Projekt rozporządzenia w sprawie sposobu realizacji edukacji dla bezpieczeństwa zakłada, że podczas zajęć obejmujących ćwiczenia z udzielania pierwszej pomocy w oddziałach liczących więcej niż 30 uczniów będzie obowiązywał podział na grupy. Jeżeli szkoła będzie chciała taki podział zastosować w oddziale liczącym nie więcej niż 30 uczniów, zgodzić się na to będzie musiał samorząd. W projekcie proponuje się także rezygnację z określania maksymalnej liczebności grupy w szkole specjalnej oraz w szkole integracyjnej. Grupa nie powinna liczyć mniej niż 5 uczniów. Zdaniem MEN, zmiany nie będą miały wpływu na budżety gmin, które prowadzą gimnazja. Resort szacuje, że w najbliższych latach liczby oddziałów w klasach I – III szkoły podstawowej i w gimnazjum pozostaną na podobnym poziomie jak obecnie. Jak podkreślono w uzasadnieniu do projektu, w ramowych planach nauczania uwzględniono dodatkową godzinę przeznaczoną na nauczanie tego przedmiotu w gimnazjach. MEN uważa, że nie wzrośnie zapotrzebowanie na nauczycieli tej specjalności, ponieważ edukacja dla bezpieczeństwa będzie realizowana w tym samym wymiarze, w którym realizowano przysposobienie obronne w szkołach ponadgimnazjalnych. Inaczej rozłożą się jedynie możliwości zatrudnienia, zmniejszy się bowiem liczba godzin z tego zakresu w szkołach ponadgimnazjalnych, a wzrośnie w gimnazjach – czytamy w uzasadnieniu do projektu. 
Zdaniem resortu edukacji, nauczyciele przysposobienia obronnego są odpowiednio przygotowani do prowadzenia lekcji edukacji dla bezpieczeństwa. Rozporządzenie ma wejść w życie od 1 września 2009 r.

Źródło: Serwis Samorządowy PAP, 30 lipca 2009r.