Minimum wymaganym do uzyskania Certyfikatu Akredytacyjnego jest 75 procent możliwych do zdobycia punktów - Szpital Praski uzyskał ich aż 82 procent. 

- Dla pacjentów szpitala Certyfikat Akredytacyjny jest gwarancją jakości usług. Dla placówki to ukoronowanie wysiłków wszystkich pracowników i jednocześnie zobowiązanie. Utrzymanie wysokiej jakości usług medycznych wymaga bowiem dużego zaangażowania, systematycznej pracy, stałego doskonalenia komunikacji wewnętrznej i wychodzenia naprzeciw zmieniającym się potrzebom Pacjentów -  powiedział Krzysztof Rymuza, prezes zarządu Szpitala Praskiego.

Akredytacja to sprawdzona i najskuteczniejsza zewnętrzna metoda podnoszenia jakości świadczeń w ochronie zdrowia. Weryfikuje elementy funkcjonowania szpitala, które w największym stopniu wpływają na poziom usług  i bezpieczeństwo pacjentów. Wpisuje się w aktualną politykę Unii Europejskiej nakierowaną na bezpieczeństwo pacjentów oraz wdrożenie modelu opieki, który silnie akcentuje włączenie pacjentów w proces diagnostyczno-terapeutyczny.

Proces akredytacyjny w Szpitalu Praskim zrealizowano w ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny ”Wsparcie procesu  akredytacji zakładów opieki zdrowotnej”. W dniach 28 - 30 maja 2014 w Szpitalu odbył się przegląd akredytacyjny. Przeprowadzono wywiady, przeglądano dokumentację medyczną, weryfikowano procedury, obserwowano bieżącą pracę szpitala. Oceniono sposób funkcjonowania Szpitala Praskiego  w oparciu o 221 standardów.

- Posiadając Certyfikat nasza placówka ma szansę na uzyskanie większych kontraktów z NFZ. Liczymy zatem, że dzięki temu sukcesowi będziemy mogli zapewnić naszym pacjentom jeszcze wyższy standard świadczeń -  komentuje Aneta Pocheć, członek zarządu Szpitala Praskiego.