Ogłoszenie o konkursie otwartym EPSO/AST/112/10 - Asystenci (AST 3).

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM EPSO/AST/112/10 - ASYSTENCI (AST 3) 1

(2010/C 341 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 16 grudnia 2010 r.)

Czy interesuje Cię praca w naszych instytucjach?

Twój profil odpowiada naszym kryteriom?

Zgłoś się

Wykorzystaj wszystkie możliwości, aby odnieść sukces

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje następujący konkurs otwarty w formie testów w celu stworzenia listy potencjalnych kandydatów na stanowiska asystentów (*):

EPSO/AST/112/10 - ASYSTENCI (AST 3)

w następujących dziedzinach:

1. STATYSTYKA

2. FINANSE/KSIĘGOWOŚĆ

3. ZASOBY LUDZKIE

4. TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE (ICT)

Celem konkursu jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą pracownicy na wolne stanowiska w instytucjach Unii Europejskiej.

Przed zgłoszeniem kandydatury należy dokładnie zapoznać się z przewodnikiem opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 184 A z dnia 8 lipca 2010 r., a także na stronie internetowej EPSO.

Przewodnik ten, stanowiący integralną część ogłoszenia o konkursie, pomaga kandydatom zrozumieć zasady procedury konkursowej i składania zgłoszeń.

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów w poszczególnych dziedzinach Dziedzina 1 = 34

Dziedzina 2 = 57

Dziedzina 3 = 36

Dziedzina 4 = 67

2. Uwagi Kandydaci mogą wybrać tylko jedną dziedzinę konkursową.

Wyboru należy dokonać w momencie rejestracji elektronicznej. Po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną nie ma możliwości zmiany.

II. ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Szczegółowy opis poszczególnych dziedzin umieszczono w załączniku.

Ogólny profil kandydatów do pracy w instytucjach europejskich opisano w pkt 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

III. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać wszystkie następujące warunki ogólne i szczegółowe:

1. Warunki ogólne

- posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,

- korzystać z pełni praw obywatelskich,

- mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- posiadać odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.

2. Warunki szczegółowe
2.1 Dyplom: zob. załącznik
2.2 Doświadczenie zawodowe: zob. załącznik
2.3. Znajomość języków

Języki urzędowe Unii Europejskiej to:

BG (bułgarski) FI (fiński) NL (niderlandzki)
CS (czeski) FR (francuski) PL (polski)
DA (duński) GA (irlandzki) PT (portugalski)
DE (niemiecki) HU (węgierski) RO (rumuński)
EL (grecki) IT (włoski) SK (słowacki)
EN (angielski) LT (litewski) SL (słoweński)
ES (hiszpański) LV (łotewski) SV (szwedzki)
ET (estoński) MT (maltański)
a) Język 1 Język podstawowy:

doskonała znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej

oraz
b) Język 2 Drugi język (obowiązkowo inny niż język 1):

zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego.

IV. TESTY WSTĘPNE

1. Kandydat zostanie zaproszony do udziału w testach wstępnych jeśli w chwili zgłoszenia drogą elektroniczną oświadczył, że spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w tytule III.
2. Rodzaj testów i punktacja Seria testów składających się z pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę ogólnych umiejętności i kompetencji kandydata w zakresie:
Test a) rozumienia tekstu pisanego punktacja: od 0 do 20 pkt

wymagane minimum: 10 pkt

Test b) operowania danymi liczbowymi punktacja: od 0 do 10 pkt
Test c) myślenia abstrakcyjnego punktacja: od 0 do 10 pkt
Wymagane minimum: 10 pkt w testach b) i c) łącznie
Test d) umiejętności zawodowych: dokładność i precyzja punktacja: od 0 do 20 pkt
Test e) umiejętności zawodowych:

ustalanie priorytetów i organizacja

punktacja: od 0 do 20 pkt
Wymagane minimum: 20 pkt w testach d) i e) łącznie
Testf) test sytuacyjny Wynik tego testu będzie podany do wiadomości komisji konkursowej jako opinia ekspercka i wkład techniczny w proces decyzji wyłącznie w odniesieniu do kandydatów dopuszczonych do etapu testów oceniających.
3. Język, w przeprowadzane, którym są testy Język 1 dla testów a), b) i c)

Język 2 dla testów d), e) i f).

V. KONKURS OTWARTY i TESTY OCENIAJĄCE

1. Kandydat zostaje dopuszczony* do etapu testów oceniających jeśli uzyskał(1) jeden z najlepszych wyników(2) oraz wymagane minimum w testach wstępnych oraz jeśli dane przedstawione w chwili zgłoszenia drogą elektroniczną wskazują, że spełnia on warunki ogólne i szczegółowe ujęte w tytule III.
*Dopuszczenie do etapu testów ostatecznie uzależnione jest od weryfikacji dokumentów załączonych do dokumentacji zgłoszeniowej kandydata. Weryfikacja dokumentów kandydatów, którzy spełniają warunki dopuszczenia do udziału w konkursie i którzy uzyskali najlepsze wyniki z testów oceniających, odbywa się w porządku malejącym, począwszy od kandydatów z największą liczbą punktów, aż do osiągnięcia liczby laureatów wskazanej w niniejszym ogłoszeniu o konkursie.
Po osiągnięciu wymaganej liczby dokumenty pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.
2. Testy oceniające Kandydaci zostaną zaproszeni do etapu testów oceniających, które odbędą się najprawdopodobniej w Brukseli i trwać będą jeden lub półtora dnia. Oceniana będzie specjalistyczna wiedza w wybranej przez kandydata dziedzinie oraz następujące umiejętności ogólne:
- umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów
- zdolności komunikacyjne
- jakość i wydajność pracy
- nauka i rozwój osobisty
- ustalanie priorytetów i organizacja
- odporność
- umiejętność pracy w zespole
Definicje tych umiejętności znajdują się w pkt 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.
Umiejętności te zostaną sprawdzone w następujący sposób:
a) ustrukturyzowana rozmowa
b) zarządzanie korespondencją (ćwiczenie typu in-tray)
c) studium przypadku odnoszące się do dziedziny wybranej przez kandydata
3. Języki, w jakich przeprowadzane są testy oceniające Język 2
4. Punktacja Specjalistyczne umiejętności w wybranej przez kandydata dziedzinie

od 0 do 30 punktów

wymagane minimum: 15 pkt

Umiejętności ogólne

od 0 do 10 pkt za każdą z umiejętności ogólnych

wymagane minimum: 3 pkt za każdą umiejętność oraz

40 pkt na 70 ze wszystkich 7 umiejętności ogólnych

VI. LISTY REZERWOWE

1. Wpis na listę rezerwową Komisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej nazwiska kandydatów(3), którzy uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów oraz jeden z najlepszych wyników za wszystkie testy oceniające (zob. liczba laureatów, tytuł I, pkt 1) i w

przypadku których dokumenty zawarte w dokumentacji zgłoszeniowej potwierdzają spełnienie wszystkich warunków udziału w konkursie.

2. Klasyfikacja Tworzone są listy laureatów dla poszczególnych dziedzin konkursu, z podziałem na grupy według uzyskanego wyniku (maksymalnie 4); w każdej z grup nazwiska zamieszcza się w porządku alfabetycznym.

VII. JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie elektroniczne Kandydaci powinni zgłaszać się drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO.

Termin zgłaszania kandydatur: 25 stycznia 2011 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli

2. Dostarczenie dokumentacji zgłoszeniowej Na późniejszym etapie kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do etapu testów oceniających, zostaną poproszeni o przekazanie kompletnej dokumentacji zgłoszeniowej (podpisany elektroniczny formularz zgłoszeniowy wraz z dokumentami).

Termin zgłaszania kandydatur: o terminie kandydaci zostaną powiadomieni w odpowiednim czasie za pośrednictwem konta EPSO.

Zasady: zob. pkt 2.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

______

(1) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, uwzględnieni zostaną wszyscy ci kandydaci.

(2) Liczba kandydatów dopuszczonych do etapu oceny jest w przybliżeniu 2,5 raza większa niż liczba laureatów wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie i zostanie ogłoszona na stronie internetowej EPSO (www.eu-careers.eu).

(3) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, na listę rezerwową wpisani zostaną wszyscy ci kandydaci.

(*) Wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej w niniejszym ogłoszeniu uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.

ZAŁĄCZNIK

1. STATYSTYKA

1. Zakres obowiązków

Urzędnicy zatrudnieni na tym stanowisku będą realizować zadania asystentów w przynajmniej jednej z następujących dziedzin:

– współpraca w ramach europejskiego systemu statystycznego,

– jakość, metodyka pracy i systemy informacyjne,

– rachunki narodowe i europejskie,

– współpraca zewnętrzna i najważniejsze wskaźniki,

– statystyki regionalne i sektorowe,

– statystyki społeczne i społeczeństwa informacyjnego,

– statystyki przedsiębiorstw,

– analiza wyników badania opinii publicznej.

Do głównych zadań asystentów należeć będzie:

Metody statystyczne

– testowanie i walidacja metod statystycznych oraz kontrola ich jakości,

– opracowywanie wskaźników statystycznych,

– tworzenie i prowadzenie wykazu stosowanych metod,

– tworzenie i wykorzystywanie zintegrowanych baz danych,

– udział w tworzeniu i wdrażaniu systemów klasyfikacji i nomenklatur,

– przygotowywanie kwestionariuszy badań.

Zarządzanie danymi statystycznymi i ich przetwarzanie

– lokalizacja, walidacja i formatowanie danych statystycznych,

– obliczanie pochodnych i opracowywanie szacunków i prognoz statystycznych,

– analiza danych statystycznych,

– gromadzenie i przekazywanie danych,

– kompilacja danych w celu ich rozpowszechniania,

– analiza wyników sondaży pod względem społeczno-demograficznym i politycznym,

– porównywanie danych statystycznych, danych Eurostatu i danych organizacji międzynarodowych.

Regulacje prawne w dziedzinie statystyki i koordynacja działań

– utrzymywanie kontaktów w ramach danej instytucji i z innymi instytucjami Unii Europejskiej oraz, w ramach tych kontaktów, wymiana informacji z zakresu regulacji prawnych, harmonizacji i koordynacji metod i procedur statystycznych,

– utrzymywanie kontaktów z organami państw członkowskich i państw stowarzyszonych oraz organizacjami i komitetami międzynarodowymi oraz, w ramach tych kontaktów, wymiana informacji z zakresu regulacji prawnych, harmonizacji i koordynacji metod i procedur statystycznych,

– pomoc krajom kandydującym i przystępującym w rozwijaniu działalności statystycznej; wymiana informacji i kontrola zgodności działań z przepisami dorobku wspólnotowego w dziedzinie statystyki,

– pomoc przy organizacji, przygotowywaniu i redagowaniu dokumentów oraz zapewnianie obsługi sekretarskiej dla komitetów, grup roboczych i innych posiedzeń z udziałem instytucji publicznych i prywatnych, organizacji branżowych i innych organizacji działających w dziedzinie statystyk,

– pomoc przy redagowaniu aktów legislacyjnych, negocjacjach z państwami członkowskimi, Radą i Parlamentem Europejskim oraz nadzorowanie właściwego wprowadzania ich w życie,

– organizowanie monitorowania trendów opinii publicznej w państwach członkowskich.

Doradztwo, analiza i rozpowszechnianie informacji statystycznych

– opracowywanie i interpretacja danych statystycznych, przedstawianie ich w odpowiedniej formie graficznej w celu rozpowszechniania i umieszczania w sprawozdaniach finansowych,

– odpowiadanie na wnioski o udzielenie informacji w kwestiach statystycznych,

– przygotowywanie prezentacji na zebrania i konferencje/udzielenie szkoleń,

– przygotowywanie not przedstawiających wyniki i badania (przeznaczonych dla władz politycznych i na strony internetowe).

W pracy na tym stanowisku niezbędne są: umiejętność przystosowania się do pracy w dziedzinach przekrojowych oraz dobre umiejętności komunikacyjne i redakcyjne.

2. Wykształcenie

Wykształcenie wyższe potwierdzone dyplomem ukończenia studiów na kierunku związanym z charakterem przyszłych obowiązków

LUB

wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków.

Uwaga: Wymagane co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3. Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków, zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu.

2. FINANSE/KSIĘGOWOŚĆ

1. Zakres obowiązków

W ramach różnego rodzaju działań budżetowych i finansowych instytucji, wynikających z rozporządzenia finansowego Unii Europejskiej i przepisów wykonawczych do tego rozporządzenia, urzędnik zatrudniony na tym stanowisku odpowiedzialny będzie za realizację wymienionych poniżej działań, opierając się przy tym na dokładnych wskazówkach i korzystając ze specjalistycznych narzędzi informatycznych (komputerowy system księgowy):

– pomoc we wdrażaniu systemów księgowych i finansowych,

– organizacja i prowadzenie kont ksiąg głównych i budżetowych,

– pomoc w zamykaniu ksiąg i przedstawianiu sprawozdań finansowych,

– zarządzanie aktywami pieniężnymi i uzgadnianie rachunków bankowych,

– zarządzanie rachunkami zaliczkowymi,

– nadzorowanie procedur finansowych i budżetowych (środki, zobowiązania, weryfikacja faktur i płatności),

– monitorowanie należności,

– kontrola zarządzania finansowego dochodami i ich księgowania,

– udział w przygotowywaniu preliminarzy budżetowych oraz sporządzanie sprawozdań finansowych i sprawozdań rocznych.

2. Wykształcenie

Wykształcenie wyższe potwierdzone dyplomem ukończenia studiów na kierunku związanym z charakterem przyszłych obowiązków

LUB

wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków.

Uwaga: Wymagane co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3. Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków, zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu.

3. ZASOBY LUDZKIE

1. Zakres obowiązków

Urzędnik zatrudniony na tym stanowisku odpowiedzialny będzie za realizacje zadań pomocniczych, wykonawczych i wspierających w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi, a w szczególności zadań związanych z rekrutacją, karierą zawodową, szkoleniami i równością szans, pod nadzorem administratora i przy pomocy narzędzi informatycznych. Do zadań asystentów należeć będzie między innymi:

– zajmowanie się kwestiami związanymi z zarządzaniem zasobami ludzkimi, w szczególności z zakresu rekrutacji, kariery zawodowej, szkoleń, równości szans oraz należności indywidualnych i finansowych, a także monitorowanie ich wdrażania,

– redagowanie not informacyjnych i korespondencji, przygotowywanie sprawozdań administracyjnych dotyczących wyżej wymienionych dziedzin,

– przygotowywanie, prowadzenie posiedzeń oraz działania następcze z nimi związane,

– zarządzanie projektami,

– analiza i opracowywanie metod pracy,

– pomoc we wdrażaniu systemów księgowych, finansowych, statystycznych, informatycznych itp.,

– zarządzanie zespołem ludzkim.

W pracy na tym stanowisku niezbędne są dobre zdolności redakcyjne (ze względu na konieczność redagowania not, sporządzania sprawozdań itp.) oraz rozwinięte umiejętności interpersonalne, umiejętność słuchania oraz przystosowania się do pracy w środowisku wielokulturowym.

2. Wykształcenie

Wykształcenie wyższe potwierdzone dyplomem ukończenia studiów

LUB

wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe;

Uwaga: Wymagane co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3. Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków, zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu.

4. TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE (ICT)

1. Zakres obowiązków

Urzędnicy zatrudnieni na tym stanowisku będą realizować zadania asystentów w przynajmniej jednej z następujących dziedzin:

– obsługa centrów przetwarzania danych i zarządzanie nimi,

– opracowywanie systemów informacyjnych (systemów "klient-serwer", wielopoziomowych lub internetowych) oraz tworzenie aplikacji internetowych i zarządzanie nimi,

– utrzymywanie środowiska użytkowników i zarządzanie nim,

– opracowywanie rozwiązań, wdrażanie usług w zakresie poczty elektronicznej, sieci danych i sieci głosowych oraz szeroko pojętej telekomunikacji, zarządzanie tymi usługami i nadzór nad ich funkcjonowaniem,

– zarządzanie bezpieczeństwem technologii informacyjnych,

– opracowywanie i serwis oprogramowania do celów gromadzenia, przetwarzania i rozpowszechniania danych statystycznych,

– kontrola bezpieczeństwa systemów informatycznych.

Oprócz realizowania w wymienionych powyżej dziedzinach zadań technicznych asystenci odpowiadać będą także za:

– organizacje projektów w tych dziedzinach i nadzorowanie ich realizacji (z możliwością podwykonawstwa części prac),

– organizacje usług operacyjnych w tych dziedzinach, wprowadzanie ich w życie i nadzorowanie przebiegu ich świadczenia (z możliwością podwykonawstwa części prac),

– nadzorowanie pracy podwykonawców, w tym przygotowywanie planów prac, monitorowanie wykonania umowy, procedury odbioru i walidacji oraz związane z nimi fakturowanie.

Zadania te wymagają częstych kontaktów z różnymi działami instytucji europejskich oraz kontrahentami zewnętrznymi; asystentom powierza się także różnego rodzaju zadania związane z przygotowywaniem sprawozdań i przedstawianiem wyników prac/planów prac fachowcom i niefachowcom.

2. Wykształcenie

Wykształcenie wyższe potwierdzone dyplomem ukończenia studiów na kierunku związanym z charakterem przyszłych obowiązków

LUB

wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków.

Uwaga: Wymagane co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3. Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z charakterem przyszłych obowiązków, zdobyte po uzyskaniu wymaganego dyplomu.

1 Ogłoszenie zmienione przez sprostowanie z dnia 3 marca 2011 r. (Dz.U.UE.C.2011.68A.1).

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2010.341A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o konkursie otwartym EPSO/AST/112/10 - Asystenci (AST 3).
Data aktu: 16/12/2010
Data ogłoszenia: 16/12/2010