P7_TA(2011)0302
Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 5 lipca 2011 r. w sprawie stanowiska Rady dotyczącego projektu budżetu korygującego Unii Europejskiej nr 2/2011 na rok budżetowy 2011, sekcja 3 -Komisja (10522/2011 - C7-0137/2011 - 2011/2065(BUD))
(2013/C 33 E/28)
(Dz.U.UE C z dnia 5 lutego 2013 r.)
Parlament Europejski,
Poprawka 1
SEKCJA 3 – KOMISJA
WYDATKI - WYDATKI
Dane liczbowe
| Tytuł | Treść | Budżet 2011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | ||
| 01 |
Sprawy gospodarcze i finansowe 40 01 40 |
524.283.196 40.929 |
341.387.137 40.929 |
50.000.000 |
524.283.196 40.929 |
341.387.137 40.929 |
|
| 02 |
Przedsiębiorstwa 40 01 40 |
524.324.125 1.055.561.122 52.772 |
341.428.066 1.209.465.022 52.772 |
524.324.125 1.055.561.122 52.772 |
341.428.066 1.209.465.022 52.772 |
||
| 03 |
Konkurencja 40 01 40 |
1.055.613.894 93.403.671 56.917 |
1.209.517.794 93.403.671 56.917 |
1.055.613.894 93.403.671 56.917 |
1.209.517.794 93.403.671 56.917 |
||
| 04 |
Zatrudnienie i sprawy społeczne 40 01 40, 40 02 41 |
93.460.588 11.398.325.662 44.335 |
93.460.588 9.163.443.236 44.335 |
93.460.588 11.398.325.662 44.335 |
93.460.588 9.213.443.236 44.335 |
||
| 05 |
Rolnictwo i rozwój obszarów wiejskich 40 01 40, 40 02 40 |
11.398.369.997 57.292.184.763 74.532 |
9.163.487.571 55.269.004.060 74.532 |
11.398.369.997 57.292.184.763 74.532 |
9.213.487.571 55.269.004.060 74.532 |
||
| 06 |
Mobilność i transport 40 01 40 |
57.292.259.295 1.546.683.351 25.609 |
55.269.078.592 1.141.803.775 25.609 |
57.292.259.295 1.546.683.351 25.609 |
55.269.078.592 1.141.803.775 25.609 |
||
| 07 |
Środowisko i działania w dziedzinie klimatu 40 01 40, 40 02 41 |
1.546.708.960 470.550.540 44.853 |
1.141.829.384 390.290.122 44.853 |
1.546.708.960 470.550.540 44.853 |
1.141.829.384 390.290.122 44.853 |
||
| 470.595.393 | 390.334.975 | 470.595.393 | 390.334.975 | ||||
| 08 |
Badania naukowe 40 01 40 |
5.334.630.545 6.884 |
4.117.083.880 6.884 |
19.546.647 | 19.546.647 |
5.334.630.545 6.884 |
4.117.083.880 6.884 |
| 09 |
Społeczeństwo informacyjne i media 40 01 40, 40 02 41 |
5.334.637.429 1.538.552.441 29.384 |
4.117.090.764 1.334.275.234 29.384 |
5.334.637.429 1.538.552.441 29.384 |
4.117.090.764 1.334.275.234 29.384 |
||
| 10 | Bezpośrednie badania naukowe |
1.538.581.825 394.978.000 948.592.229 52.021.983 |
1.334.304.618 396.209.233 719.026.792 52.021.983 |
1.538.581.825 394.978.000 948.592.229 52.021.983 |
1.334.304.618 396.209.233 719.026.792 52.021.983 |
||
| 11 |
Gospodarka morska i rybołówstwo 40 01 40, 40 02 41 |
||||||
| 12 |
Rynek wewnętrzny 40 01 40, 40 02 41 |
1.000.614.212 94.868.629 35.305 |
771.048.775 93.358.064 35.305 |
1.000.614.212 94.868.629 35.305 |
771.048.775 93.358.064 35.305 |
||
| 13 |
Polityka regionalna 40 01 40 |
94.903.934 40.565.228.265 43.816 |
93.393.369 33.499.601.033 43.816 |
94.903.934 40.584.774.912 43.816 |
93.393.369 33.519.147.680 43.816 |
||
| 14 |
Podatki i unia celna 40 01 40 |
40.565.272.081 142.229.539 32.492 |
33.499.644.849 114.783.765 32.492 |
40.584.818.728 142.229.539 32.492 |
33.519.191.496 114.783.765 32.492 |
||
| 15 |
Edukacja i kultura 40 01 40 |
142.262.031 2.428.691.266 38.857 |
114.816.257 1.996.401.080 38.857 |
142.262.031 2.428.691.266 38.857 |
114.816.257 1.996.401.080 38.857 |
||
| 16 |
Komunikacja społeczna 40 01 40 |
2.428.730.123 273.374.552 46.111 |
1.996.439.937 253.374.552 46.111 |
2.428.730.123 273.374.552 46.111 |
1.996.439.937 253.374.552 46.111 |
||
| 17 |
Ochrona zdrowia i konsumentów 40 01 40 |
273.420.663 692.021.626 57.583 |
253.420.663 596.046.062 57.583 |
273.420.663 692.021.626 57.583 |
253.420.663 596.046.062 57.583 |
||
| 692.079.209 | 596.103.645 | 692.079.209 | 596.103.645 | ||||
| 18 |
Przestrzeń wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości 40 01 40, 40 02 41 |
1.193.910.768 16.479.335 1.210.390.103 |
871.707.680 13.005.028 884.712.708 |
1.193.910.768 16.479.335 1.210.390.103 |
871.707.680 13.005.028 884.712.708 |
||
| 19 |
Stosunki zewnętrzne 40 01 40, 40 02 41 |
4.270.665.587 44.005.106 |
3.378.255.172 6.441.836 |
4.270.665.587 44.005.106 |
3.378.255.172 6.441.836 |
||
| 20 |
Handel 40 01 40 |
4.314.670.693 105.067.905 34.787 |
3.384.697.008 104.422.321 34.787 |
4.314.670.693 105.067.905 34.787 |
3.384.697.008 104.422.321 34.787 |
||
| 21 |
Rozwój i stosunki z państwami Afryki, Karaibów i Pacyfiku (AKP) 40 01 40, 40 02 41 |
105.102.692 1.433.111.933 109.058.175 |
104.457.108 1.392.926.690 86.736.049 |
105.102.692 1.433.111.933 109.058.175 |
104.457.108 1.392.926.690 86.736.049 |
||
| 22 |
Rozszerzenie 40 01 40 |
1.542.170.108 1.123.357.217 17.764 |
1.479.662.739 1.012.513.363 17.764 |
1.542.170.108 1.123.357.217 17.764 |
1.479.662.739 1.012.513.363 17.764 |
||
| 23 |
Pomoc humanitarna 40 01 40 |
1.123.374.981 878.195.432 14.878 |
1.012.531.127 838.516.019 14.878 |
1.123.374.981 878.195.432 14.878 |
1.012.531.127 838.516.019 14.878 |
||
|
24 25 |
Zwalczanie nadużyć finansowych Koordynacja polityk Komisji i doradztwo prawne 40 01 40 |
878.210.310 81.749.000 190.812.414 565.027 |
838.530.897 74.805.171 190.812.414 565.027 |
878.210.310 81.749.000 190.812.414 565.027 |
838.530.897 74.805.171 190.812.414 565.027 |
||
| 26 |
Administracja Komisji 40 01 40, 40 02 41 |
191.377.441 1.018.708.135 78.381 |
191.377.441 1.017.153.328 78.381 |
191.377.441 1.018.708.135 78.381 |
191.377.441 1.017.153.328 78.381 |
||
| 1.018.786.516 | 1.017.231.709 | 1.018.786.516 | 1.017.231.709 | ||||
| 27 |
Budżet 40 01 40 |
69.440.094 30.939 |
69.440.094 30.939 |
- | 69.440.094 30.939 | 69.440.094 30.939 | |
| 28 |
Kontrola 40 01 40 |
69.471.033 11.399.202 7.105 |
69.471.033 11.399.202 7.105 |
69.471.033 11.399.202 7.105 |
69.471.033 11.399.202 7.105 |
||
| 29 |
Statystyka 40 01 40 |
11.406.307 145.143.085 47.443 |
11.406.307 124.373.319 47.443 |
11.406.307 145.143.085 47.443 |
11.406.307 124.373.319 47.443 |
||
|
30 31 |
Emerytury i wydatki pochodne Służby językowe 40 01 40 |
145.190.528 1.278.009.000 392.908.762 236.399 |
124.420.762 1.278.009.000 392.908.762 236.399 |
- 251.935.540 |
145.190.528 1.278.009.000 392.908.762 236.399 |
124.420.762 1.278.009.000 392.908.762 236.399 |
|
| 32 |
Energia 40 01 40, 40 02 41 |
393.145.161 699.617.012 41.299 |
393.145.161 1.535.110.306 41.299 |
393.145.161 699.617.012 41.299 |
393.145.161 1.283.174.766 41.299 |
||
| 40 | Rezerwy |
699.658.311 977.129.000 |
1.535.151.605 77.520.404 |
182.388.893 | 699.658.311.977.129.000 | 1.283.216.065.259.909.297 | |
|
Ogółem 40 01 40, 40 02 40, 40 02 41 |
138.440.114.943 223.269.000 |
122.938.920.666 159.909.297 |
19.546.647 |
138.459.661.590 223.269.000 |
122.938.920.666 159.909.297 |
||
| 138.663.383.943 | 123.098.829.963 | 138.682.930.590 | 123.098.829.963 | ||||
TYTUŁ 04 - ZATRUDNIENIE I SPRAWY SPOLECZNE
Dane liczbowe
| Tytuł Rozdział | Treść | RF | Budżet 2011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
| 04 01 |
Wydatki administracyjne w obszarze polityki "Zatrudnienie i sprawy społeczne" 40 01 40 |
95 925 690 44 335 |
95 925 690 44 335 |
95 925 690 44 335 |
95 925 690 44 335 |
|||
| 95.970.025 | 95.970.025 | 95.970.025 | 95.970.025 | |||||
| 04 02 | Europejski Fundusz Społeczny | 1 | 10.963.813.972 | 8.743.950.522 | 10.963.813.972 | 8.743.950.522 | ||
| 04 03 | Praca w Europie - Dialog społeczny i mobilność | 1 | 79.130.000 | 64.266.181 | 79.130.000 | 64.266.181 | ||
| 04 04 | Zatrudnienie, solidarność społeczna i równość płci | 157.056.000 | 151.704.616 | 157.056.000 | 151.704.616 | |||
| 04 05 | Europejski Fundusz Dostosowania do Globalizacji (EFG) | 1 | p.m. | 47.608.950 | 50.000.000 | p.m. | 97.608.950 | |
| 04 06 | Instrument Pomocy Przedakcesyjnej (IPA) - Rozwój zasobów ludzkich | 4 | 102.400.000 | 59.987.277 | 102.400.000 | 59.987.277 | ||
|
Tytuł 04 - Ogółem 40 01 40, 40 02 41 |
11.398.325.662 | 9.163.443.236 | 50.000.000 | 11.398.325.662 | 9.213.443.236 | |||
| 44.335 | 44.335 | 44.335 | 44.335 | |||||
| 11.398.369.997 | 9.163.487.571 | 11.398.369.997 | 9.213.487.571 | |||||
ROZDZIAŁ 04 05 - EUROPEJSKI FUNDUSZ DOSTOSOWANIA DO GLOBALIZACJI (EFG)
Dane liczbowe
|
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja |
Treść | RF | Budżet 2011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
| 04 05 | Europejski Fundusz Dostosowania do Globalizacji (EFG) | 1.1 | p.m. | 47.608.950 | 50.000.000 | p.m. | 97.608.950 | |
| 04 05 01 | Europejski Fundusz Dostosowania do Globalizacji (EFG) | |||||||
| Rozdział 04 05 - Ogółem | p.m. | 47.608.950 | 50.000.000 | p.m. | 97.608.950 | |||
Wtorek, 5 lipca 2011 r. Artykuł 04 05 01 - Europejski Fundusz Dostosowania do Globalizacji (EFG)
Dane liczbowe
| Budżet 2.011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2.011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
| p.m. | 47.608.950 | 50.000.000 | p.m. | 97.608.950 | |
Uwagi
Środki te przeznaczone są na Europejski Fundusz Dostosowania do Globalizacji (EFG), tak aby umożliwić Unii udzielenie tymczasowego i ukierunkowanego wparcia pracownikom zwolnionym w wyniku zasadniczych zmian strukturalnych zachodzących w systemach handlu światowego w związku z globalizacją, gdy zwolnienia te mają znaczny niekorzystny wpływ na gospodarkę regionalną lub lokalną. W odniesieniu do wniosków złożonych przed dniem 31 grudnia 2011 r. środki te mogą również zostać wykorzystane do wsparcia osób, które utraciły pracę bezpośrednio wskutek światowego kryzysu finansowego i gospodarczego.
Maksymalna kwota wydatków z funduszu wynosi 500.000.000 EUR rocznie.
Celem tej rezerwy, zgodnie z pkt 28 porozumienia międzyinstytucjonalnego z dnia 17 maja 2006 r., jest udzielenie dodatkowego tymczasowego wsparcia pracownikom odczuwającym skutki dużych zmian strukturalnych w systemach handlu światowego oraz udzielenie im pomocy w powrocie na rynek pracy.
Działania podejmowane przez Europejski Fundusz Dostosowania do Globalizacji powinny uzupełniać działania Europejskiego Funduszu Społecznego, przy czym nie powinno dochodzić do tworzenia podwójnych struktur.
Metoda zapisania środków w tej rezerwie oraz uruchomienia funduszu określona jest w pkt 28 porozumienia międzyinstytucjonalnego z dnia 17 maja 2006 r. oraz w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 1927/2006.
Podstawa prawna
Rozporządzenie (WE) nr 1927/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. ustanawiające Europejski Fundusz Dostosowania do Globalizacji (Dz.U. L 406 z 30.12.2006, s. 1).
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 546/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1927/2006 ustanawiające Europejski Fundusz Dostosowania do Globalizacji (Dz.U. L 167 z 29.6.2009, s. 26).
Odnośne akty prawne
Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami (Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1).
TYTUŁ 13 - POLITYKA REGIONALNA
Dane liczbowe
| Tytuł Rozdział | Treść | RF | Budżet 2011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
| 13 01 | Wydatki administracyjne w obszarze polityki "Polityka regionalna" | 88.430.098 | 88.430.098 | 19.546.647 | 19.546.647 | 88.430.098 | 88.430.098 | |
| 40 01 40 | 43.816 | 43.816 | 43.816 | 43.816 | ||||
| 88.473.914 | 88.473.914 | 88.473.914 | 88.473.914 | |||||
| 13 03 | Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i inne działania w zakresie polityki regionalnej | 1 | 28.742.233.077 | 25.165.081.196 | 28.742.233.077 | 25.165.081.196 | ||
| 13 04 | Fundusz Spójności | 1 | 11.073.646.193 | 7.625.295.593 | 11.073.646.193 | 7.625.295.593 | ||
| 13 05 | Działania przedakcesyjne związane z polityką strukturalną | 478.530.004 | 438.405.253 | 478.530.004 | 438.405.253 | |||
| 13 06 | Fundusz Solidarności | 182.388.893 | 182.388.893 | 201.935.540 | 201.935.540 | |||
|
Tytuł 13 - Ogółem 40 01 40 |
40.565.228.265 | 33.499.601.033 | 19.546.647 | 19.546.647 | 40.584.774.912 | 33.519.147.680 | ||
| 43.816 | 43.816 | 43.816 | 43.816 | |||||
| 40.565.272.081 | 33.499.644.849 | 40.584.818.728 | 33.519.191.496 | |||||
ROZDZIAŁ 13 06 - FUNDUSZ SOLIDARNOŚCI
Dane liczbowe
|
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja |
Treść | RF | Budżet 2.011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2.011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
| 13 06 | Fundusz Solidarności | 178.562.910 | 178.562.910 | 18.371.576 | 18.371.576 | 196.934.486 | ||
| 13 06 01 | Fundusz Solidarności Unii Europejskiej - Państwa członkowskie | 3.2 | 196.934.486 | |||||
| 13 06 02 | Fundusz Solidarności Unii Europejskiej - Kraje prowadzące negocjacje w sprawie przystąpienia | 4 | 3.825.983 | 3.825.983 | 1.175.071 | 1.175.071 | 5.001.054 | 5.001.054 |
| Rozdział 13 06 - Ogółem | 182.388.893 | 182.388.893 | 19.546.647 | 19.546.647 | 201.935.540 | 201.935.540 | ||
Wtorek, 5 lipca 2011 r. Artykuł 13 06 01 - Fundusz Solidarności Unii Europejskiej - Państwa członkowskie
Dane liczbowe
| Budżet 2.011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2.011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
| 178.562.910 | 178.562.910 | 18.371.576 | 18.371.576 | 196.934.486 | 196.934.486 |
Uwagi
W ramach niniejszego artykułu wprowadzone są środki wynikające z uruchomienia Funduszu Solidarności Unii Europejskiej na wypadek klęsk żywiołowych w państwach członkowskich.
Rozdział środków zostanie uzgodniony w budżecie korygującym, którego wyłącznym celem jest mobilizacja Funduszu Solidarności Unii Europejskiej.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady (WE) nr 2012/2002 z dnia 11 listopada 2002 r. ustanawiające Fundusz Solidarności Unii Europejskiej (Dz.U. L 311 z 14.11.2002, s. 3).
Odnośne akty prawne
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego Fundusz Solidarności Unii Europejskiej, przedłożony przez Komisję dnia 6 kwietnia 2005 r. (COM(2005)0108 wersja ostateczna).
Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami (Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1).
Artykuł 13 06 02 - Fundusz Solidarności Unii Europejskiej - Kraje prowadzące negocjacje w sprawie przystąpienia
Dane liczbowe
| Budżet 2.011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2.011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
| 3.825.983 | 3.825.983 | 1.175.071 | 1.175.071 | 5.001.054 | 5.001.054 |
Uwagi
W ramach tego artykułu wprowadzone są środki wynikające z uruchomienia Funduszu Solidarności Unii Europejskiej na wypadek klęsk żywiołowych w krajach biorących udział w negocjacjach akcesyjnych z Unią.
Rozdział środków zostanie uzgodniony w budżecie korygującym, którego wyłącznym celem jest mobilizacja Funduszu Solidarności Unii Europejskiej.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady (WE) nr 2012/2002 z dnia 11 listopada 2002 r. ustanawiające Fundusz Solidarności Unii Europejskiej (Dz.U. L 311 z 14.11.2002, s. 3).
Odnośne akty prawne
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego Fundusz Solidarności Unii Europejskiej, przedłożony przez Komisję dnia 6 kwietnia 2005 r. (COM(2005)0108 wersja ostateczna).
Porozumienie międzyinstytucjonalne z dnia 17 maja 2006 r. pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami (Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1).
TYTUŁ 32 - ENERGIA
Dane liczbowe
| Tytuł Rozdział | Treść | RF | Budżet 2011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
| 32 01 | Wydatki administracyjne w obszarze polityki "Energia" | 77.046.009 | 77.046.009 | - 251.935.540 | 77.046.009 | 77.046.009 | ||
| 40 01 40 | 41.299 | 41.299 | 41.299 | 41.299 | ||||
| 77.087.308 | 77.087.308 | 77.087.308 | 77.087.308 | |||||
| 32 03 | Sieci transeuropejskie | 1 | 24.150.000 | 20.471.848 | 24.150.000 | 20.471.848 | ||
| 32 04 | Energia konwencjonalna i odnawialna | 125.688.003 | 1.080.982.371 | 125.688.003 | 829.046.831 | |||
| 32 05 | Energia jądrowa | 1 | 280.578.000 | 209.479.379 | 280.578.000 | 209.479.379 | ||
| 32 06 | Badania naukowe związane z energią | 1 | 192.155.000 | 147.130.699 | 192.155.000 | 147.130.699 | ||
|
Tytuł 32 - Ogółem 40 01 40, 40 02 41 |
699.617.012 | 1.535.110.306 | - 251.935.540 | 699.617.012 | 1.283.174.766 | |||
| 41.299 | 41.299 | 41.299 | 41.299 | |||||
| 699.658.311 | 1.535.151.605 | 699.658.311 | 1.283.216.065 | |||||
ROZDZIAŁ 32 04 - ENERGIA KONWENCJONALNA I ODNAWIALNA
Dane liczbowe
|
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja |
Treść | RF | Budżet 2.011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2.011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
| 32 04 | Energia konwencjonalna i odnawialna | |||||||
| 32 04 01 | Zakończenie programu "Inteligentna energia dla Europy" (2.003- 2.006) | 1.1 | - | 4.570.459 | 4.570.459 | |||
| 32 04 02 | Zakończenie programu "Inteligentna energia dla Europy" (2.003- 2.006): część zewnętrzna - Coopener | 4 | - | 95.218 | 95.218 | |||
| 32 04 03 | Działania wspierające europejską politykę energetyczną i wewnętrzny rynek energii | 1.1 | 3.000.000 | 3.332.626 | 3.000.000 | 3.332.626 | ||
| 32 04 04 | Ukończenie programu ramowego w dziedzinie energii (1.999-2.002) - Energia konwencjonalna i odnawialna | 1.1 | - | p.m. | p.m. | |||
| 32 04 05 | Europejski strategiczny plan w dziedzinie technologii energetycznych (plan EPSTE) | 1.1 | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | ||
| 32 04 06 | Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji - "Inteligentna energia dla Europy" | 1.1 | 114.499.000 | 39.039.339 | 114.499.000 | 39.039.339 | ||
| 32 04 07 | Projekt pilotażowy - Bezpieczeństwo energetyczne - Biopaliwa | 1.1 | p.m. | 1.500.000 | p.m. | 1.500.000 | ||
| 32 04 08 | Projekt pilotażowy - Portplus - Plan dotyczący zrównoważonej energii dla portów | 1.1 | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | ||
| 32 04 09 | Działanie przygotowawcze - Fundusz inwestycyjny na rzecz odnawialnych źródeł energii i biorafinerii wykorzystujących odpady i resztki | 1.1 | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | ||
| 32 04 10 | Agencja ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki | |||||||
| 32 04 10 01 | Agencja ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki - Wkład do tytułów 1 i 2 | 1.1 | 4.017.000 | 4.017.000 | 4.017.000 | 4.017.000 | ||
| 32 04 10 02 | Agencja ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki - Wkład do tytułu 3 | 1.1 | 983.000 | 983.000 | 983.000 | 983.000 | ||
| Artykuł 32 04 10 - Razem | 5.000.000 | 5.000.000 | 5.000.000 | 5.000.000 | ||||
| 32 04 11 | Wspólnota Energetyczna | 4 | 2.939.003 | 2.798.457 | 2.939.003 | 2.798.457 | ||
| 32 04 12 | Projekt pilotażowy - Europejski program ramowy rozwoju i wymiany doświadczeń w zakresie trwałego rozwoju terenów miejskich | 1.1 | p.m. | 300.000 | p.m. | 300.000 | ||
| 32 04 13 | Działania przygotowawcze - Europejskie wyspy na rzecz wspólnej polityki energetycznej | 1.1 | p.m. | 500.000 | p.m. | 500.000 | ||
| 32 04 14 | Projekty w dziedzinie energetyki wspomagające ożywienie gospodarcze | - 251.935.540 | ||||||
| 32 04 14 01 | Projekty w dziedzinie energetyki wspomagające naprawę gospodarczą - Sieci energetyczn | 1.1 | p.m. | 732.955.589 | p.m. | 481.020.049 | ||
| 32 04 14 02 | Projekty w dziedzinie energetyki wspomagające naprawę gospodarczą - Wychwytywanie i składowanie dwutlenku węgla (CCS) | 1.1 | p.m. | 247.566.539 | p.m. | 247.566.539 | ||
| 32 04 14 03 | Projekty w dziedzinie energetyki wspomagające naprawę gospodarczą - Europejska sieć morskiej energii wiatrowej | 1.1 | p.m. | 42.848.055 | p.m. | 42.848.055 | ||
| 32 04 14 04 | Projekty w dziedzinie energetyki wspomagające naprawę gospodarczą - Inicjatywy dotyczące efektywności energetycznej i energii ze źródeł odnawialnych | 1.1 | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | ||
| Artykuł 32 04 14 - Razem | p.m. | 1.023.370.183 | - 251.935.540 | p.m. | 771.434.643 | |||
| 32 04 15 | Projekty pilotażowe w dziedzinie odzyskiwania odpadów i ich waloryzacji na rzecz czystej energii | 1.1 | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | ||
| 32 04 16 | Bezpieczeństwo instalacji i infrastruktury energetycznej | 1.1 | 250.000 | 476.089 | 250.000 | 476.089 | ||
| Rozdział 32 04 - Ogółem | 125.688.003 | 1.080.982.371 | - 251.935.540 | 125.688.003 | 829.046.831 | |||
Artykuł 32 04 14 - Projekty w dziedzinie energetyki wspomagające naprawę gospodarczą
Pozycja 32 04 14 01 - Projekty w dziedzinie energetyki wspomagające naprawę gospodarczą – sieci energetyczne
Dane liczbowe
| Budżet 2.011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2.011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
| p.m. | 732.955.589 | - 251.935.540 | p.m. | 481.020.049 | |
Uwagi
Dawna pozycja 06 04 14 01
Środki te przeznaczone są na pokrycie kosztów projektów rozwoju infrastruktury gazowej i elektroenergetycznej o najwyższej wartości dodanej dla Unii.
Środki są przeznaczone na dostosowanie i rozbudowę sieci energetycznych o szczególnie ważnym znaczeniu dla Unii, w ramach wspierania funkcjonowania wewnętrznego rynku energii, oraz w szczególności na zwiększanie przepustowości połączeń międzysystemowych, podnoszenie bezpieczeństwa i zwiększanie dywersyfikacji źródeł dostaw oraz na pokonywanie wyzwań związanych z ochroną środowiska, a także przeszkód technicznych i finansowych. Specjalne wsparcie ze strony Unii jest niezbędne do tego, by intensywniej rozwijać sieci energetyczne oraz przyspieszyć ich budowę, szczególnie tam, gdzie dywersyfikacja dróg przesyłu i źródeł dostaw jest niewielka.
Środki te służą także wspieraniu łączenia i integracji odnawialnych źródeł energii, a także poprawie sytuacji regionów mniej uprzywilejowanych i regionów wyspiarskich Unii pod względem spójności gospodarczej i społecznej z innymi regionami.
Ze środków tych ma zostać sfinansowany drugi etap planu naprawy gospodarczej zgodnie z ustaleniami dwóch organów władzy budżetowej z dnia 2 kwietnia 2009 r. Finansowanie to uzależnione jest od zgody władzy budżetowej i powinno zostać udostępnione zgodnie z punktami 21, 22 i 23 porozumienia między-instytucjonalnego z 17 maja 2006 r. w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami, bez uszczerbku dla wysokości środków przewidzianych na realizację programów przyjmowanych w ramach procedury współdecyzji oraz priorytetów Parlamentu Europejskiego.
Jeżeli w rocznym sprawozdaniu Komisji dla Parlamentu Europejskiego i dla Rady w sprawie realizacji planu naprawy gospodarczej przedstawione są poważne zagrożenia dla realizacji projektów priorytetowych, Komisja zaleca środki przeciwdziałania tym zagrożeniom i, jeżeli jest to zasadne i zgodne z planem naprawy gospodarczej, składa dodatkowe wnioski w sprawie projektów, o których mowa już w rozporządzeniu (WE) nr 663/2009.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 663/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. ustanawiające program wspomagania naprawy gospodarczej poprzez przyznanie pomocy finansowej Wspólnoty na projekty w dziedzinie energetyki (Dz.U. L 200 z 31.7.2009, s. 31).
TYTUŁ 40 - REZERWY
Dane liczbowe
| Tytuł Rozdział | Treść | RF | Budżet 2011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2.011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
| 40 01 | Rezerwy na wydatki administracyjne | 5 | 1.834.000 | 1.834.000 | 182.388.893 | 1.834.000 | 1.834.000 | |
| 40 02 | Rezerwy na interwencje finansowe | 975.295.000 | 258.075.297 | 975.295.000 | 258.075.297 | |||
| 40 03 | Rezerwa ujemna | p.m. | - 182.388.893 | p.m. | p.m. | |||
| Tytuł 40 - Ogółem | 977.129.000 | 77.520.404 | 182.388.893 | 977.129.000 | 259.909.297 | |||
ROZDZIAŁ 40 03 - REZERWA UJEMNA
Dane liczbowe
|
Tytuł Rozdział Artykuł Pozycja |
Treść | RF | Budżet 2011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | |||
| 40 03 | Rezerwa ujemna | p.m. | - 178.562.910 | 178.562.910 | p.m. | |||
| 40 03 01 | Rezerwa ujemna (Dział 3b: Obywatelstwo) | 3.2 | p.m. | |||||
| 40 03 02 | Rezerwa ujemna (Dział 4: UE jako partner na arenie międzynarodowej) | 4 | p.m. | - 3.825.983 | 3.825.983 | p.m. | p.m. | |
| Rozdział 40 03 - Ogółem | p.m. | - 182.388.893 | 182.388.893 | p.m. | p.m. | |||
Artykuł 40 03 01 - Rezerwa ujemna (Dział 3b: Obywatelstwo)
Dane liczbowe
| Budżet 2.011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2.011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
| p.m. | - 178.562.910 | 178.562.910 | p.m. | p.m. | |
Uwagi
Nowy artykuł
W ramach tego artykułu mają zostać pokryte środki na płatności w wysokości 178.562.910 EUR ujęte w ramach artykułu 13 06 01 - Fundusz Solidarności Unii Europejskiej - Państwa członkowskie.
Zasadę dotyczącą rezerwy ujemnej przewidziano w art. 44 rozporządzenia finansowego. Rezerwa ta musi być wykorzystana przed końcem roku budżetowego poprzez przesunięcie środków zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 23 i 24 rozporządzenia finansowego.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1).
Artykuł 40 03 02 - Rezerwa ujemna (Dział 4: UE jako partner na arenie międzynarodowej)
Dane liczbowe
| Budżet 2.011 | Stanowisko Parlamentu nr 2/2.011 | Nowa kwota | |||
| Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności | Zobowiązania | Płatności |
| p.m. | - 3.825.983 | 3.825.983 | p.m. | p.m. | |
Uwagi
Nowy artykuł
W ramach tego artykułu mają zostać pokryte środki na płatności w wysokości 3.825.983 EUR ujęte w ramach artykułu 13 06 02 - Fundusz Solidarności Unii Europejskiej - Kraje prowadzące negocjacje w sprawie przystąpienia.
Zasadę dotyczącą rezerwy ujemnej przewidziano w art. 44 rozporządzenia finansowego. Rezerwa ta musi być wykorzystana przed końcem roku budżetowego poprzez przesunięcie środków zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 23 i 24 rozporządzenia finansowego.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich (Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1).
(1) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(2) Teksty przyjęte, P7_TA(2010)0475.
(3) Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1.
(4) Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 6 kwietnia 2011 r. w sprawie stanowiska Rady dotyczącego projektu budżetu korygującego Unii Europejskiej nr 1/2011 (Teksty przyjęte: P7_TA(2011)0128)
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2013.33E.210 |
| Rodzaj: | Rezolucja |
| Tytuł: | Projekt budżetu korygującego Unii Europejskiej nr 2/2011: powodzie w Słowenii, Chorwacji i Republice Czeskiej w 2010 r. (10522/2011 - C7-0137/2011 - 2011/2065(BUD)) |
| Data aktu: | 05/07/2011 |
| Data ogłoszenia: | 05/02/2013 |