30 listopada mija termin poinformowania uczniów iich rodziców (opiekunów prawnych) owarunkach realizacji projektu edukacyjnego
Projekt edukacyjny – nowe wyzwanie dla szkoły. Klemens Stróżyńki, miesięcznik "Dyrektor Szkoły" numer11/2010
Ludzie uczą się wdziałaniu. Wtedy uczą się najlepiej – najwszechstronniej, najtrwalej, naturalnie. Realizacja projektu edukacyjnego jest najbliższa takiemu uczeniu się wdziałaniu. Znowelizowane przez Minister Edukacji Narodowej rozporządzenie wsprawie warunków isposobu oceniania, klasyfikowania ipromowania uczniów isłuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów iegzaminów wszkołach publicznych wprowadza obowiązek realizacji projektu edukacyjnego wgimnazjum. Warto potraktować ów projekt nie tylko jako wyzwanie dla uczniów, ale idla nauczycieli oraz dyrektora – iuczyć się wspólnie.
Fragment lekcji Akadamii Zarządzania Projekt edukacyjny – nowe wyzwanie dla dyrektora gimnazjum z numeru 11/2010 czasopisma „Dyrektor Szkoły”.
Podziel się swoimi przemyśleniami na Forum Dyrektora Szkoły
Wsierpniu Minister Edukacji Narodowej podpisała rozporządzenie zmieniające rozporządzenie wsprawie warunków isposobu oceniania, klasyfikowania ipromowania uczniów isłuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów iegzaminów wszkołach publicznych (Dz.U.Nr156, poz. 1046). Wśród zapisów modyfikujących przeprowadzanie egzaminów zewnętrznych znalazł się również zapis dotyczący projektu edukacyjnego wgimnazjum. Jest to zmiana tylko formalnie związana zprocesem oceniania szkolnego, wrzeczywistości dotyczy ona istotnej modyfikacji procesu kształcenia. Warto więc odpowiedzieć sobie na pytania:
1.Co to jest projekt edukacyjny?
2.Po co ma stać się obowiązkowym elementem kształcenia wgimnazjum?
3.Jak wświetle rozporządzenia rozwiązać problem oceniania czynności ucznia związanych zrealizacją projektu?
4.Jak zorganizować realizację projektów wgimnazjum iprzygotować do tego nauczycieli?
Projekt edukacyjny wgimnazjum jest pracą obowiązkową ijak wyżej wskazano, bardzo ważną zpunktu widzenia celów kształcenia. Zatem powinien podlegać ocenie, ponieważ wszystkie istotne dla rozwoju ucznia działania edukacyjne są oceniane. Należy pamiętać, że czynności ucznia niepodlegające ocenie są uważane za mniej ważne iprzez znaczną część uczniów pomijane albo traktowane niedbale.
Więcej informacji m. in. o tym jak:
Polecamy książki oświatowe w artykułach

Cena promocyjna: 134,10

|

Cena regularna: 149,00

Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: 104,30

Cena promocyjna: 79,00

|

Cena regularna: 79,00

Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: 55,30

Cena promocyjna: 179,10

|

Cena regularna: 199,00

Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: 139,29

Cena promocyjna: 62,10

|

Cena regularna: 69,00

Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: 48,30

Cena promocyjna: 39,80

|

Cena regularna: 199,00

Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: 59,70