Celem spotkania było pokazanie, jak ważna w nauce przedmiotów przyrodniczych jest metoda badawcza. Oczekiwana zmiana w nauce tych przedmiotów nie może ograniczać się wyłącznie do doposażania sal lekcyjnych w nowoczesny sprzęt i materiały dydaktyczne. Potrzebna jest zmiana metod pracy nauczyciela z uczniem, rozwijanie i doskonalenie kompetencji pracowników placówek edukacyjnych, odpowiednie dostosowanie organizacji pracy szkoły oraz fundusze.
"Nowa perspektywa finansowa na lata 2014-2020 otwiera nowe możliwości rozwoju. Szkoły będą miały szansę wykorzystania funduszy unijnych pod warunkiem, że samorządy zaplanują w tej perspektywie odpowiednie środki na edukację w swoim regionie" - poinformowało MEN.
Centrum Nauki Kopernik zaprosiło gości konferencji do eksperymentowania w laboratoriach oraz w Teatrze Wysokich Napięć. Zajęcia prowadzone były z wykorzystaniem metody badawczej - nauczania przez odkrywanie, tak aby każdy uczestnik konferencji mógł się przekonać, że taki sposób uczenia się przedmiotów przyrodniczych jest zarówno efektowny jak i skuteczny.

Polecamy: Ponad 7 tys. uczniów objętych badaniem umiejętności z przedmiotów przyrodniczych

Nowa perspektywa finansowa będzie jednym z tematów Kongresu Edukacja i Rozwój>>