Większość pacjentów pytanych o opinię jest także zdecydowana polecić lecznicę swoim znajomym, a gdyby zaszła potrzeba ponownej hospitalizacji wybraliby oni właśnie gorzowski szpital. Wynika tak z analiz ankiet przeprowadzonych wśród pacjentów lecznicy na przełomie kwietnia i maja 2014.

Do pacjentów szpitala w Gorzowie trafiło ponad 2,5 tysiąca ankiet. Respondenci mogli ocenić szpital pod względem jakości i trwania przyjęcia, rejestracji do przyszpitalnych poradni, kontaktu z lekarzem i pielęgniarką, szpitalną infrastrukturę (w tym także czystość na oddziałach i czytelność oznakowań dojścia do poszczególnych oddziałów i poradni) oraz żywienie.

- Analiza ankiet jest dla nas pomyślna. Pacjenci w wielu aspektach naszej działalności wystawili nam „mocną czwórkę”. To nas cieszy, ale nie spoczywamy na laurach. Mamy świadomość tego, że nie wszędzie jest idealnie. Dzięki zaangażowaniu w wypełnianie ankiet naszych pacjentów teraz wiemy, gdzie trzeba coś pilnie zmienić, a gdzie wystarczą kosmetyczne zmiany, aby w przyszłości ocena była jeszcze lepsza – powiedział do dziennikarzy podczas publicznej prezentacji wyników ankiet Adam Ostrowski, zastępca dyrektora ds. lecznictwa gorzowskiego szpitala

Najlepiej ocenianymi poradniami są: konsultacyjna poradnia patologii noworodka, poradnia endokrynologiczna dla dzieci i wojewódzka poradnia reumatologiczna. Tam 100 procent pacjentów było zadowolonych z jakości i poziomu obsługi.

Pacjenci szpitala najlepiej ocenili oddział noworodkowy z pododdziałem intensywnej opieki nad noworodkiem, który od 2008 roku posiada III stopień referencyjności, co oznacza, że opieka nad najmłodszymi pacjentami jest sprawowana tak, jak w najlepszych klinikach. Najwięcej krytycznych uwag zebrał Szpitalny Oddział Ratunkowy.

- To nie jest tylko problem szpitala w Gorzowie. W całym kraju SOR-y mają najniższe oceny. To wynika ze specyfiki tych oddziałów. Tu trafia najwięcej najtrudniejszych i najbardziej pilnych pacjentów. Pacjenci zazwyczaj są w ciężkim stanie ogólnym, ich pobytowi w szpitalu (a na tym oddziale w szczególności) często towarzyszą niekontrolowane emocje. Krytyczna ocena naszego SOR-u może wynikać również z braków kadrowych, z którymi borykaliśmy w nieodległej przeszłości. Teraz to się zmienia. Wierzymy, że nasze działania wpłyną na poprawę jakości obsługi na tym oddziale – powiedział dyrektor Ostrowski.

Po analizie ankiet szpital wprowadził też system szkoleń dla pracowników medycznych (do tej pory wzięli w nich udział lekarze i pielęgniarki z dwóch szpitalnych oddziałów). Szkolenia, które prowadzi między innymi trener personalny, są oparte na systemie coachingu z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności już posiadanych. Każde szkolenie jest wzbogacone o odpowiednie motywowanie pracowników i współpracowników szpitala. Elementem szkolenia jest też prezentacja filmu instruktażowego przedstawiającego właściwe i niewłaściwe zachowania personelu medycznego wobec pacjentów. Szkolenia będą trwały do końca 2014 roku. Po ich zakończeniu akcja ankietowania pacjentów zostanie powtórzona.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pacjentów szpital już zmienił stronę internetową. Nowa jest bardziej przejrzysta i łatwiej się po niej poruszać. Nowością jest umieszczony na stronie „Informator dla pacjentów”. Tam znajdują się wszystkie niezbędne informacje o dokumentach, jakie należy mieć przy sobie w dniu przyjęcia, rola i zadania Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, informacja o tym kto i gdzie świadczy nocną i świąteczną pomoc medyczną a także zasady odwiedzin, lokalizacja parkingu, kiosków, bufetu czy fryzjera.

- Mamy nadzieję, że dzięki tym informacjom nasi pacjenci będą się mogli lepiej przygotować do pobytu w lecznicy, a gdy już do nas trafią, my zajmiemy się tym, co dla nas jest najważniejsze – troską o jak najszybszy powrót pacjentów do zdrowia – dodał dyrektor Adam Ostrowski.