Badanie Fundacji BOŚ „Rodzice o odżywianiu dzieci” można wywnioskować, że każdego dnia w szkołach nasze dzieci jedzą produkty słodkie, słone, tłuste i barwione. Dieta naszych dzieci to głównie cukier (prawie 40% je słodycze codziennie), a coraz częściej także frytki (co trzecie zjada je kilka razy w tygodniu). Problemem są też sklepiki szkolne. Królują słodkie i słone przekąski, zamiast kanapki z ciemnego pieczywa, czy niesłodzonego jogurtu. Dodatkowo niska świadomość na temat żywienia wśród osób, które decydują o asortymencie sklepików pogłębia ten stan rzeczy. Wskutek tego, w ciągu ostatnich 20 lat liczba dzieci dotkniętych otyłością lub nadwagą wzrosła trzykrotnie.

18 września 2012 roku Fundacja BOŚ wystartowała z ogólnopolską kampanią społeczną na temat otyłości Polaków – Ja Ty Jemy. W ośmiu największych miastach Polski billboardy z plakatem wybitnego plakacisty Andrzeja Pągowskiego przestrzegają przed tym powszechnym i dziedzicznym problemem.

Fundacja przypomina, że tylko radykalna zmiana nawyków żywieniowych oraz codzienny ruch mogą prowadzić do poprawy stanu zdrowia. Organizator kampanii zachęca dzieci i rodziców do udziału w bezpłatnych, prozdrowotnych projektach i konkursach Fundacji, które uczą i podpowiadają co, kiedy i jak jeść, a czego się wystrzegać. Jak dodaje Prezes Fundacji BOŚ Andrzej Pietrucha, FBOŚ „w angażujący i ciekawy sposób informuje, jak aktywnie spędzać wolny czas oraz od czego warto zacząć regularne ćwiczenia fizyczne”.

Źródło: www.fundacjabos.pl