Portal powołuje się na wyniki badań prowadzonych naukowców z australijskiego Griffith Institute for Educational Research, którzy przez trzy lata systematycznie przepytywali rodziców siedmiu tysięcy dzieci z Australii, Nowej Zelandii i Stanów. Badania wykazały, że dzieci, które od najmłodszych lat uczestniczą w nauce pływania, opanowują wiele umiejętności wcześniej, niż ich niepływający rówieśnicy. "Wiele z tych umiejętności pomaga później małym dzieciom w przejściu do kontekstu związanego z formalną nauką, kiedy idą do przedszkola albo szkoły" - zauważa główna autorka badania, prof. Robyn Jorgensen, cytowana przez serwis ScienceDaily.

Dzieci, które od najmłodszych lat uczyły się pływać, wypadały lepiej w zadaniach wymagających koordynacji ruchowo-wzrokowej, sprawniej posługiwały się językiem oraz miały przewagę przy rozwiązywaniu zadań matematycznych. Więcej>>
 
Źródło: PAP Nauka w Polsce, 23 listopada 2012 r.