Decyzja 9/2006/GB Zarządu Europejskiego Kolegium Policyjnego dotycząca zasad wyboru kandydatów na stanowisko dyrektora

DECYZJA 9/2006/GB
zarządu Europejskiego kolegium Policyjnego dotycząca zasad wyboru kandydatów na stanowisko dyrektora

(Przyjęta przez Zarząd w dniu 24 lutego 2006 r.)

(2006/C 107/01)

(Dz.U.UE C z dnia 6 maja 2006 r.)

ZARZĄD CEPOL,

uwzględniając decyzję Rady 2005/681/WSiSW z dnia 20 września 2005 r. ustanawiającą Europejskie Kolegium Policyjne (CEPOL) i uchylającą decyzję 2000/820/WSiSW(1), w szczególności jej art. 11 ust. 1,

zważywszy, że zadaniem Zarządu Europejskiego Kolegium Policyjnego jest ustalanie zasad wyboru kandydatów na stanowisko dyrektora,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wybór kandydatów na stanowisko dyrektora Europejskiego Kolegium Policyjnego (zwanego dalej "CEPOL") odbywa się zgodnie z przepisami niniejszej decyzji.

Artykuł  2
1.
Stanowisko dyrektora CEPOL uznaje się za wolne do celów zastosowania przepisów niniejszej decyzji:

– 9 miesięcy przed końcem kadencji dyrektora,

– po otrzymaniu przez Zarząd od dyrektora pisemnej rezygnacji [dymisji],

– po podjęciu przez Zarząd decyzji o przymusowej rezygnacji, przejściu na emeryturę w interesie służby lub dymisji,

– 9 miesięcy przed dniem, w którym dyrektor ukończy 65 lat,

– w przypadku zgonu dyrektora.

2.
Zarząd sporządza ogłoszenie o wolnym stanowisku, określające szczegółowo charakter stanowiska, w tym wynagrodzenie, zakres obowiązków oraz wymagane kwalifikacje, umiejętności i doświadczenie.

Ogłoszenie wskazuje, że osoby ubiegające się o to stanowisko muszą złożyć podania w formie pisemnej, wraz z życiorysem, na ręce przewodniczącego Zarządu w ciągu 60 dni od daty publikacji ogłoszenia, o którym mowa w akapicie pierwszym, w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, określonej w ogłoszeniu.

Artykuł  3
1.
Zarząd zapewnia publikację ogłoszenia, o którym mowa w art. 2 ust. 2, w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
2.
CEPOL informuje punkty kontaktowe i Komisję Europejską o wakacie na stanowisku dyrektora. Punkty kontaktowe informują o wakacie odpowiednie agencje w ich państwie członkowskim. Właściwe organy krajowe są odpowiedzialne za spowodowanie przekazania informacji o wakacie do wiadomości agencji i całego zainteresowanego personelu.
3.
Rozpatruje się zarówno podania wewnętrzne, jak i zewnętrzne.
4.
CEPOL przesyła kandydatom potwierdzenie otrzymania podań.
Artykuł  4
1.
Zarząd tworzy komitet selekcyjny (dalej zwany "komitetem") w celu przygotowania decyzji Zarządu.
2.
Cztery Państwa Członkowskie wyznaczone w tym celu przez Zarząd drogą losowania oraz Komisja wyznaczają przedstawicieli jako członków komitetu.
3.
Członkowie komitetu wyznaczeni zgodnie z ust. 2 pełnią funkcję członków do czasu zakończenia procedury selekcyjnej.
4.
Gdy istnieje możliwość, że członek komitetu selekcyjnego ma osobisty związek z jedną z osób ubiegających się o stanowisko, nie będzie on uczestniczył w postępowaniu selekcyjnym. W takim przypadku Państwo Członkowskie, które wyznaczyło tego członka komitetu proponuje Zarządowi jego zastąpienie i wyznacza innego przedstawiciela, który będzie pełnił funkcję członka komitetu.
5.
Sekretariat CEPOL pełni funkcję sekretariatu komitetu.
Artykuł  5
1.
Na pierwszym posiedzeniu komitetu członkowie wyznaczają spośród siebie przewodniczącego.
2.
Komitet może wystąpić o pomoc jednego lub kilku oceniających przy wypełnianiu swoich zadań. Wniosek ten przekazywany jest przewodniczącemu Zarządu, który podejmuje decyzję w tej sprawie. Oceniający nie mają statusu członków komitetu.
3.
Do zadań komitetu należy:

a) dokonywanie początkowej oceny kandydatów przy uwzględnieniu ich kwalifikacji zawodowych, umiejętności i doświadczenia;

b) przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami;

c) sprawozdawczość dla Zarządu.

Artykuł  6
1.
Jeżeli zostanie to uznane za konieczne Zarząd może postanowić o zorganizowaniu szczególnej procedury oceny związanej ze stanowiskiem. Zarząd podejmuje decyzję o niezbędnych krokach.

W takim przypadku procedurę oceny przeprowadza komitet w celu oceny konkretnych kwalifikacji i wiedzy fachowej kandydatów na dane stanowisko.

2.
Komitet przeprowadza rozmowy kwalifikacyjne ze wszystkimi kandydatami, których podanie jest dopuszczalne i które spełniają wymogi znajdujące się w ogłoszeniu, w celu oceny ich wymaganych kwalifikacji, umiejętności i doświadczenia oraz zdolności do wykonywania obowiązków przypisanych stanowisku, które ma zostać obsadzone. Rozmowy kwalifikacyjne będą także wykorzystywane do sprawdzenia znajomości urzędowych języków instytucji Unii Europejskiej u kandydatów.
3.
Jeżeli komitet uzna to za konieczne, może zostać przeprowadzona druga tura rozmów kwalifikacyjnych ze wszystkimi lub niektórymi kandydatami.
Artykuł  7

Testy i rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzane są w Zjednoczonym Królestwie. Kandydatom, członkom komitetu i oceniającym zwraca się koszty podróży, utrzymania i zakwaterowania.

Artykuł  8

Po zakończeniu rozmów kwalifikacyjnych komitet sporządza odpowiednio uzasadnione sprawozdanie na temat otrzymanych podań oraz procedury przez niego zastosowanej. Decyzję o sporządzeniu sprawozdania komitet podejmuje zwykłą większością głosów. Wspomniane sprawozdanie przekazywane jest Zarządowi możliwie jak najszybciej po przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych, wraz z życiorysami tych kandydatów, których podanie jest dopuszczalne i którzy spełniają wymogi przedstawione w ogłoszeniu.

Artykuł  9
1.
Na podstawie sprawozdania komitetu oraz wszelkich dalszych informacji, jakich może żądać od komitetu Zarząd podejmuje decyzję o mianowaniu dyrektora CEPOL(2).
2.
Przed podjęciem decyzji Zarząd, jeżeli uzna to za stosowne, może wysłuchać niektórych lub wszystkich kandydatów. W przypadku, gdy członek Zarządu znajduje się także na liście kandydatów, nie będzie on obecny w chwili podejmowania decyzji przez Zarząd.
Artykuł  10

Członkowie komitetu, oceniający oraz zaangażowani w procedurę członkowie Zarządu i urzędnicy CEPOL utrzymują informacje o kandydatach oraz wyniki procedury selekcyjnej w ścisłej poufności.

Artykuł  11

Jeżeli kadencja dyrektora może być przedłużona zgodnie z art. 11 ust. 2 decyzji Rady 2005/681/WSiSW, Zarząd, w drodze odstępstwa od procedury ustanowionej w niniejszej decyzji, może postanowić o przedłużeniu mandatu.

Decyzja o przedłużeniu mandatu zostaje podjęta najpóźniej 9 miesięcy przed końcem kadencji dyrektora.

Artykuł  12

Niniejsza decyzja wchodzi w życie w dzień po jej zatwierdzeniu przez Radę(3). Zostaje ona opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Wiedniu, dnia 24 lutego 2006 r.

W imieniu Zarządu
János FEHÉRVÁRY
Przewodniczący Zarządu

______

(1) Dz.U. L 256 z 1.10.2005, str. 63.

(2)Art. 10 ust. 7 decyzji Rady 2005/681/WSiSW z dnia 20 września 2005 r. stanowi:

"O ile przepisy niniejszej decyzji nie zawierają odmiennych postanowień, Zarząd stanowi większością dwóch trzecich głosów swoich członków".

(3) Zatwierdzona przez Radę w dniu 27 kwietnia 2006 r.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024