Oczywistym jest, że wszystkie dzieci również te ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi powinny mieć prawo przebywać i uczyć się w warunkach dostosowanych do ich potrzeb i możliwości, niezależnie od tego, do jakiej szkoły uczęszczają. Regulacje związane z udzielaniem uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, choć nadal jeszcze wzbudzają pewne zastrzeżenia, stanowią jednak ważną podstawę prawną umożliwiającą realizację edukacji włączającej w naszych przedszkolach i szkołach. Skierowanie uwagi szkół na indywidualizację pracy, koncentracja na potencjale, a nie na ograniczeniach uczniów, ciągłe doskonalenie nauczycieli i otwartość na współpracę – to założenia, które mogą pomóc szkole stać się szkołą włączającą.
W programie konferencji m.in.:
- Wykorzystanie urządzeń opartych na systemie operacyjnym ios w edukacji osób z dysfunkcją wzroku.
- Grafika i dźwięk – wsparcie uczniów niewidomych w nauce czytania rysunku dotykowego.
- Edukacja włączająca – uwarunkowania prawne
- Model wspomagania uczniów z dysfunkcją wzroku w płockich szkołach.
Konferencja odbędzie się 10 kwietnia 2014 r. w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.    Więcej>>