W przyszłym tygodniu ruszy internetowy portal Sześciolatek w szkole – powiedziała w rozmowie  z Magdaleną Kulą z „Polski” minister edukacji Katarzyna Hall. Będzie reklamowany na banerach kilkunastu komercyjnych portali. Adresowany jest głównie do rodziców, ma zawierać odpowiedzi na najczęściej zadawane przez nich pytania. Przez cały marzec na antenie TVP 1 i Polsatu widzowie obejrzą spoty z udziałem aktora Cezarego Żaka pokazujące, jak ważna jest edukacja przedszkolna. Reklamówki promują ogłoszony przez Ministerstwo Edukacji Rok Przedszkolaka. Wiosną każda szkoła i każde przedszkole otrzyma wydrukowane nowe podstawy programowe z komentarzem ekspertów MEN. Resort przygotowuje też dla dyrektorów szkół i samorządów materiały o reformie. - Wójtowie i burmistrzowie mogą je wykorzystać na przykład w listach do rodziców, którzy mają prawo posłania swojego sześciolatka do szkoły, a pięciolatka do przedszkola - wyjaśnia minister.

MEN namawia samorządy do organizowania w szkołach spotkań dla rodziców, którzy mają wątpliwości, czy ich dziecko powinno trafić do pierwszej klasy, czy pozostać w przedszkolu. - Od dyrektora szkoły rodzic usłyszy odpowiedzi na pytania, które go nurtują. Dowie się choćby, czy konkretna szkoła oferuje obiady, jaką opiekę i warunki zapewni małym uczniom - dodaje Katarzyna Hall.
Katarzyna Hall tłumaczy, że chodziło jej nie tyle o promocję, ile o informowanie o zawiłościach reformy. Skala jest potężna: reforma dotyczy 500 tys. nauczycieli i 5 mln uczniów.
Przygotowanie i druk materiałów dla samorządów i szkół to koszt 686 tys. zł, przygotowanie i emisja spotów - około 750 tys. z unijnej puli. Na przygotowanie portalu MEN wyłożyło 45 tys. zł.

źródło: Polska the Times, 4.03.2009r.