Z informacji dotyczącej nauczania etyki w szkołach publicznych, opublikowanej przez MEN wynika, że wprowadzenie możliwości wliczania do średniej ocen z etyki nieznacznie zwiększyło zainteresowanie uczniów udziałem w zajęciach z tego przedmiotu, a trudności związane z wprowadzeniem etyki w szkołach, w których nie było dotychczas tego przedmiotu, są rozwiązywane na bieżąco. Kuratorzy oświaty zostali poproszeni przez MEN o sprawdzenie, jak realizowany jest obowiązek zapewnienia każdemu uczniowi możliwości wyboru przedmiotu etyka. Kuratorzy informują, że w szkołach, w których zgłosili się uczniowie zainteresowani udziałem w zajęciach z etyki,  zajęcia te zostały wprowadzone do arkuszy organizacyjnych szkoły za pomocą aneksów. W przypadkach, gdy mała liczba zgłoszeń uniemożliwiła zorganizowanie zajęć na terenie szkoły, podjęte zostały działania w celu utworzenia grup międzyszkolnych.
Jedynie cztery szkoły w skali całego kraju zasygnalizowały kuratoriom oświaty brak nauczyciela etyki. Jak wynika z informacji przekazanych w ostatnich dniach, wszystkie przypadki zostały rozwiązane pozytywnie, m.in. dzięki bankom ofert pracy utworzonym w niektórych kuratoriach.
 
Źródło: MEN, 27.09.2007 r.