Kryteria oceny położnej zostały przygotowane w oparciu o rekomendacje konsultanta krajowego w dziedzinie pielęgniarstwa ginekologicznego i położniczego. Trzy najlepsze położne otrzymają medale oraz wartościowe nagrody rzeczowe, a stworzony przy okazji konkursu ranking położnych pozwoli przyszłym mamom podjąć właściwą decyzję odnośnie wyboru położnej i dodatkowo pozytywnie wpłynie na jakość opieki nad pacjentem i postrzeganie roli położnej.
Kampania oraz sam konkurs cieszą się dużym zainteresowanie zarówno samych kobiet, jak i mediów. W ciągu dwóch miesięcy od startu kampanii oddano ponad 4 000 głosów i zgłoszono do konkursu na najlepszą położną ponad 100 kandydatek.
Patronat merytoryczny nad kampanią objęły: Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych, Polskie Towarzystwo Położnych, Fundacja Rodzić po Ludzku, edukacjapacjenta.pl. Organizatorem akcji jest Akademia Malucha Alantan.
Szczegóły akcji, w tym tabela wyników dostępne są na stronie www.poloznanamedal.pl
Kampania społeczna „Położna na medal”: oddano już 4 tysiące głosów
Położna na medal to hasło kampanii społecznej mającej na celu uświadomienie pacjentom kompetencji i odpowiedzialności zawodowej położnej. Celem kampanii jest wzrost świadomości położnych na temat nowoczesnych standardów opieki okołoporodowej i podniesienie standardów pracy w zgodzie z przyjętymi wymaganiami środowiska i oczekiwaniami pacjentów.