Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV - Sprawozdawca: Portugalia.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 8 sierpnia 2012 r. w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV

Sprawozdawca: Portugalia

(2013/C 66/02)

(Dz.U.UE C z dnia 7 marca 2013 r.)

Koncentracja

1.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
2.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja posiada wymiar wspólnotowy zgodnie z art. 1 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Określenie rynku

3.
Komitet Doradczy zgadza się z zaproponowanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych, określonymi w projekcie decyzji.
4.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się, że należy ocenić wpływ transakcji na następujących rynkach:
a)
rynek usług hurtowych w zakresie platform mobilnego portfela, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
b)
rynek usług w zakresie bezpiecznego przechowywania, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
c)
rynek detalicznej dystrybucji usług mobilnego portfela świadczonych na rzecz klientów, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
d)
rynek usług reklamowych, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
e)
rynek usług pośrednictwa w zakresie reklamy mobilnej, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
f)
rynek usług sprzedaży detalicznej i hurtowej grupowych wiadomości SMS, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
g)
rynek usług w zakresie analizy danych, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie; h) rynek usług detalicznych w zakresie telefonii ruchomej w Zjednoczonym Królestwie.

Ocena konkurencji

Skutki wertykalne

5.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać nieskoordynowane i skoordynowane skutki wertykalne, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na rynku usług hurtowych w zakresie platform mobilnego portfela, obejmującym co najmniej całe Zjednoczone Królestwo.
6.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby strony zgłaszające:
a)
miały możliwości techniczne pozwalające na znaczące utrudnienie dostępu do rynku konkurującym z nimi dostawcom mobilnych portfeli;
b)
miały możliwości komercyjne pozwalające na znaczące utrudnienie dostępu do rynku konkurującym z nimi dostawcom mobilnych portfeli oraz
c)
były poddane jednostronnym lub skoordynowanym czynnikom zachęcającym je do utrudniania dostępu do rynku dostawcom mobilnych portfeli.
7.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać nieskoordynowane i skoordynowane skutki wertykalne, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na rynku usług sprzedaży detalicznej i hurtowej grupowych wiadomości SMS, obejmującym co najmniej całe Zjednoczone Królestwo.

Skutki konglomeratu

8.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać nieskoordynowane i skoordynowane skutki, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na rynku usług detalicznych w zakresie telefonii ruchomej, obejmującym całe Zjednoczone Królestwo.

Skutki horyzontalne

9.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać skutki horyzontalne, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na właściwych rynkach.

Wniosek

10.
Komitet Doradczy zgadza się z wnioskiem Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja znacząco zakłóciła efektywną konkurencję na rynku wewnętrznym lub na znacznej jego części oraz że w związku z tym transakcję należy uznać za zgodną z rynkiem wewnętrznym i funkcjonowaniem Porozumienia EOG zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 1 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 Porozumienia EOG.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024