W nowych przepisach o nadzorze pedagogicznym MEN zrezygnowało z określenia poziomu wymagań: niski, podstawowy, średni, wysoki, bardzo wysoki (symbole literowe E,D,C,B,A). Jak podkreślał resort w uzasadnieniu, tak uproszczone noty przynosiły więcej szkody niż pożytku, nie mobilizowały do lepszej pracy i odwracały uwagę od refleksji na temat koniecznych zmian. Konsekwencją zmodyfikowania tych regulacji jest konieczność zmiany rozporządzeń ws. akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli, które odwoływały się do dawnej skali ocen.
MEN przekazało do konsultacji dwa projekty aktów prawnych regulujących tę materię. Aby uzyskać akredytację, placówka doskonalenia nauczycieli zamiast spełnienia dotychczasowego warunku otrzymania w ostatniej ewaluacji zewnętrznej wyniku
ustalonego  co  najmniej  na  poziomie  B,  będzie  musiała  uzyskać  w  ostatniej  ewaluacji
zewnętrznej wynik świadczący o spełnieniu wymagań na poziomie podstawowym. Dodatkowo wynik będzie musiał potwierdzać, że podmiot na poziomie wysokim realizuje działania opisane w charakterystyce tych wymagań.

Kongres Edukacja i Rozwój