Streszczenie decyzji Urzędu Nadzoru EFTA nr 605/08/COL z dnia 17 września 2008 r. w sprawie postępowania na mocy art. 53 Porozumienia EOG (Sprawa 61291 Liechtensteinische Kraftwerke Anstalt i Telecom Liechtenstein AG).

Streszczenie decyzji Urzędu Nadzoru EFTA nr 605/08/COL

z dnia 17 września 2008 r.

w sprawie postępowania na mocy art. 53 Porozumienia EOG

(Sprawa 61291 Liechtensteinische Kraftwerke Anstalt i Telecom Liechtenstein AG)

(Jedynie teksty w języku angielskim i niemieckim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2009/C 138/09)

(Dz.U.UE C z dnia 18 czerwca 2009 r.)

W dniu 17 września 2008 r. Urząd Nadzoru EFTA (Urząd) przyjął decyzję zgodnie z art. 9 rozdziału II protokołu 4 do Porozumienia między państwami EFTA w sprawie ustanowienia Urzędu Nadzoru i Trybunału Sprawiedliwości, w sprawie dotyczącej Liechtensteinische Kraftwerke Anstalt (LKW) i Telecom Liechtenstein AG (Telecom Liechtenstein). Pełny tekst decyzji w wersji nieopatrzonej klauzulą poufności w autentycznych językach sprawy znajduje się na stronie internetowej Urzędu pod adresem:

http://www.eftasurv.int/fieldsofwork/fieldcompetition/activities/dbaFile15670.html

(1) Sprawa dotyczy LKW i Telecom Liechtenstein ("Strony") oraz restrukturyzacji rynków telekomunikacyjnych w Księstwie Liechtensteinu. We wstępnej ocenie Urząd przekazał Stronom swoje zastrzeżenia, iż dwa elementy restrukturyzacji, w odniesieniu do których strony (i) zobowiązały się bezterminowo do niekonkurowania ze sobą oraz (ii) koordynowały rozwój infrastruktury sieciowej, wydają się naruszać art. 53 ust. 1 Porozumienia EOG i jest mało prawdopodobne, by kwalifikowały się do indywidualnego zwolnienia.

(2) Po wstępnej ocenie LKW i Telecom Liechtenstein przedstawiły Urzędowi swoje propozycje zobowiązań. Urząd otrzymał uwagi zainteresowanych podmiotów trzecich dotyczące proponowanych zobowiązań. Jednakże otrzymane uwagi nie skłoniły Urzędu do zwrócenia się o poprawienie tych zobowiązań lub ponownego rozważenia zastrzeżeń zawartych we wstępnej ocenie.

(3) Urząd stwierdza, że zobowiązania zaproponowane przez KW. i Telegom Liechtenstein, będące odpowiedzią na zastrzeżenia zawarte we wstępnej ocenie Urzędu, są wystarczające do rozwiązania wskazanych problemów w zakresie konkurencji. W ramach przyjętych zobowiązań Strony zobowiązały się do usunięcia klauzuli o zakazie konkurencji. Strony znacząco zmieniły również treść postanowienia zawartego w umowie konsolidacyjnej dotyczącego tzw. strategicznego wyrównania. Nowa treść tego postanowienia objaśnia, iż za planowanie rozwoju infrastruktury sieciowej odpowiedzialne jest wyłącznie przedsiębiorstwo KW. Zobowiązania dotyczące regularnej oceny wymogów wszystkich usługodawców w zakresie infrastruktury sieciowej w celu zapewnienia swobodnego dostępu wszystkim uczestnikom rynku, zagwarantuje nowym podmiotom wchodzącym na rynek i istniejącym małym uczestnikom rynku możliwość skutecznego zabierania głosu w zakresie dostępu do infrastruktury telekomunikacyjnej w Liechtensteinie i jej rozwoju.

(4) Niniejszą decyzją stwierdza się, że w świetle powyższych zobowiązań nie ma już podstaw do podjęcia dalszych działań przez Urząd.

(5) Zobowiązania są wiążące dla LKW i Telecom Liechtenstein. Decyzję stosuje się wobec LKW i Telecom Liechtenstein od dnia powiadomienia o niej Stron.

(6) Komitet Doradczy ds. Praktyk Ograniczających Konkurencję i Pozycji Dominujących wydał pozytywną opinię w ramach procedury pisemnej wszczętej pismem z dnia 22 sierpnia 2008 r.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2009.138.8

Rodzaj: Zawiadomienie
Tytuł: Streszczenie decyzji Urzędu Nadzoru EFTA nr 605/08/COL z dnia 17 września 2008 r. w sprawie postępowania na mocy art. 53 Porozumienia EOG (Sprawa 61291 Liechtensteinische Kraftwerke Anstalt i Telecom Liechtenstein AG).
Data aktu: 17/09/2008
Data ogłoszenia: 18/06/2009