Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało projekt rozporządzenia zmieniającego rządowy program „Radosna szkoła". Jak pisze w uzasadnieniu, to reakcja na sygnały napływające od dyrektorów szkół, organów prowadzących i wojewodów. Zmiana przepisów ma usprawnić realizację programu.
W projekcie określono, co można uznać za wkład własny organu prowadzącego. Proponowany zapis ustala, że wkład własny obejmuje koszty poniesione od 1 stycznia 2009 r. do dnia 31 grudnia 2014 roku. To ma umożliwić płynną realizację programu oraz wcześniejsze przygotowanie terenu pod szkolny plac zabaw. Resort doprecyzowuje też, że nie ma konieczności wskazywania wysokości wkładu rzeczowego w przypadku wnioskowania o środki na zakup pomocy dydaktycznych. To oznacza, że wymaganym minimum jest przygotowanie sali na miejsce zabaw.
Gminy, które już raz otrzymały wsparcie finansowe w odniesieniu do danej szkoły, ale z przyczyn od siebie niezależnych musiały z niego zrezygnować, będą mogły ponownie ubiegać się o dofinansowanie dla niej.
W projekcie określono, co można uznać za wkład własny organu prowadzącego. Proponowany zapis ustala, że wkład własny obejmuje koszty poniesione od 1 stycznia 2009 r. do dnia 31 grudnia 2014 roku. To ma umożliwić płynną realizację programu oraz wcześniejsze przygotowanie terenu pod szkolny plac zabaw. Resort doprecyzowuje też, że nie ma konieczności wskazywania wysokości wkładu rzeczowego w przypadku wnioskowania o środki na zakup pomocy dydaktycznych. To oznacza, że wymaganym minimum jest przygotowanie sali na miejsce zabaw.
Gminy, które już raz otrzymały wsparcie finansowe w odniesieniu do danej szkoły, ale z przyczyn od siebie niezależnych musiały z niego zrezygnować, będą mogły ponownie ubiegać się o dofinansowanie dla niej.
MEN proponuje, by powstałe w wyniku rezygnacji szkół oszczędności w budżecie wojewody mogły być przekazywane na bieżąco kolejnym szkołom z listy rezerwowej.
Nowe zapisy doprecyzowują też wymagania wobec nawierzchni placu zabaw - nie będzie już musiała spełniać wymogu amortyzowania upadku z wysokości do 1,5 m.
Zliberalizowano nieco zasady dotyczące koloru nawierzchni. Pomarańczowy i niebieski zostają nadal podstawowymi kolorami obowiązującymi na szkolnym placu zabaw ale dopuszczalne będą odstępstwa w zakresie odcieni tych kolorów. Zdaniem MEN takie rozszerzenie palety umożliwi wybór nawierzchni, która może mieć niższą cenę lub bardziej pasować do otoczenia szkoły.
Ponadto szkoły mieszczące się w obiektach zabytkowych lub w obiektach usytuowanych na obszarach objętych ochroną konserwatorską będą mogły mieć nawierzchnię zieloną.
MEN chce, by projektowane zmiany weszły w życie przed 10 października 2010 roku,
Zliberalizowano nieco zasady dotyczące koloru nawierzchni. Pomarańczowy i niebieski zostają nadal podstawowymi kolorami obowiązującymi na szkolnym placu zabaw ale dopuszczalne będą odstępstwa w zakresie odcieni tych kolorów. Zdaniem MEN takie rozszerzenie palety umożliwi wybór nawierzchni, która może mieć niższą cenę lub bardziej pasować do otoczenia szkoły.
Ponadto szkoły mieszczące się w obiektach zabytkowych lub w obiektach usytuowanych na obszarach objętych ochroną konserwatorską będą mogły mieć nawierzchnię zieloną.
MEN chce, by projektowane zmiany weszły w życie przed 10 października 2010 roku,
Źródło: Serwis Samorządowy PAP, 20.09.2010 r.