W ramach programu można finansować projekty realizowane zarówno na terenie Polski, jak i poza jej granicami, które przyczynią się do popularyzacji języka polskiego, wzmocnienia jakości jego nauczania i dotrą do szerokiego grona odbiorców. Oczekuje się, że propozycje będą cechować się kreatywnością i dobraniem formy do potrzeb grupy docelowej. Priorytet mają innowacyjne działania, które wnioskodawca wcześniej nie realizował na proponowaną skalę, zwłaszcza te prowadzone za granicą.

 

 

Kto może ubiegać się o dofinansowanie?

O dofinansowanie mogą ubiegać się polskie uczelnie oraz instytucje naukowe działające na rzecz promocji języka polskiego na poziomie akademickim. Projekt może być realizowany samodzielnie lub – co jest preferowane – we współpracy z międzynarodowymi partnerami. To wnioskodawca podpisuje umowę z NAWA, odpowiada za wykonanie projektu, złożenie raportu końcowego i rozliczenie środków. Partnerami mogą być zagraniczne placówki naukowe lub uniwersytety.

Dotychczas, w ciągu sześciu edycji programu, zrealizowano 91 projektów we współpracy z 136 partnerami z różnych krajów, m.in. z Austrii, Belgii, Brazylii, Chin, Czech, Chorwacji, Ekwadoru, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Irlandii, Islandii, Kazachstanu, Korei Południowej, Litwy, Łotwy, Niderlandów, Niemiec, Peru, Rosji, Serbii, Słowacji, Słowenii, Stanów Zjednoczonych, Tanzanii, Turcji, Ukrainy, Uzbekistanu, Węgier, Wielkiej Brytanii i Włoch.