(2014/C 442/01)(Dz.U.UE C z dnia 10 grudnia 2014 r.)
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Informacje, na podstawie których Trybunał sformułował opinie
Wyniki kontroli
Opinie na temat wiarygodności rozliczeń
Opinie na temat legalności i prawidłowości transakcji leżących u podstaw rozliczeń.
Uwagi niepodważające opinii Trybunału
Uwagi dotyczące wiarygodności rozliczeń
Uwagi dotyczące legalności i prawidłowości transakcji
Uwagi dotyczące mechanizmów kontroli wewnętrznej
Uwagi dotyczące wykonania budżetu
Inne uwagi
Działania podjęte w związku z zeszłorocznymi uwagami
Wnioski
Załącznik I - Dochody agencji (prognozy budżetowe, należności ustalone i kwoty otrzymane) i ich plany zatrudnienia
Załącznik II - Przedstawione przez Trybunał w 2013 r. uwagi niepodważające jego opinii
Załącznik III - Działania podjęte w związku z uwagami przedstawionymi przez Trybunał w latach 2011 i 2012, niepodważającymi jego opinii
WPROWADZENIE
INFORMACJE, NA PODSTAWIE KTÓRYCH TRYBUNAŁ SFORMUŁOWAŁ OPINIE
WYNIKI KONTROLI
Opinie na temat wiarygodności rozliczeń
Opinie na temat legalności i prawidłowości transakcji leżących u podstaw rozliczeń
Uwagi niepodważające opinii Trybunału
Wykres 1
Liczba uwag dotyczących poszczególnych kwestii
grafika
Źródło: Sprawozdania specjalne dotyczące sprawozdań finansowych agencji za rok 2013.
Uwagi dotyczące wiarygodności rozliczeń
Uwagi dotyczące legalności i prawidłowości transakcji
Uwagi dotyczące mechanizmów kontroli wewnętrznej
Uwagi dotyczące wykonania budżetu
Inne uwagi
WNIOSKI
1 Roczne sprawozdanie finansowe obejmuje sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie z wykonania budżetu.
2 Europejska Agencja ds. Zarządzania Operacyjnego Wielkoskalowymi Systemami Informatycznymi w Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości (EU-LISA) uzyskała autonomię finansową od Komisji w dniu 22 maja 2013 r. i za ten rok została po raz pierwszy objęta kontrolą Trybunału.
3 Objaśnienie uzupełniające wykorzystywane jest do zwrócenia czytelnikom uwagi na kwestię, która nie została w istotny sposób zniekształcona w sprawozdaniu finansowym, ale ma zasadnicze znaczenie dla zrozumienia tego sprawozdania przez odbiorcę.
4 Trybunał wyraża opinię z zastrzeżeniem w przypadku gdy kontroler uzyskał wystarczające i odpowiednie dowody kontroli, na podstawie których może stwierdzić, że zniekształcenia lub przypadki uchybień mają istotne znaczenie dla sprawozdania finansowego lub transakcji leżących u jego podstaw, ale nie mają charakteru powszechnego (jak w przypadku opisanym w pkt 10). Trybunał wyraża opinię z zastrzeżeniem również w przypadku gdy kontroler nie jest w stanie uzyskać wystarczających i odpowiednich dowodów kontroli, na podstawie których mógłby wydać opinię, a możliwe skutki tej niemożności dla sprawozdania finansowego lub transakcji leżących u jego podstaw są istotne, ale nie mają charakteru powszechnego (jak w przypadku opisanym w pkt 11).
5 Trybunał odstąpił od wyrażenia opinii w odniesieniu do roku budżetowego 2012.
6 W 2013 r. Trybunał sformułował trzy uwagi dotyczące naboru (2012: 17).