Zwyciężyły prace uczniów, którzy w najciekawszy sposób zaprezentowali swoje umiejętności
i efekty uczenia się osiągnięte w szkole z jednego z czterech przedmiotów przyrodniczych: biologia, chemia, fizyka, geografia.
W konkursie wzięli udział uczniowie klas I i II liceów ogólnokształcących oraz techników z całej Polski. Prace uczniów zostały ocenione przez jury w składzie: dr Michał Sitek, zastępca dyrektora ds. naukowych w Instytucie Badań Edukacyjnych, dr Agnieszka Chłoń-Domińczak, lider projektu KRK (IBE), dr hab. Krzysztof Biedrzycki, lider Pracowni Języka Polskiego (IBE) oraz Marcin Chrzanowski, przedstawiciel Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych (IBE).
Spośród nadesłanych 72 prac pisemnych jurorzy najwyżej ocenili pracę Jagody Fedurek z Uniwersyteckiego III Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Katowicach, która jako inżynier materiałowy w przyszłości, dokładnie zaprezentowała umiejętności, które nabyła w szkole, a które okazały się przydatne w jej zawodzie. Pracy pt. „W sprawie ułatwienia życia” jury przyznało I miejsce w konkursie.
II miejsce zajęła Monika Kleist z VI Liceum Ogólnokształcącego w Bydgoszczy. Uczennica napisała nagrodzoną pracę z dziedziny biologii pt. „Fizjologiem roślin być…”.
III miejsce zajął uczeń Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Lubaczowie, Grzegorz Myćka, za pracę pt. „Myślenie od podstaw”.
Zwycięzcy konkursu otrzymają nagrody rzeczowe: sprzęt elektroniczny, gry edukacyjne, roczne karnety do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie oraz dyplomy.