Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem, a nadesłane nań prace były bardzo różnorodne.
- Po obejrzeniu tak wielu dobrych prac jestem przekonana, że polska szkoła jest bardzo dobrze przygotowana do promowania umiejętności prozdrowotnych zachęcających do systematycznego usprawniania się, a to wszystko za sprawą bardzo twórczych i kreatywnych nauczycieli wychowania fizycznego - stwierdziła Pani
Renata Kubiak - Fiołka, specjalista z zakresu gimnastyki korekcyjno kompensacyjnej, pełniąca funkcję przewodniczącej jury.
Jurorzy stanęli przed niełatwym zadaniem wytypowania najlepszych pomysłów, zgodnych z ideą konkursu. Lista laureatów przedstawia się następująco:
I nagrodę (program „Eduterapeutica. Postawa i Ruch”, kamerę HD i wyposażenie jednej sali lekcyjnej w Dobre Krzesła) przyznano Panu Jakubowi Janowiczowi z Publicznej Szkoły Podstawowej w Olszanach. Przedstawił on niezwykle efektowną lekcję akrobatyki, której z pewnością nie powstydziliby się zawodowi artyści. Widowiskowe układy, wzbogacone nastrojową muzyką, mogą uatrakcyjnić niejedną lekcję wychowania fizycznego, pozwalając uczniom poczuć się profesjonalnymi akrobatami.
II nagrodę (program „Eduterapeutica. Postawa i Ruch” oraz odtwarzacz plików muzycznych i filmów) otrzyma Piotr Balonek  z Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Mikołaja Kopernika w Zatorze za lekcję, podczas której obserwowano zmiany zachodzące w ludzkim organizmie podczas wysiłku fizycznego.
III nagrodę (program „Eduterapeutica. Postawa i Ruch” oraz odtwarzacz plików muzycznych i filmów)otrzyma Pan Sławomir Świtała z Liceum Ogólnokształcącego nr 10 we Wrocławiu za opracowanie scenariusza lekcji unihokeja.
Ponadto jury postanowiło wyróżnić Pawła Woźnego ze Szkoły Podstawowej nr 55 im. Jurija Gagarina w Poznaniu oraz Pana Daniela Sawickiego z Gimnazjum nr 5 SMS w Koninie, za niestandardowe pomysły i narzędzia wykorzystane w trakcie zajęć wychowania fizycznego i nagrodzić ich odtwarzaczami MP3.
Serdecznie gratulujemy wszystkim laureatom.
Pragniemy również skierować gorące podziękowania do wszystkich pozostałych uczestników konkursu „Ruch to podstawa”. Wierzymy, że dzięki ich kreatywności i zaangażowaniu polscy uczniowie będą jeszcze bardziej skłonni do regularnej aktywności ruchowej, która jest niezbędna do ich prawidłowego rozwoju fizycznego, psychicznego i intelektualnego.  
O kampanii Postawa i Ruch można przeczytać na stronie czasopisma "Dyrektor Szkoły">>