Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV - Sprawozdawca: Portugalia.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 8 sierpnia 2012 r. w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV

Sprawozdawca: Portugalia

(2013/C 66/02)

(Dz.U.UE C z dnia 7 marca 2013 r.)

Koncentracja

1.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
2.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja posiada wymiar wspólnotowy zgodnie z art. 1 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Określenie rynku

3.
Komitet Doradczy zgadza się z zaproponowanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych, określonymi w projekcie decyzji.
4.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się, że należy ocenić wpływ transakcji na następujących rynkach:
a)
rynek usług hurtowych w zakresie platform mobilnego portfela, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
b)
rynek usług w zakresie bezpiecznego przechowywania, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
c)
rynek detalicznej dystrybucji usług mobilnego portfela świadczonych na rzecz klientów, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
d)
rynek usług reklamowych, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
e)
rynek usług pośrednictwa w zakresie reklamy mobilnej, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
f)
rynek usług sprzedaży detalicznej i hurtowej grupowych wiadomości SMS, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
g)
rynek usług w zakresie analizy danych, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie; h) rynek usług detalicznych w zakresie telefonii ruchomej w Zjednoczonym Królestwie.

Ocena konkurencji

Skutki wertykalne

5.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać nieskoordynowane i skoordynowane skutki wertykalne, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na rynku usług hurtowych w zakresie platform mobilnego portfela, obejmującym co najmniej całe Zjednoczone Królestwo.
6.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby strony zgłaszające:
a)
miały możliwości techniczne pozwalające na znaczące utrudnienie dostępu do rynku konkurującym z nimi dostawcom mobilnych portfeli;
b)
miały możliwości komercyjne pozwalające na znaczące utrudnienie dostępu do rynku konkurującym z nimi dostawcom mobilnych portfeli oraz
c)
były poddane jednostronnym lub skoordynowanym czynnikom zachęcającym je do utrudniania dostępu do rynku dostawcom mobilnych portfeli.
7.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać nieskoordynowane i skoordynowane skutki wertykalne, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na rynku usług sprzedaży detalicznej i hurtowej grupowych wiadomości SMS, obejmującym co najmniej całe Zjednoczone Królestwo.

Skutki konglomeratu

8.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać nieskoordynowane i skoordynowane skutki, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na rynku usług detalicznych w zakresie telefonii ruchomej, obejmującym całe Zjednoczone Królestwo.

Skutki horyzontalne

9.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać skutki horyzontalne, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na właściwych rynkach.

Wniosek

10.
Komitet Doradczy zgadza się z wnioskiem Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja znacząco zakłóciła efektywną konkurencję na rynku wewnętrznym lub na znacznej jego części oraz że w związku z tym transakcję należy uznać za zgodną z rynkiem wewnętrznym i funkcjonowaniem Porozumienia EOG zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 1 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 Porozumienia EOG.

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.66.2

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV - Sprawozdawca: Portugalia.
Data aktu: 08/08/2012
Data ogłoszenia: 07/03/2013