Krakowscy uczniowie rezygnują z lekcji religii. Nie chcą też jednak chodzić na przedmiot alternatywny, czyli etykę – informuje „Dziennik Polski”.
Jako przykład gazeta podaje I LO w Krakowie, gdzie jeszcze dwa lata temu na religię nie chodziło 16 uczniów, w ubiegłym roku – 20, a w tym – aż 42. Uczniowie narzekali na ostre wymagania stawiane przez katechetów, którzy zmuszali młodzież m.in. do chodzenia na „majówki”, drogę krzyżową, premiowali tych, którzy udzielają się w oazie i służą do mszy. Bez tego praktycznie nie można było liczyć na dobrą ocenę. Nie wykluczone więc, że uczniowie z tego powodu zaczęli rezygnować z religii.
Młodzi ludzie nie chcą jednak chodzić także na przedmiot alternatywny, czyli na etykę.
VI LO w Krakowie próbowało zorganizować takie zajęcia, ponieważ ma wykwalifikowanego nauczyciela. - Chodził po szkole i próbował zebrać przynajmniej siedmioosobową grupę, potrzebną do zorganizowania zajęć, jednak bezskutecznie – opowiada „DP” Barbara Silberring, dyrektorka VI LO. Na etykę zgłosił się tylko jeden uczeń, choć na religię nie chodzi 70 uczniów.
Głos Nauczycielski, 27 października 2009 r.
Jako przykład gazeta podaje I LO w Krakowie, gdzie jeszcze dwa lata temu na religię nie chodziło 16 uczniów, w ubiegłym roku – 20, a w tym – aż 42. Uczniowie narzekali na ostre wymagania stawiane przez katechetów, którzy zmuszali młodzież m.in. do chodzenia na „majówki”, drogę krzyżową, premiowali tych, którzy udzielają się w oazie i służą do mszy. Bez tego praktycznie nie można było liczyć na dobrą ocenę. Nie wykluczone więc, że uczniowie z tego powodu zaczęli rezygnować z religii.
Młodzi ludzie nie chcą jednak chodzić także na przedmiot alternatywny, czyli na etykę.
VI LO w Krakowie próbowało zorganizować takie zajęcia, ponieważ ma wykwalifikowanego nauczyciela. - Chodził po szkole i próbował zebrać przynajmniej siedmioosobową grupę, potrzebną do zorganizowania zajęć, jednak bezskutecznie – opowiada „DP” Barbara Silberring, dyrektorka VI LO. Na etykę zgłosił się tylko jeden uczeń, choć na religię nie chodzi 70 uczniów.
Głos Nauczycielski, 27 października 2009 r.