- Polska szkoła nie przygotowuje obywateli do udziału w życiu publicznym. Dopiero gdy ta misja zostanie wypełniona, reforma samorządowa zakończy się powodzeniem – powiedział 16.09. prof. Michał Kulesza podczas XII Krajowej Konferencji Dyrektorów Szkół i Przedszkoli, zorganizowanej przez miesięcznik Dyrektor Szkoły.
Samorząd - jako konstrukcja ustrojowa - zakłada, że obywatele przejmują odpowiedzialność za przestrzeń publiczną. Tymczasem, jak twierdzi profesor, wśród młodzieży nie ma myślenia o życiu zbiorowym.
- Człowiek wolny to człowiek dzielny, który potrafi wziąć odpowiedzialność za siebie i otoczenie. Nie wiem, czy szkoła powinna tego uczyć, ale nikt inny nie uczy - uważa profesor.
- Człowiek wolny to człowiek dzielny, który potrafi wziąć odpowiedzialność za siebie i otoczenie. Nie wiem, czy szkoła powinna tego uczyć, ale nikt inny nie uczy - uważa profesor.
W kontekście nadchodzących wyborów samorządowych profesor podkreślał, że szkoła powinna być oddzielona od demokratycznej walki o stanowiska.
- Szkoła powinna być odseparowana od powyborczych zmian w administracji samorządowej za pomocą autorytetów, które dają dyrektorowi szkoły mandat do kierowania nią, niezależnie od wyniku wyborów samorządowych - mówił.
- Szkoła powinna być odseparowana od powyborczych zmian w administracji samorządowej za pomocą autorytetów, które dają dyrektorowi szkoły mandat do kierowania nią, niezależnie od wyniku wyborów samorządowych - mówił.
Źródło: Serwis Samorządowy PAP, 16.09.2010 r.