Dyrektor szkoły znajduje się w tej interakcyjnej przestrzeni w pozycji szczególnej. Występując w wielu rolach, jest zmuszony do wchodzenia w niezwykle różnorodne i intensywne relacje ze wszystkimi członkami szkolnej społeczności oraz zewnętrznymi interesariuszami. W zależności od kontekstu bywa nauczycielem, wychowawcą, kolegą, doradcą, zwierzchnikiem, podwładnym, opiekunem czy osobą zajmującą się działalnością gospodarczą. Z tego tytułu jest narażony na psychologiczne manipulacje. Sposoby radzenia sobie z tym problemem znaleźć można w trzeciej lekcji Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły>>
A już 22 stycznia 2014 r. zapraszamy wszystkich na I zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły. Poświęcony zostanie przede wszystkim najnowszym zmianom legislacyjnym - nowym zasadom rekrutacji do placówek oświatowych oraz projektowi nowelizacji Karty Nauczyciela. Więcej o programie i zapisach>>
"Dyrektor Szkoły" radzi, jak oprzeć się manipulacji
Źródło: iStock
Szkoła współczesna to środowisko gęste psychologicznie z powodu nieprzebranej ilości międzyludzkich kontaktów. W trudnej sytuacji znajduje się zwłaszcza dyrektor, który musi zarządzać zespołem oraz uczniami, warto zatem, by orientował się w sposobach prowadzenia tzw. gier psychologicznych - pisze miesięcznik Dyrektor Szkoły.