Dotychczas w tabeli sprawozdania GUS w jednym wierszu wymienione były wszystkie kategorie uczniów niepełnosprawnych (w tym niedostosowanych społecznie, oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi) – podkreślają przedstawiciele powiatów. - Teraz bez żadnej podstawy prawnej dokonany został podział kategorii uczniów na niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie, przy czym jedynie ci pierwsi mogą być traktowani jako uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi –napisano w stanowisku Konwentu Powiatów Województwa Łódzkiego. Zdaniem samorządowców zmniejszenie kategorii uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, spowoduje uszczuplenie wysokości subwencji oświatowej na kształcenie specjalne, pogorszy warunki kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub zmusi samorządy do obniżenia poziomu finansowania innych zadań oświatowych.
Samorządy protestują przeciwko zmianom sposobu naliczania subwencji oświatowej z tytułu pracy z uczniami niepełnosprawnym
Dotychczas w tabeli sprawozdania GUS w jednym wierszu wymienione były wszystkie kategorie uczniów niepełnosprawnych (w tym niedostosowanych społecznie, oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi) – podkreślają przedstawiciele powiatów. - Teraz bez żadnej podstawy prawnej dokonany został podział kategorii uczniów na niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie, przy czym jedynie ci pierwsi mogą być traktowani jako uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi –napisano w stanowisku Konwentu Powiatów Województwa Łódzkiego. Zdaniem samorządowców zmniejszenie kategorii uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, spowoduje uszczuplenie wysokości subwencji oświatowej na kształcenie specjalne, pogorszy warunki kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub zmusi samorządy do obniżenia poziomu finansowania innych zadań oświatowych.







