Rekrutację wspiera akcja promocyjno-informacyjna pod hasłem Stypendia, akademiki, lektoraty - fundują łódzcy pracodawcy - poinformował w czwartek PAP łódzki magistrat.

W trzech dotychczasowych edycjach programu stypendialnego firmy ufundowały łącznie 67 stypendiów dla najlepszych studentów łódzkich uczelni, sfinansowały miejsca w akademikach dla dziewięciu studentów oraz dodatkowy lektorat z języka angielskiego dla 42. W naborach do programów złożono dotąd w sumie ponad 800 wniosków.

W roku akademickim 2011/2012 swój udział w akcji stypendialnej zadeklarowało 20 łódzkich firm. Najwięcej stypendiów dla najlepszych studentów wybranych kierunków sfinansują: Dalkia (4 stypendia), BSH (3) oraz Procter&Gamble (2). Kilkanaście innych firm zobowiązało się do ufundowania stypendiów pojedynczym studentom.

Trzy firmy zapewnią zwrot kosztów zakwaterowania w domu studenckim wybranej uczelni, a trzy kolejne ufundują dodatkowe lektoraty z języka angielskiego.

Rekrutacja do programów stypendialnych poszczególnych pracodawców potrwa do 28 października; w przypadku firmy Procter&Gamble oraz lektoratów do 21 października. Regulaminy programów stypendialnych oraz odpowiednie wnioski można pobrać na stronie www.mlodziwlodzi.pl.

Jednocześnie od października studenci łódzkich uczelni będą mogli wziąć udział w bezpłatnych szkoleniach Twoja kariera w Twoich rękach oraz nowej edycji akcji Poznaj łódzkich pracodawców - cyklu wizyt w łódzkich firmach.

Program Młodzi w Łodzi, przygotowany przez Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi przy współpracy z uczelniami oraz pracodawcami, rozpoczął działalność w marcu 2008 roku. Jego celem jest zachęcanie młodych ludzi do wiązania swojej przyszłości z Łodzią, zwiększenie liczby kandydatów na studia na kierunkach preferowanych przez pracodawców, a także poprawa wizerunku miasta.

Z programem współpracuje ponad 50 firm. W ramach programu m.in. uruchomiono portal praktyk i staży, realizowane są szkolenia Twoja Kariera w Twoich rękach, konkurs na najlepszy biznesplan Mam Pomysł na Biznes oraz kampanie promocyjno-informacyjne skierowane do młodych ludzi. (PAP)

szu/ je/ bk/