Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001.

Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001

(2008/C 316/03)

(Dz.U.UE C z dnia 11 grudnia 2008 r.)

Numer XA: XA 292/08

Państwo członkowskie: Niemcy

Region: Niemcy

Nazwa programu pomocy:

Richtlinien des Bundesministeriums für Ernährung, Landwirtschaft und Verbraucherschutz über die Verwendung des Zweckvermögens des Bundes bei der Landwirtschaftlichen Rentenbank (LR), Ziffer 2.2 Markt- und Praxiseinführung

Podstawa prawna:

§ 2 Abs. 1 des Gesetzes über das Zweckvermögen des Bundes bei der Landwirtschaftlichen Rentenbank vom 12. August 2005 (BGBl. I S. 2363), zuletzt geändert durch Art. 175 der Neunten Zuständigkeitsanpassungsverordnung vom 31. Oktober 2006 (BGBl. I S. 2407)

Rodzaj środka pomocy: Program pomocy

Całkowita roczna kwota pomocy w ramach programu: 1,4 mln EUR

Całkowita kwota pomocy doraźnej: 0 EUR

Wypłacana przez okres: 6 lat

Maksymalna intensywność pomocy: Wartość pomocy przyznanej jednemu przedsiębiorstwu nie może przekroczyć 40 % wartości kosztów kwalifikowalnych projektu, ani kwoty 400.000 EUR w okresie trzech lat gospodarczych

Wejście w życie: 20 siernia 2008 r.

(nawet jeśli dojdzie do opóźnienia ze względu na otrzymywane pytania, zachowany zostanie ustalony termin zgodnie z art. 20 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: 30 czwrwca 2014 r.

Cel pomocy: Wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw we wprowadzaniu innowacji na rynek oraz do praktycznego stosowania przez promowanie inwestycji w rolnictwie i w ogrodnictwie (art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006).

Do pomocy kwalifikują się inwestycje w zakresie wprowadzania innowacji na rynek oraz do praktycznego stosowania, obejmujące jeden lub kilka z poniższych celów:

a) obniżenie kosztów produkcji;

b) poprawa i przestawienie produkcji;

c) poprawa jakości;

d) zachowanie i poprawa norm z zakresu środowiska naturalnego lub poprawa warunków higieny lub norm w zakresie dobrostanu zwierząt.

Wysokość pomocy dla projektów w zakresie wprowadzania innowacji na rynek i do praktycznego stosowania obliczana jest na podstawie wykazanych po projekcie wydatków, o ile zostanie uznane, że mają one charakter wzorcowy:

a) koszty budowy, nabycia lub modernizacji nieruchomości;

b) koszty zakupu nowych urządzeń i wyposażenia, w tym oprogramowania komputerowego, do wartości rynkowej aktywu;

c) ogólne koszty związane z wydatkami wymienionymi w lit. a) i b), takie jak wynagrodzenie za usługi architektoniczne, inżynieryjne oraz inne honoraria za konsultacje, studia wykonalności, koszty nabycia praw patentowych i licencji, łącznie do pułapu 12 % wymienionych kwalifikowalnych kosztów.

Do pomocy nie kwalifikują się proste inwestycje odtworzeniowe, zakup uprawnień do produkcji, zwierząt oraz roślin jednorocznych, sadzenie roślin jednorocznych, prace drenażowe, zakup sprzątu nawadniającego oraz prace nawadniające, chyba że w efekcie tych inwestycji następuje zmniejszenie zużycia wody o co najmniej 25 %. Na zakup gruntów - oprócz gruntów przeznaczonych na cele budowlane - może zostać przyznana pomoc do pułapu 10 % wydatków kwalifikowalnych danej inwestycji

Sektory gospodarki: Kod NACE A10500 - Działalność mieszana

Nazwa organu przyznającego pomoc:

Landwirtschaftliche Rentenbank

Adres organu przyznającego pomoc:

Hochstr. 2

D-60313 Frankfurt am Main

Adres internetowy:

http://www.rentenbank.de/d/Kredite/Richtlinie_Zweckvermoegen.pdf

Inne informacje: -

Numer XA: XA 308/08

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: -

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:

Pomoč za izgube zaradi neugodnih vremenskih razmer - suša 2007

Podstawa prawna:

– zakon o odpravi posledic naravnih nesreč (Uradni list RS, št. 114/05 - uradno prečiščeno besedilo, 90/07 in 102/07) - v nadaljevanju: ZOPNN

– delni program odprave posledic škode v kmetijstvu zaradi naravnih nesreč v letu 2007 (sklep Vlade RS na 164. redni seji z dne 3. aprila 2008, točka 1.6)

– končna ocena neposredne škode v tekoči kmetijski proizvodnji zaradi toč in suše v letu 2007 (sklep Vlade RS na 152. redni seji z dne 27. decembra 2007, točka 1.13)

– uredba o metodologiji za ocenjevanje škode (Uradni list RS, št. 67/03, 79/04, 81/06, 68/08)

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: Planowane wydatki w roku 2008 wynoszą 4.622.990 EUR, co stanowi 28 % szacowanej wysokości strat spowodowanych przez omawianą klęskę żywiołową w 2007 r. tj. suszę

Maksymalna intensywność pomocy: Pomoc państwa z tytułu szkód spowodowanych przez suszę jest przyznawana beneficjentom zgodnie z ustawą ZOPNN oraz rozporządzeniem o metodzie obliczania potwierdzonych strat w rolnictwie i metodzie obliczania wysokości środków przyznawanych w ramach rekompensat z tytułu strat w rolnictwie (Dziennik Urzędowy Republiki Słowenii nr 109/03, 77/04 i 97/04).

W ramach rekompensaty spowodowanych przez suszę strat w wysokości plonów uzyskanych przez gospodarstwa indywidualne beneficjentom przysługują środki w wysokości:

– maksymalnie do 40 % bezpośrednich strat, lub do 45 % bezpośrednich strat na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania, jeżeli omawiane straty w rolnictwie powstały w wyniku niekorzystnych zjawisk klimatycznych, w odniesieniu do których na terytorium Republiki Słowenii nie było możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia produkcji rolnej.

Przy ustalaniu wysokości środków przyznawanych beneficjentowi w ramach rekompensaty strat w zakresie indywidualnej produkcji rolnej obowiązuje wymóg, zgodnie z którym suma:

– środków przyznanych z tytułu rekompensaty szkód w rolnictwie zgodnie z ustawą ZOPNN,

– innych środków z budżetu państwa przyznanych w ramach rekompensaty szkód w rolnictwie,

– środków z budżetu gminy przyznanych beneficjentowi, takich jaki bezpośrednie wypłaty odszkodowań w rolnictwie, oraz

– kwot wypłaconych w ramach ubezpieczenia od strat w rolnictwie (tam, gdzie ubezpieczenie jest możliwe)

nie może przekroczyć 80 % zmniejszenia wartości produkcji rolnej (90 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania).

Zmniejszenie wartości produkcji rolnej obliczane jest jako różnica między:

– iloczynem typowej rocznej wysokości plonów i średniej ceny rynkowej tych plonów, a

– iloczynem faktycznej rocznej wysokości plonów w roku powstania strat i średniej ceny rynkowej tych plonów w roku powstania strat,

przy obliczaniu wysokości strat nie uwzględnia się żadnych kosztów, które nie zostały poniesione w wyniku niekorzystnych zjawisk klimatycznych

Data realizacji: 28 siepnia 2008 r.

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Pomoc może być przyznawana w okresie jednego roku od dnia przyjęcia programu, tj. do dnia 3 kwietnia 2009 r.

Cel pomocy: Pomoc dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP)

Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne: Program pomocy obejmuje środki i koszty kwalifikowalne stanowiące pomoc państwa zgodnie z art. 11 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, s. 3):

– art. 11 rozporządzenia Komisji: Pomoc na rzecz strat spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami klimatycznymi

Sektor(y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano

Dunajska cesta 58

SLO-1000 Ljubljana

Agencija RS za kmetijske trge in razvoj podeželja

Dunajska cesta 160

SLO-1000 Ljubljana

Adres internetowy:

http://www.mkgp.gov.si/fileadmin/mkgp.gov.si/pageuploads/saSSo/zakonodaja/2008/DIREKTORAT_ZA_KMETIJSTVO/NARAVNE_NESRECE/Delni_program_odprave_posledic_skode_v_kmetijstvu_zaradi_naravnih_nesrec_v_letu_2007.pdf

Inne informacje: Wymienione wyżej podstawy prawne spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące przyznawania pomocy z tytułu strat poniesionych w wyniku niekorzystnych zjawisk klimatycznych, którą to pomoc stosuje Republika Słowenii, oraz ogólnie obowiązujące wymogi prawne.

Rząd Republiki Słowenii oficjalnie uznał niekorzystne warunki klimatyczne, tzn. suszę w roku 2007, za zjawisko, które można zaklasyfikować jako klęskę żywiołową, podczas 152 posiedzenia w dniu 27 grudnia 2007 r.

Straty są obliczane na poziomie indywidualnych gospodarstw. Ustalona wysokość odszkodowania jest wypłacana rolnikom, których bezpośrednio dotyczą straty. Przy obliczaniu wysokości odszkodowania obowiązuje wymóg, zgodnie z którym suma środków przyznanych w ramach rekompensaty z tytułu strat, innych środków z budżetu państwa przyznanych w ramach rekompensaty strat w rolnictwie oraz środków z budżetu gminy przyznanych beneficjentowi, takich jak bezpośrednie wypłaty rekompensat z tytułu strat w rolnictwie, nie może przekroczyć 80 % zmniejszenie wartości produkcji rolnej (90 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania). W 2007 r. w Słowenii nie było możliwości ubezpieczenia produkcji na wypadek suszy, dlatego przy obliczaniu wysokości odszkodowania nie uwzględnia się sum wypłaconych w ramach ubezpieczenia. Przy obliczaniu wysokości strat nie uwzględnia się żadnych kosztów, które nie zostały poniesione w wyniku niekorzystnych zjawisk klimatycznych

Branko RAVNIK

Generalni direktor Direktorata za kmetijstvo

Numer XA: XA 316/08

Państwo członkowskie: Austria

Region: Oberösterreich

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:

Richtlinie für die Gewährung eines Zuschusses des Landes Oberösterreich zu den Prämienkosten für die Rinderversicherung

Podstawa prawna:

OÖ Landwirtschaftsgesetz

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi: OÖ Landwirtschaftsgesetz

Maksymalna intensywność pomocy: Przyznaje się dotację w maksymalnej wysokości 25 % wypłaconych premii na ubezpieczenie bydła

Data realizacji: Styczeń 2009 r.

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Od stycznia 2009 r. do 2013 r.

Cel pomocy: Gospodarstwa, w których hoduje się bydło, zwłaszcza na łąkach górskich i pastwiskach, są w szczególności w ostatnich latach w coraz większym stopniu narażone na skutki ekstremalnych warunków pogodowych. Wahania pogody stanowią bardzo duże potencjalne zagrożenie dla bydła. Zwłaszcza po burzach hodowcy bydła odnotowują duże straty finansowe w wyniku zranień i upadków zwierząt. Oprócz zagrożeń tego rodzaju w związku z ocieplaniem się klimatu na naszych szerokościach geograficznych w hodowlach bydła występują również coraz częściej choroby śmiertelne wywoływane przez owady i pasożyty, których obszar występowania jest coraz większy. Większe ubytki w liczebności stada w wyniku urodzeń martwych oraz śmierci bydła w następstwie chorób i wypadków mogą zagrażać rentowności gospodarstwa rolnego. W samym tylko landzie Oberösterreich w 2007 r. wśród 150.929 sztuk ubezpieczonego bydła odnotowano 8.600 przypadków szkód u zwierząt. W landzie Oberösterreich, gdzie hodowanych jest około 585.000 sztuk bydła, zaledwie 26 % zwierząt jest ubezpieczone.

Omawiana pomoc powinna stanowić dodatkową zachętę do wykupywania polis ubezpieczeniowych służących pokrywaniu ubytków w hodowlach bydła wskutek chorób i wypadków. Ma ona zachęcać rolników do wzięcia na siebie odpowiedzialności za zarządzanie ryzykiem i sytuacjami kryzysowymi oraz do finansowego zabezpieczenia rozwoju swojego gospodarstwa poprzez częściowe wyeliminowanie ryzyka.

W wielu przypadkach polisa ubezpieczeniowa okazuje się najskuteczniejszym instrumentem zarządzania ryzykiem. Ponadto w przypadku zaistnienia szkody rolnik ma prawo do odszkodowania i nie jest zdany na pomoc ad-hoc ze strony państwa.

Celem takiego postępowania jest zmniejszenie strat finansowych w sektorze hodowli bydła, a tym samym wniesienie wkładu w utrzymanie użytków zielonych i produkcji zwierzęcej w landzie Oberösterreich. Długoterminowe zabezpieczenie hodowli bydła, zwłaszcza na łąkach górskich i pastwiskach, będących cenną przestrzenia życiową i obszarem aktywności gospodarczej, jest nie tylko kwestią polityki rolnej, ale również zagadnieniem kulturalnym i społeczno-politycznym.

Cele:

– Zabezpieczenie ryzyka i wkład w stabilny rozwój gospodarstw

– Przewidywalność dochodów w sektorze hodowli bydła

– Zmniejszenie kosztów zarządzania ryzykiem

– Wkład w utrzymanie użytków zielonych i produkcji zwierzęcej w landzie Oberösterreich

– Pomoc dla obszarów wiejskich

Sektory gospodarki: Gospodarstwa w landzie Oberösterreich, w których hoduje się bydło

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Amt der Oberösterreichischen Landesregierung (Office of the

Government of Upper Austria)

Abteilung für Land- und Forstwirtschaft

Bahnhofplatz 1

A-4021 Linz

Adres internetowy:

http://www.land-oberoesterreich.gv.at/cps/rde/xchg/SID-9218A12A-67057BFB/ooe/hs.xsl/77441_DEU_HTML.htm

Inne informacje: Podstawą prawną programu pomocy z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych jest art. 12 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006

Pomoc nie stanowi bariery w funkcjonowaniu rynku wewnętrznego w zakresie usług ubezpieczeniowych. Organy rządowe landu Oberösterreich gwarantują, że pomoc nie jest ograniczona do polis ubezpieczeniowych wyłącznie jednej agencji ubezpieczeniowej, ani nie jest uzależniona od wykupienia polisy ubezpieczeniowej w agencji posiadającej siedzibę w Austrii

Numer XA: XA 320/08

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: Območje občine Horjul

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:

Pomoč za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Horjul za programsko obdobje 2008-2013

Podstawa prawna:

Pravilnik o dodeljevanju finančnih pomoči za programe razvoja podeželja in kmetijstva v občini Horjul

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2008: 15.000 EUR

2009: 10.000 EUR

2010: 10.000 EUR

2011: 10.000 EUR

2012: 10.000 EUR

2013: 10.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych zajmujących się produkcją podstawową:

– do 50 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,

– do 40 % kwalifikowalnych kosztów na pozostałych obszarach,

2. Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:

– do 50 % kwalifikowalnych kosztów inwestycji lub działań służących zachowaniu historycznych obiektów produkcyjnych, tzn. budynków gospodarczych (spichlerze, stogi, stodoły, chlewy, ule itp.), pod warunkiem, że inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych,

– do 50 % kwalifikowalnych kosztów inwestycji lub działań służących zachowaniu znajdujących się w gospodarstwach obiektów nieprodukcyjnych stanowiących dziedzictwo historyczne,

3. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:

– do 100 % faktycznych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych

Data realizacji: Wrzesień 2008 r. (pomoc nie może być przyznawana przed publikacją zestawienia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne: Rozdział II Zasad przyznawania pomocy finansowej na rzecz programów rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Horjul przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, s. 3):

– art. 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– art. 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– art. 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów

Sektor(y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Horjul

Slovenska cesta 7

SLO-1354 Horjul

Adres internetowy:

http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=200881&objava=3604

Inne informacje: Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i monitorowanie pomocy)

Janko JAZBEC

Numer XA: XA 321/08

Państwo członkowskie: Słowenia

Region: Območje občine Sveta Trojica v Slovenskih goricah

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:

Podpora programom razvoja podeželja v občini Sveta Trojica v Slovenskih goricah 2008-2013

Podstawa prawna:

Pravilnik o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Sveta Trojica v Slovenskih goricah za programsko obdobje 2008-2013

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2008: 15.000 EUR

2009: 14.000 EUR

2010: 14.500 EUR

2011: 14.500 EUR

2012: 15.000 EUR

2013: 15.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwach rolnych zajmujących się produkcją podstawową:

– do 40 % kwalifikowalnych kosztów inwestycji.

– Maksymalna wysokość pomocy dla jednego podmiotu nie może przekroczyć 400.000 EUR w ciągu trzech lat budżetowych.

2. Pomoc na zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:

– do 100 % faktycznie poniesionych kosztów w przypadku obiektów niezwiązanych z produkcją,

– do 60 % faktycznych kosztów w przypadku środków produkcji należących do gospodarstwa, o ile inwestycja nie prowadzi do zwiększenia zdolności produkcyjnych gospodarstwa,

– do 100 % dodatkowych kosztów poniesionych w związku z zastosowaniem tradycyjnych materiałów niezbędnych do zachowania historycznego charakteru budynków.

3. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:

– Pomoc udzielona przez gminę zgodnie z rozporządzeniem rządu Republiki Słowenii dotyczącym współfinansowania składek na ubezpieczenie produkcji rolnej w danym roku pokrywa różnicę do 50 % kwalifikowalnych kosztów składek ubezpieczeniowych.

4. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:

– do 100 % faktycznie poniesionych kwalifikowalnych kosztów.

5. Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:

– do 100 % poniesionych kosztów działalności służącej poprawie jakości produktów rolnych.

– Pomoc jest przyznawana w postaci dotowanych usług i nie obejmuje bezpośrednich wypłat pieniężnych dla gospodarstw rolnych, za wyjątkiem kwoty, o której mowa w poprzednim akapicie.

6. Pomoc na zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:

– do 100 % kwalifikowalnych kosztów, przy czym pomoc jest przyznawana w postaci dotowanych usług i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla gospodarstw rolnych

Data realizacji: 13 października 2008 r. (pomoc nie może być przyznawana przed publikacją zestawienia na stronie internetowej Komisji Europejskiej)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odesłania do artykułów rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowalne: Projekt Zasad dotyczących ochrony oraz wsparcia rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Sveta Trojica v Slovenskih goricah w okresie 2008- 2013 przewiduje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, s. 3):

– art. 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– art. 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– art. 12: Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych,

– art. 13: Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,

– art. 14: Pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,

– art. 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(y) gospodarki: Rolnictwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Sveta Trojica v Slovenskih goricah

Mariborska cesta 1

SLO-2235 Sveta Trojica v Slovenskih goricah

Adres internetowy:

http://www.izit.si/muv/index.php?action=showPredpis&predpisID=6666

Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i produktów obejmuje następujące niekorzystne warunki pogodowe, które mogą zostać zaklasyfikowane jako kataklizmy: wiosenne przymrozki, gradobicie, pożar, uderzenie pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i monitorowanie pomocy).

Z chwilą ogłoszenia niniejszego programu przestaje obowiązywać program XA 422/07

Darko FRAS

Župan občine Sveta Trojica v Slovenskih goricah

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2008.316.3

Rodzaj: Zawiadomienie
Tytuł: Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001.
Data aktu: 11/12/2008
Data ogłoszenia: 11/12/2008