Ogłoszenie o naborze nr PE/194/S - Dyrektor - Dyrekcja Generalna ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Logistyki.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/194/S

DYREKTOR

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. INFRASTRUKTURY I LOGISTYKI - DYREKCJA DS. LOGISTYKI

(2016/C 185 A/03)

(Dz.U.UE C z dnia 24 maja 2016 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1 (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Logistyki, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2 (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13 641,95 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysokiej rangi urzędnik, dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, następujące zadania 4 :

-
zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
-
kierowanie, organizowanie, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników, optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
-
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii), podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów, ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
-
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
-
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
-
zarządzanie i wdrażanie konkretnych projektów mogących wiązać się z odpowiedzialnością finansową,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności (wymagany profil)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, kiedy upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
poziom etyczny wymagany do wypełniania obowiązków na tym stanowisku;
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,

-
Co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym;
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
Doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
-
doskonałe rozeznanie w zakresie zagadnień związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,
-
doskonała znajomość traktatów,
-
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
-
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego interpretacji i przepisów pochodnych,
-
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
-
bardzo dobra wiedza ogólna z zakresu administracji (aspekty zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
-
doskonała znajomość technik zarządzania;
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6 oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej;

iv)
Wymagane umiejętności
-
Zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
dokładność,
-
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzenia rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

2 czerwca 2016 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie PDF - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/ 194/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/194/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że muszą oni przedstawić w dniu rozmowy dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z ww. dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. INFRASTRUKTURY I LOGISTYKI DYREKCJA DS. LOGISTYKI PODSTAWOWE OBOWIĄZKI

(Jednostka zatrudniająca 155 pracowników - 12 AD, 140 AST oraz 3 AST/SC, a także 159 pracowników kontraktowych zatrudnionych na podstawie art. 3a WZIP w dniu opublikowania ogłoszenia)
-
Kierowanie, koordynacja i organizacja pracy działów i wydziałów dyrekcji,
-
Zarządzanie projektami,
-
Reprezentowanie dyrekcji w różnych komitetach wewnętrznych lub grupach międzyinstytucjonalnych,
-
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

WYDZIAŁ DS. PRZEWOZU OSÓB

-
Zapewnienie przewozu posłów i ważnych osobistości, delegacji, dyrektorów generalnych, przewodniczących grup politycznych, przewodniczącego, byłego przewodniczącego, sekretarza generalnego i zastępcy sekretarza generalnego,
-
Zarządzanie umowami ramowymi z wykonawcami zewnętrznymi (przewóz osób),
-
Utrzymywanie kontaktów z władzami federalnymi, regionalnymi i gminnymi w zakresie przewozu osób i mobilności w trzech miejscach pracy,
-
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego dla linii budżetowej dotyczącej przewozu, organizowanie przetargów.

DZIAŁ WOŹNYCH

-
Zapewnianie obsługi sal dla wszystkich posiedzeń organów Parlamentu Europejskiego, w tym sesji plenarnych,
-
Koordynowanie funkcjonowania Działu Woźnych,
-
Zapewnianie wsparcia podczas wydarzeń protokolarnych i innych, a także pomocy szczególnej lub doraźnej,
-
Zapewnianie umieszczania we właściwych miejscach oficjalnych plakatów, taśm bezpieczeństwa, oznakowania,
-
Organizowanie imprez osób trzecich w Parlamencie Europejskim.

WYDZIAŁ DS. NABYWANIA MIENIA, ZARZĄDZANIA I INWENTARZA

Wydział ten składa się z trzech jednostek: Wydziału Inwentaryzacji, Wydziału ds. Składów i Magazynów oraz Działu ds. Nabywania Mienia. Głównymi zadaniami tego wydziału są:

-
Nabywanie mienia i zarządzanie wszelkiego rodzaju meblami instytucji w trzech miejscach pracy oraz w biurach informacyjnych,
-
Zapewnianie inwentaryzacji i zarządzania zasobami w trzech miejscach pracy oraz w biurach informacyjnych,
-
Zapewnianie dostaw materiałów biurowych i gospodarowanie zasobami kserokopiarek instytucji,
-
Zarządzanie umowami z usługodawcami zewnętrznymi i przetargami (zakup, wymiana, naprawa mebli, kserokopiarek, odzieży, drobnych maszyn i narzędzi biurowych, dostawy materiałów biurowe itp.),
-
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego dla linii budżetowych przeznaczonych na mienie ruchome.

DZIAŁ USŁUG GASTRONOMICZNYCH I CENTRALI ZAKUPÓW

-
Zarządzanie działem i koordynowanie pracy Działu Usług Gastronomicznych i Centrali Zakupów (CAPE),
-
Zarządzanie środkami pozycji budżetowych przeznaczonych na gastronomię, sprzęt i wyposażenie przygotowanie i zatwierdzanie wydatków (kontrola faktur), zobowiązań, nakazów odzyskania środków oraz dochodów przeznaczonych na określony cel,
-
Zarządzanie podwykonawcami odpowiedzialnymi za kompleksowe funkcjonowanie restauracji w trzech miejscach pracy, monitorowanie i kontrolowanie realizacji umów, kontrolowanie dostaw, nowych instalacji, zapewnianie wdrożenia i przestrzegania norm EMAS,
-
Przygotowanie specyfikacji oraz uruchamianie procedur administracyjnych służących zakupowi wyposażenia do restauracji i centrali zakupów, a także usługom świadczonym przez firmy zewnętrzne,
-
Zarządzanie centralą zakupów w Luksemburgu, obsługa zadań operacyjnych, nadzór nad jej księgowością oraz zarządzanie rachunkiem zaliczkowym,
-
Indywidualne potwierdzanie rezerwacji usług restauracyjnych "na zamówienie".

DZIAŁ DS. PRZYDZIAŁU BIUR I PRZEPROWADZEK

Dział ten składa się z dwóch jednostek: Wydziału ds. Logistyki i Wydziału ds. Przeprowadzek. Głównymi zadaniami tego działu są:

-
Zapewnianie usług pomocy dla posłów i personelu w odniesieniu do przeprowadzek, przydziału biur i organizacji przestrzeni biurowych,
-
Zarządzanie budżetem (wszystkie operacje budżetowe, opracowanie specyfikacji, zakup sprzętu, monitorowanie umów zewnętrznych),
-
Zapewnianie przewodnictwa i obsługi sekretariatu grup roboczych zajmujących się dużymi przeprowadzkami,
-
Przygotowanie sprawozdań EMAS,
-
Zapewnianie - we współpracy z GBI (pracownikiem odpowiedzialnym za gospodarowanie sprzętem podlegającym inwentaryzacji) danych dyrekcji generalnych oraz LPM (lokalnym pracownikiem zarządzającym mieniem) grup politycznych - przydziału biur i zarządzania przestrzeniami biurowymi w trzech miejscach pracy, w tym aktualizacji planów oraz przydziału i wymiany mebli,
-
Proponowanie aktualizacji przepisów dotyczących przydziału przestrzeni biurowych i mebli,
-
Zapewnianie przeprowadzek, transportu i przeładunku towarów i mienia ruchomego w trzech miejscach pracy oraz poza tymi trzema miejscami pracy, w tym na potrzeby zewnętrznych misji grup politycznych,
-
Zapewnianie rozprowadzania korespondencji między trzema miejscami pracy i pomieszczeń sortowania korespondencji w budynkach centralnych i peryferyjnych,
-
Zarządzanie administracyjne (planowanie prac, koordynacja z innymi służbami, nadzór nad firmami zewnętrznymi itp.),
-
Zapewnianie koordynacji, wsparcia i transportu na potrzeby posiedzeń i imprez,
-
Monitorowanie nabywania i utrzymania pojazdów użytkowych, skrzyń transportowych i sprzętu do transportu i przeładunku materiałów.

DZIAŁ DORĘCZYCIELI POCZTY

-
Koordynowanie działań doręczycieli poczty,
-
Zapewnianie rozprowadzania korespondencji w trzech miejscach pracy,
-
Zarządzanie szatniami w Strasburgu,
-
Zapewnianie wsparcia Działu ds. Odwiedzających (Dyrekcja Generalna ds. Komunikacji),
-
Koordynowanie działań z innymi dyrekcjami generalnymi i służbami.

DZIAŁ KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI POSŁÓW (ONE-STOP SHOP)

-
Ułatwianie dostępu posłów do Parlamentu Europejskiego (telefonicznie, pocztą elektroniczną lub osobiście) do różnych służb instytucji i dopilnowanie, by posłowie otrzymywali odpowiedzi w terminach określonych w odnośnych decyzjach Prezydium,
-
Rozwijanie wspólnej kultury wysokiej jakości usług dla posłów,
-
Zapewnienie międzywydziałowej współpracy pomiędzy różnymi dyrekcjami generalnymi,
-
Przeprowadzanie kontroli jakości oraz badań satysfakcji "klientów".
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej.
2 Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: bułgarski, hiszpański, czeski, duński, niemiecki, estoński, grecki, angielski, francuski, irlandzki, chorwacki, włoski, łotewski, litewski, węgierski, maltański, niderlandzki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, fiński i szwedzki.
8 Nie dotyczy to kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych (Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1).

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2016.185A.38

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/194/S - Dyrektor - Dyrekcja Generalna ds. Infrastruktury i Logistyki - Dyrekcja ds. Logistyki.
Data aktu: 24/05/2016
Data ogłoszenia: 24/05/2016