Absolwenci gimnazjów coraz chętniej wybierają szkoły zawodowe jako szkoły gdzie chcą kontynuować dalszą naukę. W ubiegłym roku ponad 50 proc. absolwentów gimnazjów wybrało szkoły zawodowe, z tego 30 proc. poszło do techników, a 20 proc. do zasadniczych szkół zawodowych - poinformował w Rzeszowie wiceminister edukacji Zbigniew Włodkowski podczas kolejnej z 16 regionalnych konferencji MEN, na której zaprezentowano propozycje zmian w szkolnictwie zawodowym i specjalnym.
MEN chce dostosować kształcenie w szkołach zawodowych do potrzeb rynku pracy. Szkoły mają elastycznie odpowiadać na rzeczywiste zapotrzebowanie rynku. Na taką potrzebę zmian zwracają uwagę przedsiębiorcy, samorządowcy i dyrektorzy tych szkół.
MEN chce dostosować kształcenie w szkołach zawodowych do potrzeb rynku pracy. Szkoły mają elastycznie odpowiadać na rzeczywiste zapotrzebowanie rynku. Na taką potrzebę zmian zwracają uwagę przedsiębiorcy, samorządowcy i dyrektorzy tych szkół.
MEN planuje odejście od nauki w technikach i zasadniczych szkołach zawodowych konkretnych zawodów (obecna kwalifikacja szkolna zawiera 208 zawodów), np. elektryka. Resort chce natomiast rozwinąć kształcenie prowadzące do uzyskania kwalifikacji odpowiadających tzw. klasyfikacji gospodarczej, czyli w tym przypadku: montażu i konserwacji instalacji elektrycznych oraz montażu i konserwacji maszyn i urządzeń elektrycznych.
Egzaminy na poszczególne kwalifikacje nie będą przeprowadzane po zakończeniu nauki w szkole, tak jak obecnie jest przeprowadzany egzamin zawodowy, lecz na różnych etapach nauki.
Egzaminy na poszczególne kwalifikacje nie będą przeprowadzane po zakończeniu nauki w szkole, tak jak obecnie jest przeprowadzany egzamin zawodowy, lecz na różnych etapach nauki.
Źródło: Serwis Samorządowy PAP, 8.02.2010 r.