dotyczące sprawozdania finansowego Wspólnotowego Urzędu Ochrony Odmian Roślin za rok budżetowy 2005, wraz z odpowiedziami Urzędu
(2006/C 312/17)
(Dz.U.UE C z dnia 19 grudnia 2006 r.)
WSTĘP
Niniejsze sprawozdanie zostało przyjęte przez Trybunał Obrachunkowy w Luksemburgu na posiedzeniu w dniu 28 września 2006 r.
| W imieniu Trybunału Obrachunkowego | |
| Hubert WEBER | |
| Prezes |
Tabela 1
Wspólnotowy Urząd Ochrony Odmian Roślin (Angers)
| Zakres kompetencji wspólnotowych według Traktatu | Kompetencje Urzędu (rozporządzenie Rady (WE) nr 2100/94 z dnia 27 lipca 1994 r.) | Zarządzanie | Środki udostępnione Urzędowi 2005 (2004) | Produkty i usługi dostarczone/wyświadczone 2005 (2004) | |
|
Swobodny przepływ towarów Zakazy lub ograniczenia uzasadnione względami ochrony własności przemysłowej i handlowej nie powinny stanowić środka arbitralnej dyskryminacji ani ukrytych ograniczeń w handlu między państwami członkowskimi. (Artykuł 30 Traktatu) |
Cele: Stosowanie wspólnotowego systemu ochrony odmian roślin, jako jedynej i wyłącznej formy wspólnotowego prawa własności przemysłowej do odmian roślin. |
Zadania: - decyzje w sprawie odmowy lub przyznania wspólnotowego prawa do ochrony, - decyzje dotyczące sprzeciwów, - decyzje dotyczące odwołań, - decyzje w sprawie unieważnienia lub uchylenia wspólnotowego prawa do ochrony. |
1) Prezes zarządza Urzędem. Prezesa Urzędu mianuje Rada spośród listy kandydatów przedstawionych przez Komisję, po uzyskaniu opinii rady administracyjnej. 2) Rada administracyjna nadzoruje działalność Urzędu i może ustanawiać zasady dotyczące metod pracy. W skład rady administracyjnej wchodzą przedstawiciele państw członkowskich, po jednym z każdego państwa, przedstawiciel Komisji oraz ich zastępcy. 3) Decyzje dotyczące procedury przyznania wspólnotowego prawa do ochrony są podejmowane przez komitety składające się z trzech pracowników Urzędu oraz przez Izbę Odwoławczą w przypadku odwołania. 4) Kontrola Komisji: Komisja kontroluje legalność tych działań prezesa, w stosunku do których, w zakresie legalności, wspólnotowe prawo nie przewiduje nadzoru przez inny organ, a także działania rady administracyjnej odnoszące się do budżetu Urzędu. 5) Kontrola zewnętrzna: Trybunał Obrachunkowy. 6) Organ udzielający absolutorium z wykonania budżetu: rada administracyjna. |
Budżet ostateczny: 13,4 (11, 3) mln euro. Zatrudnienie na dzień 31 grudnia: stanowisk w planie zatrudnienia: 40 (38), z czego obsadzonych: 40 (36) + 5 (4) innych stanowisk (kontrakty pomocnicze, oddelegowani eksperci narodowi, personel lokalny, pracownicy zatrudnieni na czas określony). Całkowite zatrudnienie: 45 (40), z czego wykonujący zadania operacyjne: 19 (16), zadania administracyjne: 20 (8), zadania mieszane: 6 (6). |
Wnioski rozpatrzone: 2.734 (2.651). Prawa przyznane: 2.178 (2.178). Prawa wspólnotowe pozostające w mocy na dzień 31.12.2005: 11.231 (10.191). |
| Źródło: Informacje przekazane przez Urząd. | |||||
WSPÓLNOTOWY URZĄD OCHRONY ODMIAN ROŚLIN
Tabela 2
Wykonanie budżetu za rok budżetowy 2005
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
WSPÓLNOTOWY URZĄD OCHRONY ODMIAN ROŚLIN
Tabela 3
Rachunek dochodów i wydatków za rok budżetowy 2005(1)
| (w tys. euro) | |
| 2005 | |
| Dochody operacyjne | |
| Dochody | 7.885 |
| Ogółem (a) | 7.885 |
| Wydatki operacyjne | |
| Personel | 4.226 |
| Administracja | 1.485 |
| Działania operacyjne | 3.972 |
| Ogółem (b) | 9.683 |
| Wynik operacyjny (c = a - b) | - 1.798 |
| Inne przychody (d) | 367 |
| Inne koszty (e) | 0 |
| Wynik ekonomiczny (f = c + d - e) | - 1.431 |
|
(1) Dane za rok budżetowy 2004 nie zostały podane, ponieważ z powodu zmian w stosowanych metodach rachunkowości nie są one porównywalne z danymi za rok budżetowy 2005. | |
Tabela 4
Bilans na dzień 31 grudnia 2005 r(1).
| (w tys. euro) | |
| 2005 | |
| Aktywa | |
| Aktywa trwałe | 3.513 |
| Należności krótkoterminowe | 897 |
| Środki pieniężne | 19.111 |
| Ogółem | 23.521 |
| Pasywa | |
| Wynik z poprzednich lat budżetowych | 17.621 |
| Wynik roku budżetowego | - 1.431 |
| Zobowiązania krótkoterminowe | 7.331 |
| Ogółem | 23.521 |
|
(1) Dane za rok budżetowy 2004 nie zostały podane, ponieważ z powodu zmian w stosowanych metodach rachunkowości nie są one porównywalne z danymi za rok budżetowy 2005. | |
|
Źródło: Dane Urzędu. Niniejsza tabela przedstawia skróconą wersję danych dostarczonych przez Urząd w jego własnym sprawozdaniu finansowym. | |
ODPOWIEDZI URZĘDU
______
(1) Dz.U. L 227 z 1.9.1994, str. 27.
(2) Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone w dniu 21 czerwca i wpłynęło do Trybunału w dniu 4 lipca 2006 r.
(3) Artykuł 110 regulaminu pracowniczego i art. 12 ust. 5 warunków zatrudnienia innych pracowników.
(4) Artykuł 117 ust. 1 przepisów wykonawczych do rozporządzenia finansowego [w przypadku organów zdecentralizowanych procedury udzielania zamówień podlegają przepisom ogólnego rozporządzenia finansowego i jego przepisom wykonawczym (rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r., Dz.U. L 248 z 16.9.2002, str. 1 oraz rozporządzenie Komisji (WE, Euratom) nr 2342/2002 z dnia 23 grudnia 2002 r., Dz.U. L 357 z 31.12.2002, str. 1)].
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2006.312.99 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Sprawozdanie dotyczące sprawozdania finansowego Wspólnotowego Urzędu Ochrony Odmian Roślin za rok budżetowy 2005, wraz z odpowiedziami Urzędu. |
| Data aktu: | 28/09/2006 |
| Data ogłoszenia: | 19/12/2006 |