Mimo że ustawa regulująca tryb udostępniania podręczników dla pierwszoklasistów jeszcze nie została nawet opublikowana w Dzienniku Ustaw, MEN uznało, że dyrektorzy szkół już powinni zatroszczyć się o złożenie wniosków o przydzielenie rządowego podręcznika.
Publiczne szkoły podstawowe i publiczne ogólnokształcące szkoły muzyczne I stopnia  muszą złożyć tzw. zapotrzebowanie na „Nasz elementarz”. Dyrektorzy placówek niepublicznych składają wniosek o wyposażenie w rządowy podręcznik dla pierwszoklasistów.
MEN uruchomiło aplikację służącą do składania tych dokumentów. Podstawą jej działania jest system informacji oświatowej - skorzystają z niej zatem wyłącznie osoby posiadające aktualne upoważnienie do dostępu do bazy danych SIO oraz aktywny login i hasło.
"Zwracamy się z uprzejmą prośbą, aby zweryfikowali Państwo dane swoich szkół oraz złożyli zapotrzebowania lub wnioski do poniedziałku 30 czerwca br." - czytamy na stronie resortu. Dodatkowo ministerstwo chce, by dyrektorzy potwierdzili zgłoszone informacje po tej dacie, gdy nowela dotycząca rządowego podręcznika wejdzie w życie. Więcej>>

Polecamy: Dyrektor poinformuje o kwocie dotacji na podręcznik