Narodowy Fundusz Zdrowia informuje, że gdy pacjent stwierdzi, iż prezentowana w Informatorze, otrzymana od świadczeniodawcy, informacja o pierwszym wolnym terminie udzielenia świadczenia znacznie różni się od informacji przekazywanej przez rejestrację w placówce medycznej, może poprzez specjalny formularz zgłosić ten fakt do NFZ. Fundusz będzie wyjaśniał wszelkie tego typu zgłoszenia.

Czytaj:
 Dane w systemie NFZ o kolejkach niewiarygodne >>>

Komunikat NFZ przypomina, że informacje o pierwszym wolnym terminie udzielenia świadczenia są przekazywane przez szpitale, przychodnie czy gabinety do NFZ najczęściej raz w tygodniu, a pacjenci rejestrują się każdego dnia. W związku z tym, porównując datę pierwszego wolnego terminu udzielenia świadczenia należy wziąć pod uwagę liczbę pacjentów, którzy mogli zapisać się w ciągu tygodnia. „Przed wypełnieniem zgłoszenia należy więc zwrócić uwagę również na datę przygotowania przez świadczeniodawcę informacji o pierwszym wolnym terminie udzielenia świadczenia” – zaznacza NFZ.