- Celem badania jest sprawdzenie umiejętności językowych i matematycznych uczniów kończących klasę trzecią oraz dostarczenie szkołom danych pozwalających na ocenę poziomu opanowania tych umiejętności w odniesieniu do wyników badanej populacji - wyjaśnia Romuald Zieliński z Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Wyniki tych badań za trzy lata porównane zostaną z wynikami, jakie ci sami uczniowie osiągną podczas ogólnopolskiego sprawdzianu szóstoklasistów. To ma m.in. pokazać, jaki jest wkład podstawówek w rozwój umiejętności uczniów i jakie podczas kolejnych trzech lat nauki dany uczeń osiągnie postępy.
Majowe testy są częścią większego projektu: "Badanie umiejętności podstawowych uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego". W czerwcu dyrektorzy szkół dostaną wyniki z informacją, jak na tle kraju i regionu w zapowiadanych badaniach wypadła ich placówka.
Źródło: Gazeta Wyborcza, 10.05.2011 r.







