Swoje wątpliwości przedstawia w opinii do projektu rozporządzenia regulującego funkcjonowanie placówek psychologiczno-pedagogicznych.
"Naszym zdaniem możliwość uczestnictwa pracownika szkoły, przedszkola lub ośrodka w posiedzeniu zespołu orzekającego może skutkować formułowaniem zaleceń nie tylko na podstawie potrzeb dziecka, lecz także możliwości placówki" - podkreśla stowarzyszenie w piśmie.
Dodaje, że takie problemy istnieją już w obecnym stanie prawnym, a nowela jedynie doprowadzi do ich eskalacji.
Eksperci: nowe zasady pracy poradni doprowadzą do segregacji uczniów>>
"W przypadku trudniejszych uczniów szkoły ogólnodostępne i integracyjne będą dążyły do zalecenia im innych form edukacji. Wiemy, że już teraz w opiniach wydawanych rzez szkoły i przedszkola sugestie takie bardzo często mają miejsce. Nie ma przeciwwskazań, by o sytuacji edukacyjnej ucznia na terenie placówki edukacyjnej nauczyciele i specjaliści informowali poradnię tak jak do tej pory - na piśmie w sporządzanej przez szkołę opinii na temat ucznia." - konkluduje stowarzyszenie.