Do rzecznika wpływają skargi na błędy przy przeprowadzaniu egzaminów. Pomyłki bywają różne, zdarza się np., że uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego dostaje zwykły, trudniejszy arkusz.
- Uczniowie ponoszą konsekwencje pomyłki osób dorosłych, natomiast przepisy nie przewidują konsekwencji dla tych, przez których do nich dochodzi. Przewidziane prawem konsekwencje dla osób powodujących takie pomyłki powinny być na tyle dotkliwe, aby wymuszały staranność w realizacji egzaminu – pisze Marek Michalak w wystąpieniu generalnym do Minister Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej.
Rzecznik chce, by MEN przeanalizował sytuację i zastanowił się na podjęciem działań zapobiegawczych.
Niewielkie zmiany w programie "Owoce w szkole">>
Dowiedz się więcej z książki | |
Prawdziwy człowiek. Osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie
|