10 lutego w Kancelarii Rady Ministrów odbyło się międzynarodowe seminarium z cyklu „Badania i polityka edukacyjna” pt.: „Jak zmieniają się umiejętności uczniów od roku 2000”, na którym prezentowane były wyniki polskich uczniów na tle wyników uzyskiwanych w innych krajach.
Premier Donald Tusk, otwierając seminarium podkreślał znaczenie rozwoju edukacji w rozwoju państwa i stwierdzał, że nie można na niej oszczędzać, bo jest kluczem do   rozwoju. Michał Boni, przewodniczący Komitetu Stałego Rady Ministrów określił badania PISA 2009 jako test dla reformy roku 1999, potwierdzający jej sukces i zadał pytania o przyszłość: jak powinna zmieniać się   edukacja, aby polska gospodarka budowała swoje przewagi konkurencyjne dzięki bogatemu kapitałowi intelektualnemu. Mówił o konieczności wspierania talentów, aby każdemu stworzyć optymalne warunki rozwoju.
- Dziękuję wszystkim tym, których zaangażowanie, pracowitość i pasja sprawiły, że polscy 15-latkowie są tak wysoko oceniani - powiedziała minister edukacji Katarzyna Hall. Minister Hall podkreśliła, że dobry wynik w międzynarodowych badaniach to efekt reformy edukacji i reformy samorządowej, to skutek odważnych decyzji m.in. wprowadzających gimnazja.
W seminarium uczestniczyli goście z Niemiec, Węgier i Portugalii - omawiali wyniki osiągnięte w ich krajach oraz pokazywali metody dochodzenia do nich. Andreas Schleicher, szef zespołu analiz i wskaźników w Dyrektoriacie do spraw Edukacji Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju powiedział, że OECD podjęła decyzję o prezentacji badań PISA 2009 w Warszawie ze względu na bardzo dobre wyniki, osiągnięte w tych badaniach przez polskich gimnazjalistów: - Wasz kraj jest jednym z nielicznych na świecie, w których w ostatniej dekadzie wyraźnie poprawił się poziom wiedzy i umiejętności młodzieży.
 We wszystkich dziedzinach badanych przez PISA Polska zajmuje obecnie miejsce w pierwszej jedenastce krajów UE - piąte miejsce w czytaniu, siódme w naukach przyrodniczych i jedenaste w matematyce. Polscy uczniowie zdobyli w PISA 2009 średnio 500 punktów, czyli o 6 punktów więcej niż wynosi średnia dla krajów OECD. Jest to piąty wynik wśród krajów UE, dziewiąty w państwach OECD i dwunasty wśród wszystkich krajów objętych badaniem. OECD opracowało specjalny raport na ten temat oraz film „Jak zrozumieć wyniki polskich uczniów w raporcie PISA 2009”.
 
Źródło: informacja własna, Dyrektor Szkoły, 10.02.2011 r.