Minister edukacji spotkała się z rodzicami i opiekunami dzieci autystycznych oraz przedstawicielami Fundacji Jaś i Małgosia.

Jak powiedziała Krystyna Szumilas "zmieniamy właśnie system wsparcia nauczycieli na "towarzyszący szkole". Dzięki temu ich szkolenia będą odpowiadały na rzeczywiste potrzeby, takie jak, np. pojawienie się w szkole dziecka ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi".
W trakcie spotkania debatowano głównie na temat problemów jakie spotykają dzieci z autyzmem w szkołach. Rodzice zwrócili się do minister z prośbą o zwrócenie uwagi na ten obszar oraz podjęcie działań w tym kierunku.
Zdaniem rodziców "niedostateczne systemowe przygotowanie i wiedza nauczycieli w zakresie pracy z dziećmi z autyzmem prowadzi do przypadków dyskryminacji i wykluczenia dzieci autystycznych w szkołach i przedszkolach".
Indywidualne potrzeby dziecka w szkole były już wiodącym tematem czwartego spotkania Forum Rodziców, w ramach którego omówiono finansowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz roli nadzoru pedagogicznego w monitorowaniu zaspokajania przez szkołę indywidualnych potrzeb uczniów.