W nowych przepisach o nadzorze pedagogicznym MEN zrezygnowało z określenia poziomu wymagań: niski, podstawowy, średni, wysoki, bardzo wysoki (symbole literowe E,D,C,B,A). Jak podkreślał resort w uzasadnieniu, tak uproszczone noty przynosiły więcej szkody niż pożytku, nie mobilizowały do lepszej pracy i odwracały uwagę od refleksji na temat koniecznych zmian. Konsekwencją zmodyfikowania tych regulacji jest konieczność zmiany rozporządzeń ws. akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli, które odwoływały się do dawnej skali ocen.
MEN przekazało do konsultacji dwa projekty aktów prawnych regulujących tę materię. Aby uzyskać akredytację, placówka doskonalenia nauczycieli zamiast spełnienia dotychczasowego warunku otrzymania w ostatniej ewaluacji zewnętrznej wyniku
ustalonego co najmniej na poziomie B, będzie musiała uzyskać w ostatniej ewaluacji
zewnętrznej wynik świadczący o spełnieniu wymagań na poziomie podstawowym. Dodatkowo wynik będzie musiał potwierdzać, że podmiot na poziomie wysokim realizuje działania opisane w charakterystyce tych wymagań.
Akredytacja placówek doskonalenia dostosowana do zmian w nadzorze
Przepisy o akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli będą dostosowane do nowych regulacji o nadzorze pedagogicznym. Zniknie obowiązek uzyskania określonej noty.