Resort uspokaja, że uczniowie mają równe szanse w konkursach przedmiotowych. Jak wyjaśnia wiceminister edukacji Maciej Kopeć,  podjęto odpowiednie działania prawne i organizacyjne, które mają na celu wyrównanie szans uczniów. Dodaje, że ostateczna ocena dotycząca sposobu przeprowadzenia konkursów przedmiotowych, w tym również wyników aktualnego rocznika uczniów klas ósmych, będzie możliwa po zakończeniu ostatniego etapu.

 


Podkreślił także, że w 2017 r. wprowadzono zmiany, których celem było stworzenie spójnych regulacji dotyczących konkursów przedmiotowych. Według wiceministra: "nowelizacja rozporządzenia zapewniła uczniom możliwość wzięcia udziału w dostępnych zawodach".

Czy prowadzenie elektronicznej rekrutacji do żłobka ma związek z profilowaniem?>>

Zwycięstwo w konkursie przedmiotowym często zapewnia możliwość wyboru szkoły średniej bez konieczności przechodzenia procedur rekrutacyjnych, a zatem umożliwia wybór dowolnego liceum. Jest to bardzo ważne zwłaszcza teraz, bo w wyniku reformy edukacji w roku szkolnym 2019/2020 naukę w szkołach średnich zaczną dwa roczniki uczniów - zarówno absolwenci gimnazjum, jak i osoby kończące ósmą klasę.

Warto przeczytać: MEN: nie wszystkie konkursy dla uczniów kontrolowane przez kuratora