(2006/C 303/28)
(Dz.U.UE C z dnia 13 grudnia 2006 r.)
| Kombinacja kodów |
Stosowane uregulowania taryfowe (art. 20 ust. 3 lit. c)-f) Wspólnotowego Kodeksu Celnego) |
| 1XX | Erga Omnes |
| 100 |
Stawki celne dla krajów trzecich erga omnes (zwykłe stawki celne zgodnie z art. 20 ust. 3 lit. c) WKC) W takim przypadku nie występuje się o preferencyjną stawkę celną lub stawka taka nie istnieje. |
| 110 |
Zawieszenie ceł autonomicznych erga omnes Czasowego zawieszenia ceł autonomicznych udziela się w przypadku niektórych towarów z sektorów rolnictwa, chemii, lotnictwa i mikroelektroniki. Większość z nich ujęta jest w corocznych rozporządzeniach. Inne są ujęte w przypisach do niektórych kodów CN i są stosowane przez czas nieokreślony. Zwykłe stawki celne można zawiesić całkowicie (np. rozdział 27) lub częściowo (np. 2905 44, 3201 20 00, 3824 60 itd.) |
| 115 |
Zawieszenie ceł autonomicznych uwarunkowane przeznaczeniem końcowym erga omnes Niektórych zawieszeń kodu 110 udziela się wyłącznie w przypadku uzyskania przez towar określonego przeznaczenia końcowego zgodnie z art. 82 WKC. |
| 118 |
Zawieszenie ceł autonomicznych ze świadectwem poświadczającym szczególny charakter produktu erga omnes W chwili obecnej sytuacja taka nie występuje w TARIC. |
| 119 |
Zawieszenie ceł autonomicznych ze względu na "certyfikat zdatności do lotu" erga omnes Zawieszeń tych udziela się wyłącznie w przypadku przedstawienia certyfikatu zdatności do lotu. |
| 120 |
Niepreferencyjne kontyngenty taryfowe Obejmuje kontyngenty taryfowe WTO i autonomiczne, erga omnes i związane z pochodzeniem. |
| 123 |
Niepreferencyjne kontyngenty taryfowe uwarunkowane przedstawieniem autoryzacji przeznaczenia końcowego Niektóre kontyngenty taryfowe w ramach kodu 120 przyznaje się wyłącznie w przypadku uzyskania przez towar określonego przeznaczenia końcowego zgodnie z art. 82 WKC. |
| 125 | Niepreferencyjne kontyngenty taryfowe uwarunkowane przedstawieniem specjalnego świadectwa Są to dokumenty inne niż świadectwa pochodzenia, np. świadectwa rodowodowe, świadectwa wyrobów rękodzielniczych lub tkanych ręcznie. |
| 128 | Kontyngenty taryfowe po uszlachetnianiu biernym |
| 140 |
Szczególne przeznaczenie końcowe wynikające ze Wspólnej Taryfy Celnej Zastosowanie stawek celnych dla krajów trzecich pod warunkiem przedstawienia autoryzacji przeznaczenia końcowego. |
| 150 |
Dopuszczenie do kodów CN uwarunkowane przedstawieniem specjalnego świadectwa Większość przypadków i odpowiednich świadectw ujęta jest w Nomenklaturze Scalonej (patrz przepisy wstępne). Inne są ujęte w przypisach do odpowiednich kodów CN, np. 0202 30 50. |
| 2XX | System ogólnych preferencji taryfowych (GSP) |
| 200 |
Stawka celna GSP bez warunków lub ograniczeń Nie jest wymagane spełnienie żadnych warunków poza przedstawieniem formularza A świadectwa pochodzenia. Na formularzu A można również poświadczyć spełnienie warunków klauzul socjalnej i środowiskowej w celu uzyskania dodatkowej obniżki stawek celnych. (Kod obejmuje również przypadki, w których kraje nie objęte już systemem nadal korzystają z obniżek stawek celnych wynikających z WTC, np. Mołdowa). |
| 218 |
Zawieszenia GSP ze świadectwem potwierdzającym szczególny charakter produktu Obecnie nie ma zastosowania. |
| 220 | Kontyngenty taryfowe GSP |
| 223 |
Kontyngenty taryfowe GSP uwarunkowane przeznaczeniem końcowym Uzyskanie kontyngentu taryfowego GSP wymaga przedstawienia autoryzacji przeznaczenia końcowego. |
| 225 | Niepreferencyjne kontyngenty taryfowe GSP uwarunkowane przedstawieniem specjalnego świadectwa |
| 240 |
Preferencyjne stawki celne GSP uwarunkowane przeznaczeniem końcowym Uzyskanie preferencji GSP wymaga przedstawienia autoryzacji przeznaczenia końcowego. |
| 250 |
Dopuszczenie do kodów CN ze specjalnymi stawkami GSP uwarunkowane przedstawieniem specjalnego świadectwa Obecnie nie ma zastosowania. |
| 3XX | Umowy preferencyjne (łącznie z uniami celnymi) |
| 300 |
Preferencyjne stawki celne bez warunków lub ograniczeń (oraz pułapów) Zastosowanie preferencyjnych stawek celnych w ramach odpowiedniej umowy. |
| 310 | Umowy preferencyjne: zawieszenia taryf |
| 315 |
Zawieszenia preferencyjne uwarunkowane przeznaczeniem końcowym Uzyskanie zawieszenia preferencyjnego wymaga przedstawienia autoryzacji przeznaczenia końcowego. |
| 318 |
Zawieszenia preferencyjne ze świadectwem potwierdzającym szczególny charakter produktu Obecnie nie ma zastosowania. |
| 320 |
Preferencyjne kontyngenty taryfowe Preferencyjne stawki celne mają zastosowanie wyłącznie w ramach kontyngentu. Są one przyznawane według kolejności zgłoszeń lub na podstawie licencji. |
| 323 |
Prreferencyjne kontyngenty taryfowe uwarunkowane przeznaczeniem końcowym Niektóre kontyngenty w ramach kodu 320 przyznaje się wyłącznie w przypadku uzyskania przez towar określonego przeznaczenia końcowego zgodnie z art. 82 WKC. |
| 325 | Preferencyjne kontyngenty taryfowe uwarunkowane przedstawieniem specjalnego świadectwa |
| 340 |
Preferencyjne stawki celne uwarunkowane przeznaczeniem końcowym Uzyskanie preferencji wymaga przedstawienia autoryzacji przeznaczenia końcowego. |
| 350 |
Dopuszczenie do kodów CN ze specjalnymi stawkami preferencyjnymi uwarunkowane przedstawieniem specjalnego świadectwa Obecnie przypadek taki nie istnieje. |
| 4XX | |
| 400 | Nieobciążanie należnościami celnymi na mocy przepisów wynikających z zawartych przez Wspólnotę umów o unii celnej |
Dla ułatwienia kolejne wersje niniejszego wykazu zamieszczane będą w portalu internetowym EUROPA na stronie
http://ec.europa.eu/taxation_customs/customs/procedural_aspects/general/sad/index_en.htm
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2006.303.83 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Wykaz kombinacji kodów stosowanych w polu 36 jednolitego dokumentu administracyjnego (SAD). |
| Data aktu: | 13/12/2006 |
| Data ogłoszenia: | 13/12/2006 |