Program Kariera to największy niezależny program płatnych staży w kraju. Polska Rada Biznesu organizuje go od 16 lat. Z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. W tym roku dla studentek, studentów i absolwentów, ponad 40 firm przygotowało ponad 100 ofert stażowych. Dla młodych to unikalna szansa zdobycia doświadczenia zawodowego. Dla firm, możliwość pozyskania cennych kandydatów do pracy. 

-  Pracownik z potencjałem, który ma szansę przez lata wypracowywać wartość dla przedsiębiorstwa, jest na wagę złota. Szczególnie teraz, gdy firmy muszą walczyć o najlepszych jak nigdy dotąd. Dlatego warto od początku kształtować przyszłych liderów, pokazywać im, na czym polega nasz biznes i dawać szanse rozwoju. Inaczej szybko mogą je znaleźć u naszej konkurencji – mówi Marian Owerko, wiceprezes Polskiej Rady Biznesu, twórca i szef Programu Kariera. – Znam managerów, którzy swoją ścieżkę zawodową zaczynali od Programu Kariera. Firmom udział w tym programie się po prostu opłaca - dodaje.

 

Warto zapłacić dobremu stażyście

Jak zauważają organizatorzy programu, wśród wielu pracodawców wciąż pokutuje przekonanie, że staż powinien być bezpłatny, bo stażysta czy stażystka wynoszą w zamian doświadczenie, a sama firma niewiele zyskuje. Tymczasem, jak pokazuje kilkanaście lat doświadczenia programu, płacenie za staże przez firmy przynosi efekty. Wielu absolwentów wiąże się z firmami na stałe zostając stałymi pracownikami a wszyscy stają się ambasadorami marek i promują je w swoich środowiskach i wśród potencjalnych przyszłych uczestników programu. - Jeśli dodamy do tego przemyślany program stażu, który dodatkowo jest regularnie oceniany przez uczestników, to nie dziwi, że co czwarty uczestnik programu wiąże się z firmą, w której miał praktyki – mówi Owerko. Dlatego, jak podkreśla szef Programu Kariera, firmy nie protestowały przed zwiększeniem wynagrodzenia do 3500 złotych miesięcznie, bo to niewielki koszt za lojalnego pracownika.    

Czytaj: Wiele zmian dla pracowników i pracodawców w 2020 roku>>
 

Unikalny dostęp do talentów

Jak podkreślają organizatorzy akcji, uczestnikami Programu Kariera są najlepsi studenci i absolwenci z całej Polski. By do nich dotrzeć, organizatorzy współpracują z blisko trzystoma uczelniami, prowadzą kampanię w mediach społecznościowych i angażują ambasadorów Programu Kariera. Firmy mogą dzięki temu znaleźć kandydatów o odpowiednich kwalifikacjach. Wymogi przy niektórych stażach są wysokie: na przykład perfekcyjny język angielski, doświadczenie w dziale M&A czy konieczność relokacji do mniejszych miejscowości.  - Wykorzystujemy efekt skali, przez co łatwiej nam zbudować rozpoznawalność wśród młodych ludzi. I w ten sposób docieramy do najlepszych. Dla firm to bardzo atrakcyjny sposób nawiązania współpracy z tą grupą – tłumaczy dr Małgorzata Durska, dyrektor zarządzająca Polskiej Rady Biznesu.

Wysoka motywacja kandydatów

Małgorzata Durska zwraca uwagę, że bardzo często najlepszymi kandydatami wcale nie są osoby z największych ośrodków akademickich. Studenci i absolwenci z mniejszych miejscowości potrafią często doskonale poradzić sobie merytorycznie i na ogół są silnie zmotywowani do pracy.

Więcej na: programkariera.pl oraz facebook.com/ProgramKariera>>