z dnia 17 września 2008 r.
w sprawie postępowania na mocy art. 53 Porozumienia EOG
(Sprawa 61291 Liechtensteinische Kraftwerke Anstalt i Telecom Liechtenstein AG)
(Jedynie teksty w języku angielskim i niemieckim są autentyczne)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2009/C 138/09)
(Dz.U.UE C z dnia 18 czerwca 2009 r.)
W dniu 17 września 2008 r. Urząd Nadzoru EFTA (Urząd) przyjął decyzję zgodnie z art. 9 rozdziału II protokołu 4 do Porozumienia między państwami EFTA w sprawie ustanowienia Urzędu Nadzoru i Trybunału Sprawiedliwości, w sprawie dotyczącej Liechtensteinische Kraftwerke Anstalt (LKW) i Telecom Liechtenstein AG (Telecom Liechtenstein). Pełny tekst decyzji w wersji nieopatrzonej klauzulą poufności w autentycznych językach sprawy znajduje się na stronie internetowej Urzędu pod adresem:
http://www.eftasurv.int/fieldsofwork/fieldcompetition/activities/dbaFile15670.html
(1) Sprawa dotyczy LKW i Telecom Liechtenstein ("Strony") oraz restrukturyzacji rynków telekomunikacyjnych w Księstwie Liechtensteinu. We wstępnej ocenie Urząd przekazał Stronom swoje zastrzeżenia, iż dwa elementy restrukturyzacji, w odniesieniu do których strony (i) zobowiązały się bezterminowo do niekonkurowania ze sobą oraz (ii) koordynowały rozwój infrastruktury sieciowej, wydają się naruszać art. 53 ust. 1 Porozumienia EOG i jest mało prawdopodobne, by kwalifikowały się do indywidualnego zwolnienia.
(2) Po wstępnej ocenie LKW i Telecom Liechtenstein przedstawiły Urzędowi swoje propozycje zobowiązań. Urząd otrzymał uwagi zainteresowanych podmiotów trzecich dotyczące proponowanych zobowiązań. Jednakże otrzymane uwagi nie skłoniły Urzędu do zwrócenia się o poprawienie tych zobowiązań lub ponownego rozważenia zastrzeżeń zawartych we wstępnej ocenie.
(3) Urząd stwierdza, że zobowiązania zaproponowane przez KW. i Telegom Liechtenstein, będące odpowiedzią na zastrzeżenia zawarte we wstępnej ocenie Urzędu, są wystarczające do rozwiązania wskazanych problemów w zakresie konkurencji. W ramach przyjętych zobowiązań Strony zobowiązały się do usunięcia klauzuli o zakazie konkurencji. Strony znacząco zmieniły również treść postanowienia zawartego w umowie konsolidacyjnej dotyczącego tzw. strategicznego wyrównania. Nowa treść tego postanowienia objaśnia, iż za planowanie rozwoju infrastruktury sieciowej odpowiedzialne jest wyłącznie przedsiębiorstwo KW. Zobowiązania dotyczące regularnej oceny wymogów wszystkich usługodawców w zakresie infrastruktury sieciowej w celu zapewnienia swobodnego dostępu wszystkim uczestnikom rynku, zagwarantuje nowym podmiotom wchodzącym na rynek i istniejącym małym uczestnikom rynku możliwość skutecznego zabierania głosu w zakresie dostępu do infrastruktury telekomunikacyjnej w Liechtensteinie i jej rozwoju.
(4) Niniejszą decyzją stwierdza się, że w świetle powyższych zobowiązań nie ma już podstaw do podjęcia dalszych działań przez Urząd.
(5) Zobowiązania są wiążące dla LKW i Telecom Liechtenstein. Decyzję stosuje się wobec LKW i Telecom Liechtenstein od dnia powiadomienia o niej Stron.
(6) Komitet Doradczy ds. Praktyk Ograniczających Konkurencję i Pozycji Dominujących wydał pozytywną opinię w ramach procedury pisemnej wszczętej pismem z dnia 22 sierpnia 2008 r.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.138.8 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Streszczenie decyzji Urzędu Nadzoru EFTA nr 605/08/COL z dnia 17 września 2008 r. w sprawie postępowania na mocy art. 53 Porozumienia EOG (Sprawa 61291 Liechtensteinische Kraftwerke Anstalt i Telecom Liechtenstein AG). |
| Data aktu: | 17/09/2008 |
| Data ogłoszenia: | 18/06/2009 |