– Będziemy potrzebować ich znacznie więcej, żeby rzeczywiście mieć dobrą koncepcję tego, co powinno się w polskiej oświacie zmieniać – dodał wiceminister.
W debacie  „Kierunki rozwoju edukacji w kontekście wyzwań cywilizacyjnych i realnych możliwości”, poza Wiceministrem Jakubowskim, wzięło udział wielu znamienitych gości, którzy przedstawiali swoje postulaty dotyczące kierunków, w jakich powinien pójść rozwój polskiej edukacji.
Włodzimierz Paszyński, wiceprezydent Warszawy podkreślał, że nauczyciele muszą być wychowawcami młodzieży i nauczyć ją rozumieć świat a Rudolf Borusiewicz, Sekretarz Generalny Związku Powiatów Polskich, apelował o ustawowe upodmiotowienie obecności rodziców w szkole, w czym wtórowała mu Elżbieta Piotrowska-Gromniak, Prezes Stowarzyszenia „Rodzice w edukacji”. Z kolei Krystyna Starczewska, Prezes Krajowego Forum Oświaty Niepublicznej, mówiła o konieczności zmian w procesie kształcenia nauczycieli, bo efektem obecnego jest magisterium a nie umiejętność pracy z dziećmi, zaś prof. Michał Fedorowicz, Dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych przyznał, że potrzebne jest otwieranie zawodu nauczyciela. Kolejny z gości – dr Grzegorz Mazurkiewicz stwierdził, że wyzwaniem dla szkoły jest przygotowanie uczniów zarówno jeśli chodzi o kompetencje, jak i etykę. W debacie uczestniczyła też Cecylia Szymańska, Dyrektor ds. Edukacji w firmie Microsoft oraz Andrzej Molski, Prezes Young Digital Planet. W ich wystąpieniach przewijał się postulat zmiany modelu edukacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Pełną relację z debaty znajdą Państwo w listopadowym numerze miesięcznika „Dyrektor Szkoły"