Konkurs LAUNCHedu odbywał się w ramach SXSWEdu - jednej z największych konferencji edukacyjnych na świecie. Uczestniczyło w niej ponad 5 tysięcy osób z 30 krajów. Wśród prelegentów znalazł się m.in. Bill Gates, którego fundacja bardzo aktywnie włączyła się w organizację całego wydarzenia.
Konkurs składał się z kilku etapów. Najpierw zgłoszenie przez formularz, później weryfikacja. I finalnie trzy rundy prezentacji przed jury.
- Nasz produkt bardzo spodobał się w Austin, cały czas zbieramy gratulacje, pytania i propozycje współpracy. Największym komplementem było to, że wiele osób już wcześniej znało Duckie Deck - nie chcieli uwierzyć, że jest to polski projekt. Tymczasem w chwili obecnej z Duckie Decka korzystają dzieci z ponad 130 krajów świata. Udało nam się stworzyć produkt, który jest uniwersalny i to jest olbrzymie osiągnięcie - cieszy się Marek Przystaś, pomysłodawca i twórca projektu.
Duckie Deck to platforma zawierająca proste gry dla dzieci w wieku 2-5. Istota całego pomysłu polega na tym, by poprzez zabawę tłumaczyć sprawy istotne dla każdego dziecka i rodzica. Serwis uczy tzw. real-life values, czyli wartości uniwersalnych, które wpływają na kształtowanie światopoglądu przyszłych pokoleń. Są one takie same w US, Brazylii, Chinach czy Polsce.
Maluchy uzyskują odpowiedzi na pytania: Dlaczego powinniśmy dzielić się z innymi? Dlaczego należy myć zęby? Dlaczego recycling jest tak ważny? Dowiadują się też czym jest przyjaźń, miłość i szacunek. Twórcy serwisu wierzą, że to właśnie w małych dzieciach tkwi siła, która jest w stanie zmienić świat i sprawić, aby był jeszcze bardziej przyjaznym miejscem.
Powstanie i rozwój projektu było możliwe dzięki wsparciu inwestorów - firmy Satus Venture Sp. z.o.o. oraz Akcelatora Innowacji NOT.
- Największa zasługa naszego wzrostu to dobry zespół i inwestorzy, którzy rozumieją czym jest "startup", "pivot", "wzrost", "faza seed". Krzysztof Bełech (Satus) oraz Michał Łukaszewski (AINOT), wspierają nas każdego dnia i dziękuje im za to - dodaje Przystaś.