z dnia 4 marca 2009 r.
w sprawie skreślenia art. 7 decyzji 2007/53/WE odnoszącej się do procedury przewidzianej w art. 102 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz art. 54 Porozumienia EOG przeciwko Microsoft Corporation i uchylenia decyzji C(2005) 2988 wersja ostateczna
(Sprawa COMP/C-3/39.792 - Microsoft)
(notyfikowana jako dokument nr C(2009) 1361 wersja ostateczna)
(Jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny) (Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2010/C 348/08)
(Dz.U.UE C z dnia 21 grudnia 2010 r.)
Dnia 4 marca 2009 r. Komisja przyjęła decyzję w sprawie skreślenia art. 7 decyzji 2007/53/WE odnoszącej się do procedury przewidzianej w art. 102 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz art. 54 Porozumienia EOG przeciwko Microsoft Corporation i uchylenia decyzji C(2005) 2988 wersja ostateczna. Zgodnie z przepisami art. 30 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 Komisja niniejszym podaje do wiadomości nazwy stron oraz zasadniczą treść decyzji, uwzględniając jednak uzasadnione prawo przedsiębiorstw do ochrony ich tajemnicy handlowej. Tekst omawianej decyzji dostępny jest na stronie internetowej Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji, pod adresem:
http://ec.europa.eu/competition/antitrust/cases/
(1) Dnia 24 marca 2004 r. Komisja skierowała do spółki Microsoft Corporation (zwanej dalej "Microsoft") decyzję dotyczącą postępowania przewidzianego w art. 102 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (zwanego dalej "TFUE"), wówczas art. 82 Traktatu WE (decyzja Komisji 2007/53/WE, zwana dalej "decyzją"). W decyzji Komisja uznała, że Microsoft naruszył postanowienia art. 102 TFUE i art. 54 Porozumienia EOG. Komisja nakazała podjęcie szeregu środków mających na celu skuteczne zaprzestanie wspomnianych naruszeń.
(2) Artykuł 7 decyzji stanowi: "W terminie 30 dni od daty doręczenia niniejszej decyzji Microsoft Corporation przedstawi Komisji wniosek w sprawie ustanowienia odpowiedniego mechanizmu ułatwiającego Komisji monitorowanie przestrzegania przez Microsoft Corporation niniejszej decyzji. Mechanizm ten będzie obejmował działalność pełnomocnika ds. monitorowania, który będzie niezależny od Microsoftu. W przypadku gdy Komisja stwierdzi, że mechanizm monitorowania zaproponowany przez Microsoft Corporation nie jest odpowiedni, Komisja zachowuje prawo do ustanowienia takiego mechanizmu w drodze decyzji".
(3) Zgodnie z postanowieniami art. 7 decyzji oraz biorąc pod uwagę niewystarczające propozycje ze strony Microsoftu, dnia 28 lipca 2005 r. Komisja skierowała do Microsoftu decyzję Komisji C(2005) 2988 (zwaną dalej "decyzją o pełnomocniku"), w której ustanowiła mechanizm monitorujący, w tym powołanie pełnomocnika ds. monitorowania.
(4) Zgodnie z decyzją o pełnomocniku, pełnomocnika ds. monitorowania powołano w październiku 2005 r. Wykonywał on swój mandat pod nadzorem Komisji, a jego działalność finansował Microsoft.
(5) Dnia 7 czerwca 2004 r. Microsoft złożył wniosek do Sądu o unieważnienie decyzji.
(6) Wyrokiem z dnia 17 września 2007 r. w sprawie T-201/04 (zwanym dalej "wyrokiem")(1) Sąd unieważnił art. 7 decyzji w zakresie, w jakim wymagał on od Microsoftu zaproponowania (i dawał Komisji prawo ustanowienia) mechanizmu monitorowania, w tym pełnomocnika ds. monitorowania, który miałby uprawnienia do przeprowadzania własnych dochodzeń niezależnie od Komisji i którego działalność finansowałby Microsoft.
(7) Porady techniczne o jakości podobnej do tych zapewnianych przez pełnomocnika ds. monitorowania Komisja może uzyskać od zewnętrznych ekspertów technicznych. Komisja zdecydowała zatem, że w przyszłości na potrzeby monitorowania przestrzegania przez Microsoft niniejszej decyzji będzie korzystać, w niezbędnym zakresie, z pomocy zewnętrznych ekspertów technicznych.
(8) Na posiedzeniu w dniu 13 lutego 2009 r. Komitet Doradczy ds. Praktyk Ograniczających Konkurencję i Pozycji Dominującej wydał przychylną opinię.
(9) Decyzją z dnia 4 marca 2009 r. skreśla się art. 7 decyzji i uchyla decyzję o pełnomocniku.
______
(1) Sprawa T-201/04 Microsoft przeciwko Komisji [2007] Zb.Orz. II-3601.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2010.348.8 |
Rodzaj: | Informacja |
Tytuł: | Streszczenie decyzji Komisji z dnia 4 marca 2009 r. w sprawie skreślenia art. 7 decyzji 2007/53/WE odnoszącej się do procedury przewidzianej w art. 102 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz art. 54 Porozumienia EOG przeciwko Microsoft Corporation i uchylenia decyzji C(2005) 2988 wersja ostateczna (Sprawa COMP/C-3/39.792 - Microsoft). |
Data aktu: | 21/12/2010 |
Data ogłoszenia: | 21/12/2010 |