Obowiązek ten nie dotyczy zwrotu utraconych korzyści związanych ze świadczeniem przez pracownika w czasie urlopu pracy zarobkowej w innym miejscu pracy.
Zwrot kosztów wycieczki
Nie obejmuje również przykładowo kosztów zakupu sprzętu turystycznego, jaki chciał wykorzystać dyrektor w czasie konkretnego urlopu, z którego został odwołany, sprzęt ten może bowiem być wykorzystany również później.
Natomiast już poniesione koszty konkretnej wycieczki czy pobytu w hotelu w terminie udzielonego urlopu muszą być zwrócone.
Pieniądze tylko za zaplanowany urlop
Pamiętać jednak należy, że dotyczy to wyłącznie tych wydatków, które dyrektor poniesie już po formalnym udzieleniu urlopu.
Jeżeli zatem np. dyrektor wykupił wycieczkę zagraniczną w marcu, a dopiero w kwietniu wystąpił o urlop, licząc, że zostanie mu on udzielony, tymczasem pracodawca (organ prowadzący - red.) na wolne w tym konkretnym terminie się nie zgodził, nie zwraca dyrektorowi pieniędzy za tę wycieczkę.
Konieczne potwierdzenie
Ale jeśli już urlopu udzieli, dyrektor za granicę wyjedzie, po czym zostanie wezwany z powrotem do szkoły, organ prowadzący będzie musiał zwrócić koszty m.in. biletów lotniczych za wcześniejszy przylot do Polski, i to nie tylko dyrektora, ale i całej jego rodziny, jeśli będzie również zmuszona skrócić przez to wycieczkę.
Aby uzyskać zwrot wydatków poniesionych z powodu przerwanego urlopu, dyrektor musi przedstawić dowody świadczące o kosztach, jakie poniósł.