Największy spadek wartości sprzedaży nastąpił w segmencie kosmetyków – o 14 procent. W przypadku leków sprzedawanych na receptę spadek wyniósł 2,3 procent,  a w przypadku leków OTC – o 1,8 procent.  Najmniejszy spadek wartości sprzedaży odnotowały suplementy diety, była ona niższa w pierwszych dwóch tygodniach stycznia 2015 (w porównaniu do stycznia 2014) zaledwie o 1,1 procenta.

Czytaj: Rynek farmaceutyczny wymaga szczególnego podejścia marketingowego >>>

W porównaniu do pierwszych 14 dni grudnia 2014 roku spadek wartości rynku aptecznego był bardziej znaczący. Największy zanotowano w przypadku leków sprzedawanych na receptę – o 31 procent. W przypadku kosmetyków – o 18,7 procent, w przypadku leków sprzedawanych bez recepty – o 17,1 procent, a w przypadku suplementów – o 15,2 procent.

Oceniając sprzedaż, PharmaExpert bierze pod uwagę liczbę dni wolnych w określonym przedziale danego miesiąca. W styczniu 2014 było to 6 dni, w grudniu 2014 –  5 dni, a w styczniu 2015 - 6 dni.



 

PharmaExpert specjalizuje się w dostarczaniu informacji pochodzących bezpośrednio z aptek. Regularnie prowadzi badania zjawisk zachodzących na rynku farmaceutycznym i medycznym w Polsce.