(2005/C 83/02)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 5 kwietnia 2005 r.)
1. Francja postanowiła nałożyć, począwszy od dnia 1 czerwca 2005 r., zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych na trasach Grand Santi - Saint-Laurent - Cayenne i począwszy od tej daty dokonać zmian zobowiązań wprowadzonych z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych pomiędzy Maripasoula, Saint-Georges de l'Oyapock i Saül - z jednej strony oraz Cayenne - z drugiej, opublikowanych w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr C 254 z dnia 13 września 2001 r., na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych.
2. Nowe zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych są następujące:
2.1. W odniesieniu do minimalnej częstotliwości lotów
Świadczenia powinny być wykonywane przez cały rok przy następującej minimalnej częstotliwości lotów:
Między Cayenne i Maripasoula
Dwa loty w obie strony dziennie;
Pomiędzy Cayenne i Saül
Jeden lot w obie strony dziennie;
Pomiędzy Cayenne i Saint-Georges-de-l'Oyapock
Jeden lot w obie strony w poniedziałki, środy, piątki i niedziele;
Pomiędzy Cayenne i Grand-Santi, via Saint-Laurent du Maroni
Jeden lot w obie strony dziennie.
2.2. W odniesieniu do oferowanej zdolności przewozowej
Aby zaspokoić popyt, na każdej z czterech tras lotniczych powinna być oferowana minimalna zdolność przewozowa. W każdym przypadku, minimalna zdolność przewozowa powinna wynosić co najmniej:
Pomiędzy Cayenne i Maripasoula
– 33.000 miejsc pasażerskich rocznie
– 440 ton ładunku rocznie
Pomiędzy Cayenne i Saül
– 8.000 miejsc pasażerskich rocznie
– 100 ton ładunku rocznie
Pomiędzy Cayenne i Saint-Georges-de-l'Oyapock
– 5.000 miejsc pasażerskich rocznie
Pomiędzy Cayenne i Saint-Laurent-du-Maroni - z jednej strony i Grand-Santi - z drugiej
– 8.000 miejsc pasażerskich rocznie
– 300 ton ładunku rocznie
Przez wyżej podane zdolności przewozowe rozumieć należy sumę miejsc siedzących pozostających do dyspozycji pasażerów w obydwu kierunkach, zaś w wypadku portu początkowego Cayenne lub Saint-Laurent-du-Maroni - tylko ładunek; wyżej podana ładowność nie obejmuje bagaży podróżnych.
2.3. W odniesieniu do taryf dla pasażerów:
Na wszystkie loty nieobjęte ograniczeniami zdolności przewozowej powinny być oferowane taryfy "podstawowe" i taryfy "zniżkowe". Taryfa "zniżkowa" przysługuje pasażerom posiadającym kartę rezydenta potwierdzającą co najmniej sześć miesięcy i jeden dzień pobytu w skali roku w gminie (Maripasoula, Saül, Saint-Georges-de-l'Oyapock lub Grand-Santi), na trasie do której i/lub z której pragną skorzystać ze zniżki.
Taryfy te wynoszą maksymalnie:
| Połączenie | Taryfa "podstawowa" za bilet zwykły w jedną stronę netto | Taryfa "zniżkowa" za bilet zwykły w jedną stronę netto |
| Cayenne - Maripasoula | 58,20 EUR | 35,75 EUR |
| Cayenne - Saül | 42,60 EUR | 26,20 EUR |
| Cayenne - Saint-Georges-de-l'Oyapock | 42,60 EUR | 26,20 EUR |
| Cayenne - Grand-Santi | 58,20 EUR | 35,75 EUR |
| Grand-Santi - Saint-Laurent-du-Maroni | 42,60 EUR | 26,20 EUR |
Taryfy powyższe nie obejmują podatków ani należności per capita pobieranych przez państwo, wspólnoty lokalne oraz zarządy portów lotniczych i są wyszczególnione jako takie na dokumencie przewozowym.
2.4. W odniesieniu do taryf dotyczących
Koszt przewozu ładunków (w euro na kilogram) nie może przekraczać, stosownie do kategorii wyrobu, wartości podanych w taryfikatorze poniżej.
| Ładunek produktów spożywczych | Ładunek zwykły | Bagaże podróżne | Ładunek produktów rolno-spożywczych pochodzenia wspólnotowego | ||
| Pierwszej potrzeby | Zwykłych | ||||
| Cayenne - Maripasoula | 0,67 EUR | 0,84 EUR | 0,97 EUR | 1,49 EUR | 0,42 EUR |
| Cayenne - Saül | 0,48 EUR | 0,61 EUR | 0,76 EUR | 1,22 EUR | 0,30 EUR |
| Cayenne - Grand-Santi | 0,67 EUR | 0,84 EUR | 0,97 EUR | 1,49 EUR | 0,42 EUR |
| Grand-Santi - Saint-Laurent-du-Maroni | 0,48 EUR | 0,61 EUR | 0,76 EUR | 1,22 EUR | 0,30 EUR |
Ładunek produktów spożywczych pierwszej potrzeby dotyczy produktów wyszczególnionych w liście (załączonej poniżej) stosowanej przez służby państwowe jako ogólny dokument informacji gospodarczej.
Maksymalne taryfy mogą podlegać rewizji każdego roku na podstawie zmian wskaźnika cen detalicznych, następujących w okresie dwunastu miesięcy. O zmianie taryf przewoźnik świadczący usługi zostanie powiadomiony pisemnie na dziewięćdziesiąt dni przed jej rzeczywistym wejściem w życie.
2.5. W odniesieniu do jakości usług
Przewoźnik musi mieć możliwości przechowywania w systemie chłodniczym wszystkich produktów głęboko zamrożonych, mrożonych i schłodzonych.
2.6. W odniesieniu do ciągłości usług
Za wyjątkiem przypadków siły wyższej, liczba lotów odwołanych z przyczyn bezpośrednio zależnych od przewoźnika nie może przekroczyć 3 % liczby przewidzianych lotów rocznie.
Zgodnie z cytowanym wyżej art. 4 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92, każdy przewoźnik zamierzający świadczyć usługi na którejkolwiek z wymienionych wyżej linii, powinien gwarantować ich realizację co najmniej przez dwanaście kolejnych miesięcy.
Świadczenie usług może zostać przez przewoźnika przerwane jedynie w przypadku co najmniej sześciomiesięcznego wyprzedzenia.
Informuje się przewoźników wspólnotowych, że świadczenie usług przy nieznajomości wymienionych wyżej zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych może skutkować sankcjami administracyjnymi i/lub sądowymi.
Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2005.83.2 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Zmiany wprowadzone przez Francję do zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie regularnych usług lotniczych wewnątrz Gujany. |
| Data aktu: | 05/04/2005 |
| Data ogłoszenia: | 05/04/2005 |