Nadzór pedagogiczny po wejściu w życie nowych przepisów sprawowany będzie w czterech formach: ewaluacji, kontroli, wspomagania i monitorowania działalności szkół i placówek. Nowością jest dookreślenie, że monitorowanie także jest formą nadzoru pedagogicznego, choć w praktyce raczej zmieni to niewiele - wizytatorzy i tak mieli obowiązek prowadzić tego rodzaju działania.
Bardziej konkretne zmiany dotyczyć będą natomiast treści uwzględnianych w planie nadzoru pedagogicznego. Dyrektor uwzględniać w nim będzie także wnioski z realizacji w szkole podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
"Takie rozwiązanie pozwoli zwrócić uwagę dyrektorów, przy planowaniu działań nadzoru, również na sprawy uznane przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania za priorytetowe w danym roku szkolnym" - uzasadnia zmianę MEN.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. poz. 1658) weszło w życie 1 września 2017 r.

LEX Prawo Oświatowe
Artykuł pochodzi z programu LEX Prawo Oświatowe
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami