Decyzja 9/2006/GB Zarządu Europejskiego Kolegium Policyjnego dotycząca zasad wyboru kandydatów na stanowisko dyrektora

DECYZJA 9/2006/GB
zarządu Europejskiego kolegium Policyjnego dotycząca zasad wyboru kandydatów na stanowisko dyrektora

(Przyjęta przez Zarząd w dniu 24 lutego 2006 r.)

(2006/C 107/01)

(Dz.U.UE C z dnia 6 maja 2006 r.)

ZARZĄD CEPOL,

uwzględniając decyzję Rady 2005/681/WSiSW z dnia 20 września 2005 r. ustanawiającą Europejskie Kolegium Policyjne (CEPOL) i uchylającą decyzję 2000/820/WSiSW(1), w szczególności jej art. 11 ust. 1,

zważywszy, że zadaniem Zarządu Europejskiego Kolegium Policyjnego jest ustalanie zasad wyboru kandydatów na stanowisko dyrektora,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wybór kandydatów na stanowisko dyrektora Europejskiego Kolegium Policyjnego (zwanego dalej "CEPOL") odbywa się zgodnie z przepisami niniejszej decyzji.

Artykuł  2
1.
Stanowisko dyrektora CEPOL uznaje się za wolne do celów zastosowania przepisów niniejszej decyzji:

– 9 miesięcy przed końcem kadencji dyrektora,

– po otrzymaniu przez Zarząd od dyrektora pisemnej rezygnacji [dymisji],

– po podjęciu przez Zarząd decyzji o przymusowej rezygnacji, przejściu na emeryturę w interesie służby lub dymisji,

– 9 miesięcy przed dniem, w którym dyrektor ukończy 65 lat,

– w przypadku zgonu dyrektora.

2.
Zarząd sporządza ogłoszenie o wolnym stanowisku, określające szczegółowo charakter stanowiska, w tym wynagrodzenie, zakres obowiązków oraz wymagane kwalifikacje, umiejętności i doświadczenie.

Ogłoszenie wskazuje, że osoby ubiegające się o to stanowisko muszą złożyć podania w formie pisemnej, wraz z życiorysem, na ręce przewodniczącego Zarządu w ciągu 60 dni od daty publikacji ogłoszenia, o którym mowa w akapicie pierwszym, w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, określonej w ogłoszeniu.

Artykuł  3
1.
Zarząd zapewnia publikację ogłoszenia, o którym mowa w art. 2 ust. 2, w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
2.
CEPOL informuje punkty kontaktowe i Komisję Europejską o wakacie na stanowisku dyrektora. Punkty kontaktowe informują o wakacie odpowiednie agencje w ich państwie członkowskim. Właściwe organy krajowe są odpowiedzialne za spowodowanie przekazania informacji o wakacie do wiadomości agencji i całego zainteresowanego personelu.
3.
Rozpatruje się zarówno podania wewnętrzne, jak i zewnętrzne.
4.
CEPOL przesyła kandydatom potwierdzenie otrzymania podań.
Artykuł  4
1.
Zarząd tworzy komitet selekcyjny (dalej zwany "komitetem") w celu przygotowania decyzji Zarządu.
2.
Cztery Państwa Członkowskie wyznaczone w tym celu przez Zarząd drogą losowania oraz Komisja wyznaczają przedstawicieli jako członków komitetu.
3.
Członkowie komitetu wyznaczeni zgodnie z ust. 2 pełnią funkcję członków do czasu zakończenia procedury selekcyjnej.
4.
Gdy istnieje możliwość, że członek komitetu selekcyjnego ma osobisty związek z jedną z osób ubiegających się o stanowisko, nie będzie on uczestniczył w postępowaniu selekcyjnym. W takim przypadku Państwo Członkowskie, które wyznaczyło tego członka komitetu proponuje Zarządowi jego zastąpienie i wyznacza innego przedstawiciela, który będzie pełnił funkcję członka komitetu.
5.
Sekretariat CEPOL pełni funkcję sekretariatu komitetu.
Artykuł  5
1.
Na pierwszym posiedzeniu komitetu członkowie wyznaczają spośród siebie przewodniczącego.
2.
Komitet może wystąpić o pomoc jednego lub kilku oceniających przy wypełnianiu swoich zadań. Wniosek ten przekazywany jest przewodniczącemu Zarządu, który podejmuje decyzję w tej sprawie. Oceniający nie mają statusu członków komitetu.
3.
Do zadań komitetu należy:

a) dokonywanie początkowej oceny kandydatów przy uwzględnieniu ich kwalifikacji zawodowych, umiejętności i doświadczenia;

b) przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami;

c) sprawozdawczość dla Zarządu.

Artykuł  6
1.
Jeżeli zostanie to uznane za konieczne Zarząd może postanowić o zorganizowaniu szczególnej procedury oceny związanej ze stanowiskiem. Zarząd podejmuje decyzję o niezbędnych krokach.

W takim przypadku procedurę oceny przeprowadza komitet w celu oceny konkretnych kwalifikacji i wiedzy fachowej kandydatów na dane stanowisko.

2.
Komitet przeprowadza rozmowy kwalifikacyjne ze wszystkimi kandydatami, których podanie jest dopuszczalne i które spełniają wymogi znajdujące się w ogłoszeniu, w celu oceny ich wymaganych kwalifikacji, umiejętności i doświadczenia oraz zdolności do wykonywania obowiązków przypisanych stanowisku, które ma zostać obsadzone. Rozmowy kwalifikacyjne będą także wykorzystywane do sprawdzenia znajomości urzędowych języków instytucji Unii Europejskiej u kandydatów.
3.
Jeżeli komitet uzna to za konieczne, może zostać przeprowadzona druga tura rozmów kwalifikacyjnych ze wszystkimi lub niektórymi kandydatami.
Artykuł  7

Testy i rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzane są w Zjednoczonym Królestwie. Kandydatom, członkom komitetu i oceniającym zwraca się koszty podróży, utrzymania i zakwaterowania.

Artykuł  8

Po zakończeniu rozmów kwalifikacyjnych komitet sporządza odpowiednio uzasadnione sprawozdanie na temat otrzymanych podań oraz procedury przez niego zastosowanej. Decyzję o sporządzeniu sprawozdania komitet podejmuje zwykłą większością głosów. Wspomniane sprawozdanie przekazywane jest Zarządowi możliwie jak najszybciej po przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych, wraz z życiorysami tych kandydatów, których podanie jest dopuszczalne i którzy spełniają wymogi przedstawione w ogłoszeniu.

Artykuł  9
1.
Na podstawie sprawozdania komitetu oraz wszelkich dalszych informacji, jakich może żądać od komitetu Zarząd podejmuje decyzję o mianowaniu dyrektora CEPOL(2).
2.
Przed podjęciem decyzji Zarząd, jeżeli uzna to za stosowne, może wysłuchać niektórych lub wszystkich kandydatów. W przypadku, gdy członek Zarządu znajduje się także na liście kandydatów, nie będzie on obecny w chwili podejmowania decyzji przez Zarząd.
Artykuł  10

Członkowie komitetu, oceniający oraz zaangażowani w procedurę członkowie Zarządu i urzędnicy CEPOL utrzymują informacje o kandydatach oraz wyniki procedury selekcyjnej w ścisłej poufności.

Artykuł  11

Jeżeli kadencja dyrektora może być przedłużona zgodnie z art. 11 ust. 2 decyzji Rady 2005/681/WSiSW, Zarząd, w drodze odstępstwa od procedury ustanowionej w niniejszej decyzji, może postanowić o przedłużeniu mandatu.

Decyzja o przedłużeniu mandatu zostaje podjęta najpóźniej 9 miesięcy przed końcem kadencji dyrektora.

Artykuł  12

Niniejsza decyzja wchodzi w życie w dzień po jej zatwierdzeniu przez Radę(3). Zostaje ona opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Wiedniu, dnia 24 lutego 2006 r.

W imieniu Zarządu
János FEHÉRVÁRY
Przewodniczący Zarządu

______

(1) Dz.U. L 256 z 1.10.2005, str. 63.

(2)Art. 10 ust. 7 decyzji Rady 2005/681/WSiSW z dnia 20 września 2005 r. stanowi:

"O ile przepisy niniejszej decyzji nie zawierają odmiennych postanowień, Zarząd stanowi większością dwóch trzecich głosów swoich członków".

(3) Zatwierdzona przez Radę w dniu 27 kwietnia 2006 r.

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2006.107.1

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 9/2006/GB Zarządu Europejskiego Kolegium Policyjnego dotycząca zasad wyboru kandydatów na stanowisko dyrektora
Data aktu: 24/02/2006
Data ogłoszenia: 06/05/2006
Data wejścia w życie: 28/04/2006