Krótkie filmy edukacyjne i spoty, w których znane osoby przekonują, że znajomość matematyki jest potrzebna w życiu składają się na kampanię telewizyjną, za pomocą której Centralna Komisja Egzaminacyjna chce obalić stereotyp matematyki, jako trudnego przedmiotu.
Dyrektor CKE prof. Krzysztof Konarzewski, podczas konferencji prasowej 15.02., powiedział, że choć kampania rusza przed maturami, to nie tegoroczni maturzyści są jej głównymi adresatami. " Spoty są bardziej adresowane do szeroko pojętego społeczeństwa. Pokazujemy, że matematyka nie jest trudna i że może być interesująca". Podkreślił, że głównym celem kampanii jest zmiana postaw społecznych wobec matematyki, a w szczególności budowanie poczucia przydatności kompetencji matematycznych w życiu codziennym, przełamywanie stereotypów i negatywnych opinii na temat oraz zachęcanie do intelektualnej przygody.
W krótkich spotach o wykorzystywaniu matematyki w swojej pracy mówić będą Marta Sziłajtis-Obiegło, najmłodsza polska żeglarka, która samotnie opłynęła świat, fotograf Wojciech Wieteska, architekt Krystyna Fiszer i dyrygent Łukasz Borowicz.
W ramach kampanii przygotowano też cykl pt. "MAT+MA - zobacz, jakie to proste", na który składa się 75 krótkich filmów. W każdym z 3,5-minutowych odcinków w sposób prosty i przejrzysty omawiane jest jedno zagadnienie matematyczne, np. w filmie "Potęga 2" potęgowanie tłumaczone jest za pomocą składania kartki papieru na pół, znowu na pół i jeszcze raz na pół.
 
Źródło: Serwis Nauka w Polsce, 16.02.2010 r.