,
-
Zarządzanie umowami ramowymi z wykonawcami zewnętrznymi (przewóz osób),
-
Utrzymywanie kontaktów z władzami federalnymi, regionalnymi i gminnymi w zakresie przewozu osób i mobilności w trzech miejscach pracy,
-
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego dla linii budżetowej dotyczącej przewozu, organizowanie przetargów.

DZIAŁ WOŹNYCH

-
Zapewnianie obsługi sal dla wszystkich posiedzeń organów Parlamentu Europejskiego, w tym sesji plenarnych,
-
Koordynowanie funkcjonowania Działu Woźnych,
-
Zapewnianie wsparcia podczas wydarzeń protokolarnych i innych, a także pomocy szczególnej lub doraźnej,
-
Zapewnianie umieszczania we właściwych miejscach oficjalnych plakatów, taśm bezpieczeństwa, oznakowania,
-
Organizowanie imprez osób trzecich w Parlamencie Europejskim.

WYDZIAŁ DS. NABYWANIA MIENIA, ZARZĄDZANIA I INWENTARZA

Wydział ten składa się z trzech jednostek: Wydziału Inwentaryzacji, Wydziału ds. Składów i Magazynów oraz Działu ds. Nabywania Mienia. Głównymi zadaniami tego wydziału są:

-
Nabywanie mienia i zarządzanie wszelkiego rodzaju meblami instytucji w trzech miejscach pracy oraz w biurach informacyjnych,
-
Zapewnianie inwentaryzacji i zarządzania zasobami w trzech miejscach pracy oraz w biurach informacyjnych,
-
Zapewnianie dostaw materiałów biurowych i gospodarowanie zasobami kserokopiarek instytucji,
-
Zarządzanie umowami z usługodawcami zewnętrznymi i przetargami (zakup, wymiana, naprawa mebli, kserokopiarek, odzieży, drobnych maszyn i narzędzi biurowych, dostawy materiałów biurowe itp.),
-
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego dla linii budżetowych przeznaczonych na mienie ruchome.

DZIAŁ USŁUG GASTRONOMICZNYCH I CENTRALI ZAKUPÓW

-
Zarządzanie działem i koordynowanie pracy Działu Usług Gastronomicznych i Centrali Zakupów (CAPE),
-
Zarządzanie środkami pozycji budżetowych przeznaczonych na gastronomię, sprzęt i wyposażenie przygotowanie i zatwierdzanie wydatków (kontrola faktur), zobowiązań, nakazów odzyskania środków oraz dochodów przeznaczonych na określony cel,
-
Zarządzanie podwykonawcami odpowiedzialnymi za kompleksowe funkcjonowanie restauracji w trzech miejscach pracy, monitorowanie i kontrolowanie realizacji umów, kontrolowanie dostaw, nowych instalacji, zapewnianie wdrożenia i przestrzegania norm EMAS,
-
Przygotowanie specyfikacji oraz uruchamianie procedur administracyjnych służących zakupowi wyposażenia do restauracji i centrali zakupów, a także usługom świadczonym przez firmy zewnętrzne,
-
Zarządzanie centralą zakupów w Luksemburgu, obsługa zadań operacyjnych, nadzór nad jej księgowością oraz zarządzanie rachunkiem zaliczkowym,
-
Indywidualne potwierdzanie rezerwacji usług restauracyjnych "na zamówienie".

DZIAŁ DS. PRZYDZIAŁU BIUR I PRZEPROWADZEK

Dział ten składa się z dwóch jednostek: Wydziału ds. Logistyki i Wydziału ds. Przeprowadzek. Głównymi zadaniami tego działu są:

-
Zapewnianie usług pomocy dla posłów i personelu w odniesieniu do przeprowadzek, przydziału biur i organizacji przestrzeni biurowych,
-
Zarządzanie budżetem (wszystkie operacje budżetowe, opracowanie specyfikacji, zakup sprzętu, monitorowanie umów zewnętrznych),
-
Zapewnianie przewodnictwa i obsługi sekretariatu grup roboczych zajmujących się dużymi przeprowadzkami,
-
Przygotowanie sprawozdań EMAS,
-
Zapewnianie - we współpracy z GBI (pracownikiem odpowiedzialnym za gospodarowanie sprzętem podlegającym inwentaryzacji) danych dyrekcji generalnych oraz LPM (lokalnym pracownikiem zarządzającym mieniem) grup politycznych - przydziału biur i zarządzania przestrzeniami biurowymi w trzech miejscach pracy, w tym aktualizacji planów oraz przydziału i wymiany mebli,
-
Proponowanie aktualizacji przepisów dotyczących przydziału przestrzeni biurowych i mebli,
-
Zapewnianie przeprowadzek, transportu i przeładunku towarów i mienia ruchomego w trzech miejscach pracy oraz poza tymi trzema miejscami pracy, w tym na potrzeby zewnętrznych misji grup politycznych,
-
Zapewnianie rozprowadzania korespondencji między trzema miejscami pracy i pomieszczeń sortowania korespondencji w budynkach centralnych i peryferyjnych,
-
Zarządzanie administracyjne (planowanie prac, koordynacja z innymi służbami, nadzór nad firmami zewnętrznymi itp.),
-
Zapewnianie koordynacji, wsparcia i transportu na potrzeby posiedzeń i imprez,
-
Monitorowanie nabywania i utrzymania pojazdów użytkowych, skrzyń transportowych i sprzętu do transportu i przeładunku materiałów.

DZIAŁ DORĘCZYCIELI POCZTY

-
Koordynowanie działań doręczycieli poczty,
-
Zapewnianie rozprowadzania korespondencji w trzech miejscach pracy,
-
Zarządzanie szatniami w Strasburgu,
-
Zapewnianie wsparcia Działu ds. Odwiedzających (Dyrekcja Generalna ds. Komunikacji),
-
Koordynowanie działań z innymi dyrekcjami generalnymi i służbami.

DZIAŁ KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI POSŁÓW (ONE-STOP SHOP)

-
Ułatwianie dostępu posłów do Parlamentu Europejskiego (telefonicznie, pocztą elektroniczną lub osobiście) do różnych służb instytucji i dopilnowanie, by posłowie otrzymywali odpowiedzi w terminach określonych w odnośnych decyzjach Prezydium,
-
Rozwijanie wspólnej kultury wysokiej jakości usług dla posłów,
-
Zapewnienie międzywydziałowej współpracy pomiędzy różnymi dyrekcjami generalnymi,
-
Przeprowadzanie kontroli jakości oraz badań satysfakcji "klientów".
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej.
2 Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: bułgarski, hiszpański, czeski, duński, niemiecki, estoński, grecki, angielski, francuski, irlandzki, chorwacki, włoski, łotewski, litewski, węgierski, maltański, niderlandzki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, fiński i szwedzki.
8 Nie dotyczy to kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych (Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1).

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024