Uczniowie niepublicznych szkół na maturze z angielskiego zdobywają średnio o 18 proc. punktów mniej niż maturzyści, którzy skończyli placówkę publiczną. Wynika to najczęściej z faktu, że w placówkach niepublicznych uczą się dorośli, którzy gorzej radzą sobie z językiem obcym.
Inaczej jest na niższych etapach edukacyjnych, lepsi na egzaminach gimnazjalnych i sprawdzianie szóstoklasisty są uczniowie szkół niepublicznych.
– Jeśli nie zostaną wprowadzone korekty, pogłębi się zauważalne już rozwarstwienie umiejętności językowych uczniów z dużych miast (gdzie dzieciaki często ćwiczą się dodatkowo w szkołach językowych) w stosunku do uczniów mieszkających na wsi i w mniejszych ośrodkach miejskich – przekonuje Jacek Popko z Pearson Central Europe.
Najgorzej uczniowie radzą sobie z pisaniem, często też nie czytają poleceń lub sugerują się powtarzającymi się wyrazami.
Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna", stan z dnia 7 marca 2016 r.
Dowiedz się więcej z książki | |
Rekrutacja do szkół 2016/2017 - 2 części
|